Choklad och myskväll...

Jobbat första dagen idag och jäklar vad det känns om man inte har pejl på läget just nu. Hade besök på förmiddagen av en familj och sen möte med mina kollegor, svarat i telefonen som ringt och ja, det har varit fullt upp helt enkelt! Imorgon har jag möte med skolchefen direkt på morgonen i ett ärende, men sen ska jag verkligen sätta mig ner och gå igenom alla mina ärenden så jag får kontroll på alla och göra en prioritering på dem. Känns inget bra när man allt bara flyter och man känner att man inte vet var man ska börja.

Var helt slut när jag kom hem och somnade en stund på soffan och vaknade av att mina potatisar brännt fast i kastrullen. Tur jag vaknade när jag gjorde!!!! Inte så smart att sätta på spisen och sen lägga sig i soffan...

Jag fick svar på prover jag gjort i månadags idag och nu förstår jag varför febern inte släppt helt även om den nu är låg. Jag har förhöjt med vita blodkroppar i kroppen, vilket visar att det är en infektion. Om jag inte är helt frisk efter helgen och feberfri ville min läkare ta fler prover på mig nästa vecka. Men eftersom jag nu ändå känner mig piggare så kanske jag är helt bra efter helgen, hoppas. Ska jobba imorgon och sen får jag vila mer i helgen.

Nu börjar jag få lite lilla H-abstinens också! Är 2 veckor snart sen jag träffade honom sist! Länge! Men han är fortfarande lite snuvig och vill inte riskera att få nåt mer. Men nästa vecka ska jag väl kunna träffa honom i alla fall hoppas jag.

Imorse var det snorhalt ute! Jag testade att bromsa med Volvon när jag körde ur ur området och jag bara gled framåt. Så var bara att ringa pappsen och fick låna hans sambos bil till jobbet som hade vinterdäck. Dags att byta tror jag. Skulle få hjälp i helgen. För en gångs skull tycker jag faktiskt att bilarna tog det lugnt idag konstigt nog. Inga satt och vrålkörde om eller så. Har folkt tänkt till?

Ikväll har legat under en filt i soffan och moffat choklad, Lindts Grenadine och chili (granatäpple och chili). Såååå god! Så gillar ni mörk choklad är den definitivt värd att testa :)


Kommentarer
Postat av: Gissan

Hörrudu...gör inte om potatisgrejen en gång till!

Det var en ung tjej här i ett samhälle bredvid, som i somras hade varit ute och festat en fredagkväll...åkte hem på natten, var lite fyllehungrig, satte på mat på spisen (vad, vet jag inte..) och jag kan meddela att den tjejen finns inte idag...varken hus eller tjej finns.. Så otroligt sorgligt...

Dumt o sätta på mat o gå o lägga sig...var rädd om dig...

Stor kram från Morsan...eller..nä..Gissan va det ju ;)

Postat av: Norpan

Gissan: Nej, där lärde man sig en läxa! Usch vad otäckt med den där tjejen! Sätter man på spisen ska man hålla sig i närheten och inte gå och lägga sig!

En viktig läxa att lära sig



Stor kram tillbaka till "morsan" ;)!

2009-10-18 @ 01:22:59
Postat av: Veronica svarar

ska nog ta och köpa lite glögg till nästa helg. vi ska lägga plattor vid entren så kan behövas ngt varmt eftersom det ser ut att bli kallare i mitten av veckan :)

Jo, visst är jobbet kul. har man en gång jobbat på flygplats är det svårt att sluta. Man träffar sjukt mycket härligt folk, men finns nog ingenstans som det finns så många idioter som beter sig som skitar heller. Men mest trevliga såklart och det är det som gör att man fortsätter. Härliga kollegor har jag också, vi är en ganska liten grupp och vi har jättekul ihop.

2009-10-26 @ 00:09:25
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback