Positiv inställning...

Hjälper det att tänka "Yippie, äntligen måndagmorgon o jag får äntligen gå till jobbet, hurra! Det här ska bli en kanondag!" Lite kanske. Jag skrev det på FB imorse och vännerna trodde väl jag fått nåt knäpp. Lite hördes det säkert att jag var ironisk men ändå. Fick igång dem i alla fall. Nån: Värst vad du var klämkäck så är på en grå och trist måndag!" Men jag tror det hjälpte lite faktiskt, för tänkte inte det vanliga: "Åhhhh vad jag vill gå och lägga mig igen! Fy sjutton för måndagar! Måndagar sucks! Och regnar gör det också ute som om det inte räckte att det var måndag! Och mörkt och trist är det! Det är ju skitlångt till helg ju!" Så ja, lite positiv inställning kommer man nog en bit på väg med i alla fall, även om det inte löser allt!

Kvällen har jag tillbringat med brorsonen medan pappa J och mamma Y var och tränade tennis, respektive ridning. O det gör jag så gärna! Han hade legat och sovit och vaknade precis till när jag kom. Sken som en liten sol när jag lyfte upp honom och han kramade om mig (myste in sig mot mitt bröst) som om "åh faster vad kul å se dig!" (hoppas jag i alla fall ;)) Så vi har haft en riktig myskväll. Har badat honom, matat honom och så har vi busat en massa förstås, läst böcker och shakat loss till "Djurens brevlåda" :) Den lyssnade jag på när jag var liten å :) Diggar den stenhårt! Här nedan kommer "Älgarna demonstrerar" Min klara favorit :)

Nu är det dags att lägga sig på spikmattan innan jag ska sova. Imorgon ska jag åka iväg till Borlänge med en kille från ett av våra korttidsboenden, personal alltså. Får sova ända till 7 om jag vill, då han kommer och hämtar upp mig här hemma i stan! Men lite tidigare stiger jag nog upp ändå. Skönt att käka frukost i lugn och ro. 




Kommentarer
Postat av: Daniel

Så sött att mysa med världens bästa faster!

Postat av: Veronica svarar

barn är härliga :D de är så innerligt goda på nåt sätt :D

Jo jag mår bättre! själv?

2009-11-24 @ 15:29:07
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Gissan

Sv: praktiken jag gör är på ett litet företag här i krokarna...o det är sååå tråkigt...

De lägger ingen energi på mig alls...har liksom inga uppgifter åt mig...svårt o förklara..man känner sig helt ute i det blå som praktikant på ett företag som känns som att man går 30 år tillbaka i tiden när man kommer in där... :(

Men snart är det jullov.. :D

Kram på dig. Hoppas du haft en bra dag i Borlänge idag.

Gissan

2009-11-24 @ 18:12:56
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Daniel: Hihihi, det var riktigt mysigt! Ska mysa med lille H på torsdag igen :)



Veronica: Ja, det är de! Man blir glad av dem :) Tack, jag mår fint!



Gissan: Tråkigt att du inte fick nåt roligt att göra. Har man praktik vill man ju få ut nåt bra utav det! Ja, visst är det snart jullov! Jag hade en jättebra dag i Dalarna och roligt sällskap! :)

Kram kram

2009-11-24 @ 18:21:26
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Casandra

Ja solnedgångar är underbara. Jag tog ofta solnedgångbilder förr, men jag har inte gjort det på ett bra tag nu. Men du fick verkligen in vackra foton!



Lussebullar är otroligt gott ja, speciellt hemmagjorda :)

2009-11-24 @ 21:20:02
URL: http://cazsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback