Irländsk pubafton...

Jahapp, dags för en liten uppdatering från landet kanske :) Så här kommer en liten hälsning från mig och kissen :)


Idag har varit en seg dag. Blev kvar hos C-kompisen i natt då det var så attans mörkt o det inte riktigt kändes så kul att cykla ner till stugan då. Jag åkte hem en halvtimme efter de andra ungefär då jag träffade på C´s bror och sambo där också vid caféet. Sen gick jag ut i mörkret och TROR jag lyckades få med rätt cykel hem igen. Den jag hade dit hade C´s dotter cyklat hem på. Denna var något högre och trots cider och ÖL (ser ni...ÖL ;)) på kvällen lyckades jag styra hem cykeln utan att slira omkull en enda gång ;)

Jäklar vilken rolig kväll o natt det var ändå! Först grillade vi hemma hos C! Grillat älgkött, klyftpotatis och tzatsiki! MUMS!Och sen drog vi iväg på cyklarna vid 21.30. Vilket ös på dem som spelade! De är ju så dukiga. Mr Gittfiddler spelade gitarr, sen var det fioler, nån slags trumma, flöjt och banjo. Bara irländsk musik hela kvällen! Sån glad stämning och det är omöjligt att stå still till den musiken! Det lär bli irländsk afton nästa år också! Fast det är en sån liten by så händer här otroligt mycket! Det är jätteskoj! Och det är nåt helt annat att gå på festerna här än hemma i stan och gå ut. Kommer inte ens ihåg när jag var ut sist hemma. Har tröttnat helt enkelt! Inte ett dugg sugen även om jag älskar att dansa! Men jag tycker det är jättetrevligt att bara gå ut några stycken och käka och ta nåt glas vin eller cider eller så :) Men på uteställena är man så anonym.

Steg upp vid 9.30 efter att ha vaknat typ varje timme. Dels nån attans fågel som inte kunde hålla snattran! Lät mer som en kalkon eller nåt! Sen vaknade jag av att jag drömde och sen av att Mr.Gittfiddler blev hemskjutsad vid 6-tiden. Han hade varit på nån efterfest skulle jag tippa... Så undrar jag hur pigg han var! Han bor ju granne med kompisen C. Går inte att smyga sig förbi osedd här inte :) Åkte hem vid lunch till en glad kisse som väntade och sen tog jag mig en tupplur på eftermiddagen och på kvällen var jag förbi C´s bror och sambo med öl då bror F var så snäll och bytte mina bromsbelägg. Blev bjuden på varma mackor! Mums! :) Nu blir det nog nån film igen innan det är dags att sova. Jösses vad man blir sliten efter man varit iväg på nåt nuförtiden!

Så här kunde det låta igår på Irländska aftonen! Fast lite fler gitarrer, trumma, fioler. Det var ca 15 pers som satt spelade :) Love Irish folk music!!!



Kommentarer
Postat av: Daniel

Ojoj så härligt!



Nästan så man känner tonerna i benen och den goda ölen!

Postat av: Norpan

Daniel: Ja, det må du tro!!! :) Där hade nog du platsat in också som gillar så och dansa och fnittra omkring ;)

2009-07-29 @ 12:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback