Smakråd?

Somnade på soffan i princip direkt när jag kom hem strax efter 17. Sov ända till 00.25. Vaknade bara kort när telefonen ringde på kvällen. Sen somnade jag igen i sängen vid 01.30 kanske och steg upp vid 8. Helt otroligt! Men hade en huvudvärk från hell igår kväll. När jag steg upp vid 8 kände jag ändå att nåt kändes fel. Kändes konstigt över ögonen. När jag klev upp och in i badrummet var jag helt galet svullet över ögonlocken. Måste blivit väldigt allergisk mot något. Tycker väl inte det borde bero på att jag sovit så många timmar i alla fall. Konstigt! Endera är det väl doftgrejen jag har i sovrummet utifall att det skulle varit någon lukt kvar av döda musen i väggen. Eller så är det juicen jag drack av innan jag skulle gå och lägga mig. Är lite läskigt när man får såna där reaktioner av nåt som man inte vet helt vad det är för. Och varför kommer det helt plötsligt...

Igår morse var jag hem till mamma och lånade två klänningar av henne till den stora festen den 5 jan. Den ena känns mest aktuell. Det är en lite finare klänning. Lånade också ett par höga stövlar av henne som är riktigt snygga. Tur man har en mamma man kan låna saker av :) Sen igår var jag ändå in i en affär på vägen hem från jobbet och hittade då en snygg svart klänning som jag fastnade för. Är tacksam om ni kan vara lite smakråd åt mig få se vad ni tycker. Lägger upp bilder på båda klänningarna. Det lutar ändå åt den ena av dem som ändå känns lite mer jag. Det sa svägerskan också. Men hon har inte sett dem på. Har beställt tid hos min frisör på eftermiddagen samma dag också så hon får styla till mig i håret. Kul att vara lite extra fin i håret när man ska på en sån där fest :) Få lite lockigt hår kanske som hon är så mycket bättre på att göra än jag själv!

Här är i alla fall klänningarna: Det är inte till nyår utan till en stor Red Carpet fest nästa vecka. 150 pers, 3-rättersmiddag och band som spelar.

 
Klicka på bilderna för att få större bild på kommande bilder (det är med tillbehören):
   
   
 

I behov av smakråd som sagt! Så tar tacksamt emot era åsikter :) Till ska jag endera ha en tunn enkel kort skinnjacka, en kort blank jacka eller en gråglittrig grej som en kortkort kofta som man bara drar över armarna och så går den över halva ryggen (kommer inte ihåg vad det heter för tillfället). Sen svarta höga stövlar till. Kanske den glittriga gråa passar bäst till nån av klänningarna ändå....? Vad tycker ni? Och framför allt, vilken klänning?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej gumman! Jag tycker du ska välja den "spetsklänningen" med den gråglittriga boleron. Gillade stövlarna skarpt. Du kommer bli skitsnygg! Lägg upp en bild sen på vad du valde :-)

KRAM och gott nytt år!

Postat av: Lotta

Glömde skriva att båda klänningarna var snygga så ta den som du känner dig mest snygg och bekväm i, men jag tror mest på boleron i båda fallen nu när det är nyårsfest. Kram igen :-)

2010-12-30 @ 10:09:45
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Tack för smakrådet vännen! ♥ KRAM! Skickade per chatt vad jag själv tycker så jag inte påverkar de andra :) O visst bolero heter det ju :) Gott nytt år!

2010-12-30 @ 10:19:53
Postat av: Billie

Ja, jag tycker ju då den andra, inte spetsklänningen. Men det vet du ju redan.. ;) Och så boleron till, blir skitsnyggt! Meeen, sen som Lotta skriver, du ska ha det du är bekväm i.



Men vad läskigt med ögonen där...?! Man vill ju gärna veta varför man vaknar upp och ser ut så där. Tar du nåt piller eller så när det blir så där? (jag är sämst på att veta hur allergier funkar..)



You gonna be a hot little piece of ass på festen iaf Norpis ;)



Puss puss!

2010-12-30 @ 11:13:49
Postat av: Mallis - Marlons mamma

Jag gillar också spetsklänningen med bolero till. Helt i min smak. Riktigt fin!



Ha nu en riktigt fin nyårskväll och självklart förväntar jag mig en bild på dig i din (vilken du nu väljer) nyårsstass.



Kram

2010-12-30 @ 11:16:36
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Billie: Tack för rådet :) Nu är det 2-1 ser jag på Mallis också :) Spännande det här och så :) Har ju min tanke också som du vet :)



Ja, jag tar medicin utifall att. Men började med grundmedicinen få se. Och jag som ska ut till IKEA nu. Hoppas det gått ner lite.... Ska in och kolla nu.



Japp, jag hoppas jag kommer se riktigt snygg ut :) Ska göra mitt bästa i alla fall :) Puss puss



Mallis: Tack tack! Lite inne på samma linje :) Det är till en Red Carpetfest nästa vecka så inte till nyår. Men privat fest med 150 pers som kommer så man vill ju vara lite extra :) Kram kram får lägga upp en bild sen på hela dressen med mitt val:)

2010-12-30 @ 11:23:30
Postat av: stoffe

Absolut nr två den med ett band runt. Och ett par snygga "nätta" kvinnliga pumps till. En snygg pälsjacka i svart till det :-) kram

2010-12-31 @ 09:35:32
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Stoffe: Tack tack för smakrådet! :) Har ingen pälsjacka men får väl slänga ihop nåt ;) Puss

2010-12-31 @ 10:33:45
Postat av: stoffe

Men visst hade det varit snyggt. Klass på en SNYGG tjej/ kvinna som dig :)

2010-12-31 @ 10:39:45
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Japp det hade det! :) Tack vännen ♥ Det var snällt sagt! :) Gott nytt år på dig! Och hoppas du får det bästa år 2011! KRAM!

2010-12-31 @ 12:52:24
Postat av: Anonym

Tycker som Billie :-) Kram Frk Svensson

2010-12-31 @ 13:03:13
Postat av: Matte B

Well, well, vad ska man säga? Det första jag läser i introt är "GREKISK SALLAD"...we´ve got that thing covered, skulle man kanske kunna sammanfatta 2010 års sista dag med...



Angående kläderna hoppas jag "Stoffe" menade fejkpäls. Riktiga pälsar ska sitta på djur och ingen annanstans. Du kommer för övrigt att dra blickarna till dig på Da' Big Party oavsett vad du ikläder dig. Mark my word.



Mycket engelska uttryck här nu...måste bero på att jag precis plöjt några avsnitt av "Scrubs (apropå kläder)" så här i skymningstimman. Once a nite'owl... (där har vi't igen, ja).



Några användbara fraser för oss lingoexperter: "How plenty is the bell?" = "Hur mycket är klockan?"



"I have never heard on husband!" = "Jag har aldrig hört på maken!"



Slutligen märkligt att kalla en sådan generös och omtänksam person för "Norpan"...Livet är en plats av överraskningar, som sagt...



G'nite (G´natt) /M

2011-01-02 @ 03:04:10
Postat av: oskrivnablad

Har du kommit fram till något val av klänning??

Jag gillade båda och med boleron till kommer du bli skitsnygg!



Hoppas nyårsafton var toppen och att den här festen blir ännu bättre.

Gott Nytt År på dig!

Kram.

2011-01-02 @ 10:33:17
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: VERONICA

hej! hur mår du nuförtiden?

2011-01-02 @ 12:14:40
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Frk Svensson: Tack! :)Nu blev det ju den andra ändå, men gillade den andra också. Men nu är valet gjort. Kram



Tack Matte B för den snälla kommentaren angående klänningarna! Nu är valet gjort i alla fall :) Ja, det var väldigt vad mycket engelska det blev :)

Gällade valet av namnet Norpan tar jag vid ett annat tillfälle :)



Veronica: Jo, tack livet knallar vidare fast nu på landet istället för inne i stan :) Hoppas allt är bra med dig!

2011-01-03 @ 21:40:17
Postat av: Matte B

Du är verkligen vacker i klänningen, men allt klär en skönhet! (till och med en stövel på huvudet, som min kära Mormor brukade säga. Jag är övertygad om att hon dock inte menade att du skulle ha det på festen...!)



Den Norpan jag känner är med i Dr. Snuggles, du får dra den story nå'n gång. Inte har väl du ett magiskt paarply, eller?



Ha så kul på festen!



När vill du jamma med guran, Bruden?!

2011-01-04 @ 00:46:42
Postat av: Matte B

AAAARGH, INLÄGGEN FÖRÖKAR SIG NÄR MAN FÖRSÖKER ÄNDRA TRYCKFELSNISSAR!! VAR FINNS EN DATAHACKER NÄR MAN BEHÖVER EN?? GOING INTO RADIO-SILENCE NOW!

2011-01-04 @ 00:54:42
Postat av: Norpan

Matte: Tack! :) Det var snällt sagt! Men är rätt övertygad om att en stövel på huvudet inte hade klätt mig särskilt bra :)



Norpan i Dr. Snuggels vill väl, men det är inte efter den musen jag valt namnet även om jag faktiskt gillar den busmusen!



Tack! Jag hoppas det blir en trevlig fest! :)

Jamma lär nog dröja. Ska lära mig spela hyfsat först. Spelkväll blir nog snarare mer troligt den närmsta framtiden :)



2011-01-04 @ 18:29:59
Postat av: Matte B

Ja, Norpan är en klassiker! Kommer fortfarande ihåg melodin till Dr. Snuggles!



Musik, ja. Du behöver inte vara Y. Malmsteen för att lira heller. Jag kan bara ett gäng ackord, men man kommer rätt långt på det faktiskt. Planen är att visa dig lite låtar som man gillar och som kan spelas med enkla ackord, som D, G, A7. Det blir nämligen roligare att spela när man kvickt kan spela låtar man känner igen och tycker om. Gitarren är klar btw, vi kan kanske göra en switch i nästa uke.



Som sagt, have fun (med eller utan stövel)! Hälsa om det är någon jag känner!



kram /Mats

2011-01-05 @ 01:04:46
Postat av: Norpan

Tack! Det var en trevlig fest!



Nej, det förstår jag att jag inte behöver vara någon Yngwe. Men det är hundra år sen jag spelade och behöver nog få chansen att testa på lite själv först. Men kanske kan ta det i samband med spelkvällen. Det är ju som sagt "spel"-kväll. Kanske i slutet av jan eller så. Inget bråttom med gitarren just nu. Så du kan väl ta hand om den så länge :)Kram

2011-01-06 @ 17:01:37
Postat av: Matte B

Roligt att du hade det bra!



Okej, låt det inte gå för lång tid bara.



kram /M

2011-01-07 @ 13:42:07
Postat av: Norpan

Nej då! :) Vi får ta det snart. Får prata med de andra så vi blir lite fler då. Kram

2011-01-08 @ 00:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback