Poliser och väktare på plats för att rädda Norpan...

Äntligen fredag! Idag var det segt att stiga upp och jag hade kunnat försova mig. Hade nämnligen ställt klockan på 5.00, men hade vaknat och stängt av och skulle bara vila mig lite till.... Dangerous! Som tur var tvärvaknade jag 5.23 och insåg att det var hög tid att stiga upp om jag skulle hinna till jobbet till 7.

Igår på eftermiddagen fick vi en liten överraskning på jobbet. Först kom chefen med en väktare och frågade om det var vi som larmat. "Nä!", sa vi och såg ut som fån. "Vi har ju inte ens några larm just nu. Vi har ju fått lämna ifrån oss dem för uppdatering". Till vår förvåning kommer vår assistent strax efter med 4 poliser och frågar om det är lugnt. Så 4 poliser och 1 väktare kommer för att ett utav våra personlarm har larmat. Jösses vilket pådrag! När det inte var någon av oss gick de vidare in till Ungdomsmottagningen som också har larm. När de kom tillbaka igen så stannade de och pratade med oss. Och när en av poliserna frågade om vi kollat alla som har larm nu kom en rätt komisk (eller ska man säga dum) kommentar från vår assistent: "Nej en satt i samtal, för det lyste rött på rummet, så där kunde jag inte gå in och störa!" Det var väl just där som det i så fall var MEST angeläget att gå in i så fall! Hmmmmm! Vad ska man säga!

Men de hade lyckats se att det var larm nummer 10 som larmat och när A, min kollega kollade på lådan som larmet legat i så var det hennes larm. Senare visade det sig att det legat i arkivrummet på vån 4 där larmkillen hade hållit på och grejat och lagt ifrån sig dem där. Och då hade A´s gått i gång på nåt sätt. Men nu vet vi ju i alla fall att vi blir ORDENTLIGT omhändertagna om vi någon gång skulle behöva larma på riktigt. Men det får man väl hoppas att vi slipper. Fast egentligen borde vi kanske larma lite oftare istället.... ;) Man kan ju alltid skylla på: "Gärningsmannen stack iväg åt det hållet ner i trappen!...."

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Gissan

Det är ju det jag säger....jag vill åxå ha ett sånt larm...

Tänk o få hem några uniformsklädda poliser emellanåt... hmmmmm.....

Ja, de kan ju hjälpa till med både det ena och det andra, kanske....eller...???

Ja, jag tycker det låter trevligt i alla fall... fniss

Ha en skön fredag :)

Kram Gissan

Postat av: Lejonhjarta

Skönt att det fungerar... trots att det blev lite struligt den här gången. Jag hoppas ni ser det som en övning och lär er själva av det också. Bra med fungerande rutiner i såna här tillfällen - som att till exempel kolla det rum som var upptaget!



Vi har larm i våra bilar också, men jag känner att rutinerna för hur vi ska bete oss när någon larmar är luddiga. Tyvärr så ska det väl behöva hända något innan man ser över sånt här. Trevlig helg på dig!

2009-11-28 @ 15:59:24
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: Norpan

Gissan: Ja, det vore inte dumt med ett sånt hemmalarm när man känner sig lite ensam ;) Och som sagt de kan ju hjälpa till med mycket :) Nåt för önskelistan till tomten kanske ;) Kram kram



Lejonhjarta: Nej jag hoppas att det fungerar bättre om det verkligen skulle hända nåt. Inte så mycket tid att spela på då ju.



Rutiner vid larm som är luddiga är ju inte bra! Nog nåt att ta upp på nästa personalmöte... Nåt som vi behöver göra också. Man ska veta precis hur det fungerar. Trevlig vecka!

2009-11-29 @ 22:07:26
Postat av: Astriid

Det där verkade ju helt sjukt!

2009-12-01 @ 23:08:46
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Norpan

Astrid: You bet ya :)

2009-12-02 @ 23:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback