Lite julfeeling...

Imorse skippade glöggmorgonen på jobbet för att få köra när det var lite ljusare och ta det lugnt i snöovädret. Jag körde i 70 km/h max för inte värt att chansa! Jösses vad det snöar! Det snöade hela kvällen igår, hela natten och hela dagen idag och det snöar nu fortfarande också. Få se om snön ligger kvar till julafton...

Nu börjar jag faktiskt få lite julkänsla! Vi har käkat jullunch på jobbet idag. Det var en liten minibuffé med skinka, Janssons frestelse, köttbullar, ägg, sillsallad, julbröd (både hårt och mjukt) och några grönsaker och senap. Till fick vi julmust eller julöl. Drack julmust, men smakade även julöl och även om jag öltränat ett tag nu så tyckte jag inte julölen var någon höjdare faktiskt. Så den avstår jag till nästa gång!

Mycket att hinna innan julafton. Har alla mina julklappar kvar! Så jag lär tänka efter lite vad jag ska köpa till alla så kör jag allt på samma dag sen, förmodligen den 23 dec som jag brukar, i sista minuten som vanligt. Det har nästan blivit lite av en tradition! ;) Och traditioner ska man ju inte bryta, eller hur? Nej, nån julklapp kan hända blir klar innan om man får brorsan att handla nån som vi ska köpa gemensamt till mamma och pappa. Nåt lär han ju ha att göra nu när han är hemma och är pappaledig! :)

Sen måste jag beställa en tårta till julafton också eftersom släkten kommer hem til mig på julaftonsmorgon eftersom det inte bara är julafton för mig då, utan även min födelsedag. Tvivlar på att jag kommer hinna baka och för att slippa stressa så blir det nog en beställd moussetårta med passionsfrukt.

Kommentarer
Postat av: Nikki

SV; Tack! Ja, jättekul tycker jag med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback