Ursäkt för att få köpa godis mitt i veckan?

Snart fredag, skönt! Idag blev jag så fruktansvärt godissugen helt plötsligt att jag bara var tvungen att köpa nåt :) Fick skylla på att det ju faktiskt nästan var helg :) Så det blev en Gott och blandat och en choklad :) Tänk att man kan få ett sånt sug ibland.... Chips och sånt skulle jag kunna överleva utan, lika kaffebröd och sånt, för det är jag inte så mycket för, men godis är svårare. Jag har varit utan godis under en väldigt lång tid, säkert 1,5 år eller nåt när min mage satte sig på tvären hela tiden och då gick det jättebra. Man vänjer sig. Men man lever ju bara en gång (vad jag vet i alla fall) så varför ska man inte ta vara på det goda i livet också när jag inte behöver vara utan :) Och varför ska man hitta på en ursäkt egentligen för att köpa lite godis mitt i veckan för en gångs skull.... Men det gör man :) Eller har jag fel?


Idag hade vi våran säkerhetsdag. En polis och en ordningsvakt kom och höll i utbildningen. De kom in vid mig och knackade på så fick följa med dem upp till översta våningen och släppa in dem. Full mundering hade de på sig :) Hade mina grannar, datanissarna varit på språng hade de väl undrat när de fått syn på mig med killarna i sina mundringar :) Behövde i alla fall inte vara rädd för att nån skulle hoppa på mig i trappen ;) Kände mig RÄTT säker... Var intressanta 2 timmar.

Imorgon ska jag hälsa på lille H igen. Får nästan H-abstinens när det gått nån dag :) Efter gårdagen kan jag nu allt om könssjukdomar, abort och preventivmedel ;) så är det så nån "kompis" har någon fråga är det bara att fråga på ;)

Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja, men då känns det att man verkligen tagit ut sig, yogan var jobbigt i sig, men inget jag skakar efter direkt, jag vill träna tills det gör ont typ. :) kram

Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja det ska ju göra det, det ska kännas in i ben och märg att man tagit ut sig. Då är det som bäst, blir mest bara stirrig när allt ska vara så lugnt och stilla som igår. Detsamma gumman. Vad ska du göra? Kram

2009-01-16 @ 08:17:42
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Åh gud va mysigt! Förstår att det är svårt att hålla sig undan hihi. Kram

2009-01-16 @ 09:44:29
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag hittade alltid ursäkter förut för att köpa godis ungefär varje dag :P Det var måndag, jag hade jobbat, jag vat glad, jag ville, fira, jag var ledsen, det var synd om mej. You name it.. Haha! Men om det händer nån gång är det väl inget problem? Jag var på födelsedagskalas igår, där fanns det goda saker ;D



Jag förstår om du har abstinens. Jag har abstinens efter min hund väldigt ofta.

Kram på dej!

2009-01-16 @ 10:16:42
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida:Hihi, ja man brukar kunna hitta rätt bra ursäkter som jag igår att det faktiskt näääääästan var helg :) Under julen åt man så mycket godsaker hit och dit och mat så nu börjar jag komma in i mina gamla rutiner lite bättre och bara köpa godis på helgen :)



Ja, inte konstigt att du får abstinens efter din hund när han inte är hos dig hela tiden. Skulle aldrig klara av att vara ute min kisse. Men så behöver ju en hund annan passning och komma ut och gå och så, så inte lätt att ha hemma på samma sätt. H finns ju i alla fall på nära håll så jag kan smita över i nödfall :) Nu har jag inte träffat honom sen i tisdags så då är det dags. Kram

2009-01-16 @ 13:30:28
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Jag tryckte i mig en dubbel-japp efter ett träningspass häromdagen. Såååå sötsugen och hungrig på samma gång.



Åh, Lille H är så gullig. Underbart med en liten bebis omkring sig.



Kram och trevlig helg.

2009-01-16 @ 18:32:05
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Ja Japp är väl gott!! Farligt att äta godis när man är hungrig :) Det kan ju lätt bli så!



Ja, det är jättemysigt med en bebis omkring sig. Var o kramade på honom igår också :) Han är så go att faster nästan kan äta upp honom ;) Kram och trevlig helg till dig också!

2009-01-17 @ 10:22:47
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Jag har inte ätit vanligt godis på evigheter, har hållit mig till chokladen jag köper i Tyskland. Så för ett par veckor sen fick jag ett knäppt infall att köpa lite lösgodis. Plocka ner lite i en påse, betalade och gick ut från affären. Medan jag promenerade tog jag en bit då och då, men efter bara en liten stund smakade det bara äckel så jag slängde påsen med innehåll i en papperskorg jag gick förbi.

2009-01-17 @ 15:27:57
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Det var som sjutton. Du kanske har hållit dig ifrån lösgodis så länge att du kommit ifrån det... Ibland tror man ju att man är sugen på saker fast man egentligen inte är det också. Köpte Haribo-nappar en påse igår och när jag käkat några idag så nej, det var inte alls vad jag tänkt mig :)

2009-01-18 @ 00:42:24
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback