Sjuklingen har hamnat framför tv:n

Usch vad irriterande det är. Tempen bra på morgonen och sen stiger den på dagen, men lägger sig precis under 37.9 och visst det räknas ju inte som feber då, men vad händer om jag går ut och iväg och jobbar. Risken är då att jag får över 38 grader. Nu har jag dessutom fått ont i halsen på ena sidan när jag sväljer. Undrar om det är det som gör att tempen inte vill lägga sig helt... Jag brukar normalt ha en temp på 36.7-36.8. Ändå har jag två möten imorgon jag skulle behöva vara med på + att jag skulle behöva ett papper på jobbet då jag ska upp till Bollnäs på måndag och åka direkt från hemmastan. Så hur ska jag komma åt det om jag inte åker till jobbet? Så ska man chansa och åka till jobbet och vara där på förmiddagen imorgon och bryta sjukskrivningen, proppa i sig alvedon och hoppas på det bästa och sen flexa på eftermiddagen... Hela lönen går väl snart åt på att vara hemma så länge! Så jäkla träligt!

Såg igår på eftermiddagen att min gamla favoritserie går igen: "Everwood!" Jag verkligen älskar den serien! En av de bästa! Undrar om den finns att köpa på dvd... Och varför kan de inte visa den på kvällstid så man kan se den igen. Hur ofta är man hemma på eftermiddagen...

Serien handlar om en familj som bott på Manhattan, där pappan Andy Brown har arbetat som framgångsrik hjärnkirurg i många år. Frun/barnens mamma dör och Andy flyttar med sin son Ephram (som är en jätteduktig pianist) och dottern Delia till ett litet samhälle, Everwood i Colorado för att starta ett nytt liv. Det är inte så lätt att anpassa sig från att ha bott i en storstad till en litet litet samhälle i bergen. Serien handlar om livet, om nya relationer och svårigheter, lycka och olycka som de träffar på i Everwood. En serie att skratta till, gråta till och utbrista ååååååååååhhhhhh :)

Här kommer ett litet klipp från serien!



Igår såg jag en skräckfilm också som var väldigt rå får jag lov att säga. Handlade om några människor som blivit missbildade på grund av en massa kärnvapentestningar med radioaktivt nedfall som gjorts av USA. De håller till vid ett gammalt gruvsamhälle mitt ute i ödemarken. Där hamnar en familj som gör en resa genom öknen för att ta sig ner till Carlifornien för att fira föräldrarnas bröllopsdag. Bilen havererar. O de får sitt livs mardrömssemester. Jag har nog kommit ifrån skräckisar som bara är blodiga och råa. Jag är mer förtjust i thrillrar där det är riktigt läskigt. Det blir ofta för mycket i skräckisar, det blir inte läskigt så jag blir rädd utan mer bara vidrigt. Så 2:an kanske jag skippar. Men för er som gillar skräckisar kan se ett smakprov från filmen här:



Tur man har lite att titta på när man är hemma i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej tjejen! Usch va trist att du e dålig, hoppas du får sova bort det så du är piggare imorgon.



Den filmen vill ja se, älskar såna filmer ;)



MÅNGA KRAMAR

Postat av: Gissan

Nä du... Inget jobb för dig!

Bädda ner dig och koppla av och bara ta det lugnt till du e frisk!

Du blir inte bra av o va på jobbet...

Hör nu vad mamma säger ;)

Krya på dig

Kram Gissan

2009-10-08 @ 22:19:20
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Sandra: Ja bara att vila ut den! Långutdragen rackare!! 2 veckor är ju sällan man är sjuk! Men så trist att det aldrig ger sig. MÅNGA KRAMAR tebax :)



Gissan: Ja mamma! ;) Jorå, jag lydde de råden jag fått och med lite egen smarthet så blev jag hemma idag också. Hade på febergränsen igår kväll när jag lade mig så tordes inte gå idag. Måste vara frisk till på måndag! Så det andra får lov att lösa sig. Som sagt hälsan måste gå i första hand.



Tack vännen! Trevlig helg och hoppas sonen får ligga kvar på första platsen med bandet!! Kram! Norpan



2009-10-09 @ 08:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback