Lördag och melodifestivaldags igen...

Uppe hyfsat tidigt för att hinna städa undan lite hemma, vilket jag inte hann med igår på den lediga dagen. Verkar som min bil var okej i alla fall. Volvo trodde bara det varit nån is som släppt och som låtit när jag körde ner i guppet. Har nästan diskat klart, men tog en paus för att skjutsa ner brorsan till stationen vid 10 som var bestämt sen gårdagen, så då kunde jag lika gärna skriva ett litet inlägg samtidigt. Han ringde när klockan var 9.25 (B=brorsan, J=jag):

B: - Är du vaken?
J: - Japp, jag är vaken.
B: -Bra, då åker vi prick 7 då!
J: - 7!????
B: - Eller 7, vad säger jag, jag menar ju såklart 10!

Undrar vem det var som inte var vaken jag.... ;)

Soligt väder är det idag också ute, men jag börjar bli redigt trött på snön får jag lov att erkänna! Kan inte våren komma snart? Kunna gå ut i gympadojor och kortärmat till jeansen... Sitta i solen på balkongen....mmmmm
Förhoppningsvis är det mindre snö i Riga dit jag ska nästa helg i alla fall. Men känns som det kommer att vara ännu kallare. Planet går 7.10 på morgonen, kul! Betyder att man får stiga upp mitt i natten för att åka till flygplatsen. Så blir nattlig färd dit och även hem då vi landar runt 23.

Ikväll är det åter dags för Melodifestivalen. Detta är vad jag tycker efter att lyssnat på 1 minut av låtarna:

Velvet - The queen: En bra danslåt och kommer nog gå varm på radion sen och på krogen.
BWO - You´re not alone: Rätt fin låt, men inget nytt.
Sofia - Alla: Lite typisk melodifestivallåt som sjungs på grekiska. Ur melofestivalsynpunkt så jorå vars, men känns lite omodern.
Maja Gullstrand - Här för mig själv: Hon har en barnslig röst. Trallvänlig låt, men inget jag gillar.
Mikael Rickfors - Du vinner över mig: Repris av "Jag ska köpa vingar för pengarna"
EMD - Baby goodbye: Jorå, jag gillar låten, men frågan är ju om det är en låt för melodifestivalen...
Molly Sandén - Så vill stjärnorna: Tjusig liten låt och inte lika barnslig som Amy Diamonds låt, men är inte min typ av låt jag gillar. Känns också lite omodern. Men hon har en jättefin röst.
Rigo &Topz Sound feat. Red fox - I got you: Jag kan gilla reggae, men denna var lite tjatig och föll mig inte i smaken. Får se ikväll.

Känns som en svårtippad omgång om vem som kommer att gå vidare, men ska jag gissa vilka som åtminstone går vidare på nåt sätt så skulle jag säga EMD, Molly, BWO och Velvet eller möjligtvis Sofia. Skulle gissa att EMD går direkt till final. Tycker nog det var en bättre omgång förra veckan. Inga klara favoritlåtar för min del än så länge.

Kommentarer
Postat av: Gissan

Håller med dig om snön.

Det är ju för sjuttsingen snart mars..då ska det vara vååååår ju.

Men men, snön roar väl alltid nån. T.ex sportlovsungarna som haft lov här nu i veckan.

Men det är snart semester. Håll ut. ;)

Ha en go melodifestivalkväll.

Kram Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Här i stan är det sportlov den här veckan som kommer, så de kan ju få den här veckan också med snö då och sen får det lov att bli vår och värme tycker jag! Hoppas du haft en bra kväll också! Kram

2009-02-21 @ 23:45:18
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag tyckte då bäst om Sofia, haha! Det är en låt som kan slå även i eoruvision, lite fart och fläkt. Dom andra var rätt alldagliga och trista.. Även om många är duktiga så tycker jag inte att det räcker..



Jag efterlyser också våren! Du får ta med dej kameran till Riga så kanske vi kan få (förhoppningsvis) en liten glimt av våren därifrån :)



Kram

2009-02-22 @ 23:21:08
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Ja tyvärr verkar det som våren kom ännu längre bort nu efter det snöade i helgen... Är riktigt trött på snön nu! Självklart tar jag med mig kameran till Riga. Hoppas att det är mer vår där, men tvivlar lite måste jag säga. Men man ska tänka positivt...så jo där är våren i full blom alldeles säkert!!! ;)

Kram



2009-02-23 @ 08:21:58
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Micka

spännande blogg :D

du skriver bra.

gillar din design med.

2009-02-28 @ 20:26:41
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback