Arga lappar...

Finns ju en hemsida som heter just "Arga lappen" och där kan man hitta lappar som grannar och andra satt upp i sin ilska. Och det är ju just när man är som argast som man oftast inte skyr med orden :) Tvättstugan är ett sådant typiskt ställe som är provocerande om folk inte sköter sig som de ska, t.ex. tar ens tvättid, skiter i att torka ur luddet i torktumlaren, har grejor kvar i tvättmaskinen på ens tvättid,  hänger kvar saker i torkrummet och kommer inte och hämtar dem när det är dags för en annan att hänga upp osv. osv. Jag har själv blivit rejält uppretad vid ett flertal tillfällen just där. En gång var det en som tagit min tvättid med flit när jag särskilt slutat tidigare från jobbet för att hinna hem i tid. Blir man glad då? Nope. O jag har nog faktiskt lite kort stubin ibland får jag nog lov att erkänna tyvärr.

Hade hon råkat tagit fel på dag eller så, då hade jag alla gånger varit mer förlåtande för det kan ju hända vem som helst. Men ta tiden med flit och chansa....aldrig. När man som jag bor i lägenhet och har gemensam tvättstuga är det inte lätt att få tvättid på kvällarna och jobbar man hela dagarna så finns ju bara kvällen eller helgen att tillgå och missar man sin tvättid så kan man räkna med att få vänta en vecka igen på nästa tillfälle. Så tjejen fick avbryta tvättprogrammet och ta ur sin tvätt. Så här i efterhand så hade jag kanske kunnat låtit henne tvätta klart programmet åtminstone, men hon var så stöddig kommer jag ihåg, vilket retade upp mig mer. Hon var väl några år yngre än mig och tyckte nog jag var en riktig ragata :) Sorry, men hon fick faktiskt skylla sig lite själv.

En annan gång vid upprepade tillfällen så var det någon som just lämnade ludd kvar i torktumlaren. Det slutade med att jag skrev en lapp, men faktiskt en snäll sådan i alla fall. Man vill ju inte göra sig osams med grannarna heller. Och jag är ingen typisk lappskriverska, det har jag däremot en kompis som är, eller hur fröken F? ;) En gång råkade hon ut för nåt ganska roligt just pga. sitt lappskrivande, men det får jag ta en annan gång :)

Parkeringar är också ett känsligt ämne och något som är provocerande för många. För finns det nåt mer irriterande än när någon tar ens hyrda parkering så man inte har någonstans att ställa sig? Eller ställer sig för en infart så man inte kommer in med bilen.... På min förra parkering råkade jag ut för en del episoder. Vid i alla fall två tillfällen var det nån annan som ställt sig där. Ena gången skrev jag en lapp på rutan, men kommer inte ihåg vad jag skrev. Det var säkert något väldigt passande och väl uttänkt ;), andra gången anmälde jag bilen så den fick böter. Vid ett annat tillfälle så var det en bil som ställt sig för uppfarten till parkeringarna där jag hade bilen så jag inte kunde köra upp. Den gången skrev jag också en lapp i min ilska och skulle gå och sätta dit den, men precis då åkte bilen. Kommer precis ihåg vad jag skrivit: "Hur f-n kan man vara så jä-la korkad att man parkerar framför en uppfart!!!!!" Skämms nästan över mig själv. Men i sin ilska kan man skriva vad som helst. Så ibland kanske det vore bättre att coola ner sig lite först... men hur lätt är det i sin ilska... Eller vad säger ni? Ibland är det ju svårt att hålla tillbaka!

Här är två favoriter jag hittade på just "Arga lappen":






Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Ha, ha, ha. Arga lappar är skitkul.



Bläddrade lite i en bok som getts ut med massor av exempel i. Folk är fasen inte kloka. Jag har skrivit en lapp en gång. Någon stod alltid på våran p-plats och då kom lappen fram och resultatet blev gott. =)



Ha en underbar helg. Kram

Postat av: Norpan

Mallis: Ja, visst är det!! :) Men som du säger, vissa undrar man ju om det står rätt till med :) Men vissa saker kan få vem som helst att se rött och hur får man ur sig ilskan...jo genom att skriva en lapp ;) Skönt att det löste sig med er parkering :) Ha en underbar helg du med i GBG! Kram

2009-03-27 @ 14:10:30
Postat av: Daniel

Torde vara ett svenskt fenomen. Här i tyslåtna finland skulle man aldrig lämna en lapp utan man biter ihop eller säger till när man har liten lapinkulta i blodet, enligt mina erfarenheter!



Men roligt är det!

2009-03-27 @ 14:44:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: p

sv. jomen eller hur! de är alltid bra med planering :)

vad händer i din helg?

nej det är faktiskt en acer, det är min brors :)

2009-03-27 @ 17:00:49
URL: http://paaulina.blogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Jasså, inga lappar i Finland. Men desto ännu bättre då att säga det direkt :) och särskilt med lite lapinkulta i blodet...blir nog väl valda ord kan jag tro ;)



P: Får kompis på middag imorgon och sen blir det islandshästridning på söndag :)

2009-03-28 @ 04:16:26
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback