Livet är underbart.... ;)

I söndags när jag skulle äta en ostsmörgås reagerade jag lite på att jag tyckte att osten var lite ljummen, men lade inte ner nån mer tanke på det. Sen på kvällen när jag skulle äta yogurt med müsli och tog min första tugga höll jag på att spotta rakt ut nästan. Yogurten var alldeles varm. Tänk er varm yogurt med müsli....mmmmm yummmie! Nej, inte så värst. Då anande jag ugglor i mossen. Gick bort till kylskåpet och kikade in och kände med handen. Varmt! Jaha, så var det med det. Bara att slänga maten som måste stå kallt.

Testade att skruva ner för att testa om det skulle bli kallare i kylskåpet. Jojo, det blev det faktiskt. Tänkte att jag har kanske bara kommit åt på nåt sätt, även om det i princip är helt omöjligt. Kylskåpet var fortfarande kallt dagen efter så jag tänkte att det funkar väl då. Köpte ny ost, yogurt och lite smått igen. Inte för mycket utifall att det skulle bestämma sig för att bli varmt igen. Men det funkade på måndagen och tisdagen och onsdagen tills på kvällen när jag skulle in i kylen och ställa in lite mer saker jag handlat. Varmt igen!!!! Och bara att slänga grejorna som var där i igen. De nya sakerna ställde jag i en frysväska på balkongen.

Imorse var yogurten iiiiiiskall verkligen efter att ha stått på balkongen! Kylen som jag dragit ner på kallaste var också kallt. Men som det verkar tar det ju 3 dar innan det brakar samman igen så. Till råga på allt försov jag mig också. Jag hade ställt mobilen på 5.15 och kollat noga att larmet var på. Sen vaknade jag imorse och tittade mot fönstret, ljust ute hmmmmm....Kollade oroligt på klockan.... 8.30!!!!! Jäklarns!!!!! Var ju bara att ringa A på jobbet och tala om som det var och att jag skulle speeda på och komma så fort jag kunde. Som tur var hade jag inget inbokat förrän på eftermiddagen. A bara skrattade och sa, ta´t lugnt! Stressa inte! Du fick ju sova ut ordentligt i alla fall skojade hon :) När jag undersökte mobilen varför den inte satt igång såg jag att den bestämt sig för att bara sätta igång på tisdagar. Hur sjutton kan det ha hänt??? Har inte varit inne där och ändrat nåt. Jaja, nu kollar jag det också VÄÄÄÄÄLDIGT noga i alla fall. Imorse ställde jag både min privata och jobbmobil för säkerhets skull.

När jag kom till jobbet så ringde jag fastighetsskötaren och talade om att kylskåpet pajat. Jag skulle då testa att dra ur sladden för att nollställa det först. För ibland får termostaten nåt knäpp. Annars skulle jag mäta kylskåpet så skulle de komma med ett nytt på direkten. När jag kom hem försökte jag dra ut den jäkeln. Sitter som berget. Även om jag styrketränar så hjälpte inte det särskilt mycket i det här läget tyvärr. Fick ringa brorsan som ska komma över. Vad trodde killen, att jag var värsta Hulken eller? Just nu är det också 3,2 minusgrader och verkar vara på väg neråt, så kan ju räkna med att mina matvaror på balkongen fryser om de inte redan gjort det. Livet är underbart!!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nämen fy va drygt!!!!!! Va arg man blir, när man tror att det funkar igen och så förstörs maten igen!!!!



Hoppas du får ett nytt!!

Ha en skön fredag trots mat problem =) KRAM FRÅN MIG

Postat av: Norpan

Sandra: Jepp, får ett nytt kylskåp under dagen :) Sen hoppas jag att jag kan handla som vanligt igen!!! :) Ha en skön fredag du med! KRAM

2009-01-30 @ 11:19:14
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Anette

Vilken härlig blogg du har, bjudr verkligen på dig själv. Hit kommer jag gärna igen.

Kramar Anette

2009-01-31 @ 22:17:02
URL: http:// piffaopuffa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback