En "sjungandes" lilla H och mer ölträning

Härligt med lördag, men det är ju attans att man inte klarar att sova längre på mornarna längre! Dessutom drömmer jag så konstiga saker ibland så lika skönt att gå upp. Städning står på schemat till en början. Ikväll kommer mina goa vänner M & K på middag. Så det blir kul :)

Igår kväll blev det lite ölträning igen :) Jag köpte faktiskt öl alldeles själv, 2 stycken av samma sort som sist. Tror det är bra att vänja sig lite mer vid den sorten innan jag prövar nåt annat. Och jag är riktigt stolt över mig själv, för den här gången fick jag i mig en hel flaska :) Är det inte imponerande så säg? ;) Hade nog kunnat få i mig en till, men efter jag kommit hem från bror, Y och lillsnutten H så var jag så trött så trött att jag somnade på soffan efter Talang. Lillsnuttis testade lite nya ljud igår i olika nivåer, men lite mer försiktiga ljud igår. Lät som han sjöng upp ungefär :) Roligt med deras jollringar. Hur kan man bli så söt? O gladare kille får man nog leta efter. Så fort man tittar på honom ler han sitt bästaste leende och faster Norpan smälter direkt. Han kommer nog köra med faster får jag en känsla av när han blir lite större... (Bilden: Faster Norpan med 4 dagar gammal lille H)

Imorgon ska jag, svägerskan och lille H på djurvandring alldeles i närheten. Då får man gå in och klappa och gosa med de söta lammen som vi träffade för någon vecka sedan. Lille H är lite för liten ännu, men faster och Y kommer definitivt synas bland småbarnen gosandes med de små :) Eller skulle ni kunna låta bli en sån här söting?


Kommentarer
Postat av: Daniel

Du e hårt på väg vännen... 2 e bra jobbat!



Nästa helg pallar du 3.. det e jag 100 på!

Postat av: Norpan

Daniel: Jepp, gäller att ligga i nu innan sommarn vet du ;) Skönt att du har sånt förtroende för mig att jag klarar 3 nästa helg :)) Det blir ett bra mål :)

2009-05-09 @ 15:56:00
Postat av: Gissan

Ja det var bra jobbat med en hel öl ;)

Förr i tiden skulle jag lära mig o dricka vin. Började med vitt vin. Fy för den lede...det var en pärs o försöka lära sig. Jag förstår vad du går igenom ;)

Jag håller på (och har gjort i ca 10 år nu) o försöka lära mig o tycka om wiskey...går sådär kan jag säga :D

Men nu behöver jag inte fundera så mycket på det. Det är ju kolhydrater i det...

Ha en skön lördag.

Kramen på dig

Gissan

2009-05-09 @ 17:24:03
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Tack för stödet :) Den som jag testade för andra gången nu är ändå rätt okej får jag lov att säga o börjar tycka lite mer om den nu efter igår när jag drack en hel! :) Vin däremot är en helt annan femma. Vitt vin älskar jag! Men torrt ska det vara. Whiskey å andra sidan kommer jag nog aldrig att lära mig att dricka. Tvi för vale :) Kaffe tror jag blir svårt också. Men det är ändå inte särskilt nyttigt så jag håller mig till mina teer :) En ikväll blire vin eller cider :)

Ha en skön lördag du med! Kramen

2009-05-09 @ 17:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback