Snön är här...

Dags för sängen alldeles strax! Har varit på massage på eftermiddagen idag och det var precis vad jag behövde känner jag :) Jösses så skönt det var, men så trött man blir efteråt. Somnade som en liten snusmumrik på soffan när jag väl kom hem. Blev oplanerad övertid idag efter massagen. Fastnade i ett ärende som en kollega har och vi satt och diskuterade tills jag insåg att klockan var 18.30! 19.30 var jag hemma, för när jag kom ut möttes jag av värsta snöovädret! 70 km/h gick bilfärden hem.

Vissa kör på som blåjon oavsett väder och jag förstår inte att de törs! Idioter skulle jag vilja säga! Vissa är inte rädda om sina liv inte. O jag blir skitirriterad när man får någon i häcken som ligger och trycker för de tycker man kör för sakta. Men det struntar jag i. Jag kör hellre sakta efter väglag än inte kommer hem alls. Så även om jag är rallyNorpan annars, så är jag faktiskt försiktig av mig också. Det sitter nog i lite sen förra vintern när jag inte kunde bromsa och höll på att köra rakt in i en lyktstolpe.

Jag tror på något sätt att man blir mer medveten med åren, att man faktiskt inte är odödlig. Nu gäller detta tydligen inte alla, med tanke på hur vissa kör när det är oväder, men på något sätt känner jag själv i alla fall att jag blivit mer medveten om vad som faktiskt kan hända. Eller vad säger ni?

Diskat på kvällen och gjort matlåda för två dagar. Känner mig riktigt nöjd, trots att jag var så trött tidigare på kvällen och somnade ett tag så pallrade jag mig upp till slut. Lilla H hade en otursdag idag. Han stod på örat och fick åka in till akuten! Som tur var gick det bra och han fick snart åka hem efter lite ompyssling av doktorn som lilla H var lite halvskeptisk och blyg för. Brorsan var lite smått olycklig, då idag var hans första pappalediga dag! Den startade verkligen bra.... Men det är sånt som händer! De är ju inte helt stadiga i början utan det händer lite olyckor. Svårt att vara med varenda sekund!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jo man blir mer försiktig me åren när man blir visare å faktiskt inser att döden lurar på vägarna!



Å va e mer obehgaligt när du inte får kontroll över bilden å tex får sladd i halkan... ush ush..ryser

Postat av: Nikki

Hejhej :)



Skriv gärna vad du tycker om mina snowpics!



Kram

2009-12-15 @ 22:38:18
URL: http://nixie.blogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Nej, att inte känna att man har kontroll på bilen är hemskt! Därför har jag lite svårt att förstå vissa bilister som både försätter sig själv och andra i fara genom att köra som de gör trots halka och snöoväder... Men så lär det väl alltid vara. Vissa tror de är odödliga!



Nikki: Hej hej och välkommen hit! Kram

2009-12-15 @ 23:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback