Kontraster och djur...

Ibland är kontrasterna stora. Imorse när jag kom till kontoret och klev in på mitt rum slog värmen emot mig! Det var som en bastu där inne. Det luktade nästan brännt! Kändes som om jag inte skulle kunna andas där inne nästan. Termostaten hade förstås pajat. Så jag hade 27,2 grader varmt där inne. Nog för att jag klagat på att jag är trött på vintern och vill ha vår och värme, men jag hade väl inte trott att värmen skulle slå till så snabbt och inte inomhus.... men den som skriker efter mycket.... eller hur är det man brukar säga... ;) Jag sa till kollegorna att jag hade rena tropikerna inne på mitt rum och att jag funderade på att slå ut parasollet och ta in en palm på rummet. Det enda jag saknade var paraplydrinken. De lovade mig då att OM jag satte på mig bikini så lovade de att de skulle komma med en paraplydrink åt mig också med eller utan alkohol. Tror ni de skulle hållit vad de lovat om jag satt på mig bikinin? Nu hade jag ju ingen sådan med mig och på eftermiddagen lagade de min termostat. Så från mina 27,2 började det sakteliga sänkas till i alla fall 24,5 grader varmt. Svensk sommar ungefär :)

Så när jag sen på kvällen skulle ut i kylan och rida såg jag faktiskt fram emot det. 5 minus och andas frisk luft!!!! När det blir så där varmt på rummet rör sig ju inte luften något. Man blir trött och hängig och får nästan vätskebrist! Så kontrasten med kylan var rätt underbar! O så är det ju så mysigt att rida i snön! Pigga och alerta är hästarna. Men idag red vi inte ut utan tränade med dem istället. Ett riktigt jobbigt träningspass. Både vi och hästarna var trötta när vi var klara. Vi är 2 stycken (egentligen 3) så vi hinner lära oss mycket. Att rida en häst är sjuttsiken svårare än att köra en bil. Är mycket finteknik som man inte tänker på när man ska göra olika övningar. Hästen har ju själv en egen vilja också :) Och det gäller att få den att förstå vad det är vi vill att den ska göra. Älskar det verkligen! Är så glad att jag började igen! O islänningar känns helt rätt! Höll på att få med mig en hare på vägen till ridningen. Jäklar vad de dyker upp snabbt! Hade jag inte bromsat till så hade den inte hunnit över, vilket jag är jätteglad för att den gjorde!!! 

Ett djur har jag kört över i mitt liv och det är en katt. Och det var hemskt! Jag har ju katt själv så tog det väldigt hårt! Den sprang ut precis framför däcken så hade inte en chans. Som tur var stannade en till bil och karln i den bilen gick fram till katten och kollade att den var död. Jag klarade det inte. Som tur var dog den nästan ögonblickligen! Den tittade upp och dog sen. Fruktansvärt!! Jag var så ledsen och arg sen! Förbannad på folk som låter sina katter gå lösa inne i stan så jag körde på den och behövde må så dåligt över det! Och stackars kisse! Skulle aldrig klara av att ha min katt lös på det viset. Hon har det så bra ändå och få gå ut när det är väder i koppel. Så nöjd över det så! Hon är trygg och säker hos mig :)

Trött och dags att gå och lägga sig. Upp med tuppen imorgon kl 5 och ska börja åka tåg igen nu! :(

Kommentarer
Postat av: Daniel

Skönt att kissen har det varmt å tryggt hos Norppan.

Ja vad e bättre -20 eller kokhett inne? Hmm.. en gyllene medelväg är bäst.

Postat av: Norpan

Daniel: Jepp, med egen fåtölj och allt kan hon ju inte vara annat än nöjd ;)



20 minus låter lite kallt... den gyllene medelvägen låter bättre :)

2009-02-17 @ 23:18:34
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback