Tandläkaren...

Tandläkarbesök nu på morgonen! Inga hål, ingen tandlossning utan det såg fint ut. Skönt! Tandsten fick jag dock ta bort och det brukar jag alltid få lov att göra. Brukar ju ofta vara så att man har antingen eller. Jag har bara haft ett enda början till hål i hela mitt liv. Men fick ändå laga för att det var en mjölktand som jag har kvar och som är känsligare. Fanns ingen tand under så därför så har jag fått behålla min mjölktand och det kan man göra hela livet. Röntgenplåtar, ta bort tandsten samt polering gick på en liten nätt kostnad, 890 spänn! Fy sjuttsiken vad dyrt det är att gå till tandläkaren.

Varför kan det inte kosta samma som att gå till läkare och gå på högkostnadskortet. Det är väl därför många endast går till tandläkaren när de känner av något problem. Att gå till tandläkaren har nästan blivit en klassfråga. Vilka som har det sämre ställt har råd att betala nästan 1000 spänn bara sådär....? Det är något som det borde göras något åt tycker jag.

Lika kallt ute idag, 19 minusgrader! Brrrr så kallt! Liiiiite varmare kan det väl allt vara tycker jag.... Elräkningen lär väl dra iväg och bli skyhög! Förra månaden gick det på 1500 spänn. Roligare kan man ju ha för pengarna!

Till helgen blir det tjejfest på lördagen! Ska bli skoj :) Dessutom verkar det som dejten kommer bli av på lördag också på dagen. Men inte bestämt var ännu. Han skulle ringa ikväll. Lite nervöst är det.
Och på söndag ska jag få träffa mina kompisars lilla S som är 2 veckor gammal! En väl efterlängtad liten bebbe för dem! Och såååå söt på de bilder jag sett :)


Kommentarer
Postat av: Billie

Skönt att det inte var nåt hos tandis. Men håller med om vilket rån det är. Trist och som du skriver så är det ju fan en klassfråga.. Och det är hemskt!



Men vilken elräkning.. OMG! Jag tror vi får jobba på den globala uppvärmningen lite, haha :P



Skoj med tjejfest ;) Och dejten, hihi... :D Kanske bra att du får träffa honom IRL nu ;)



Puss o kram

2010-12-02 @ 14:04:33
Postat av: stoffe

Hej fina. Mm jag vet det är galet dyrt! Mina behandlingar har totalt kostat mig 9tkr på 2 månader! Helt sjukt. Ge oss lite humanitet tack! Dejt. Hm vill fortfarande ha massa information :-D kram kram puss puss

Postat av: Norpan

Billie: Hej gums! Visst är det! Alla ska kunna gå till tandläkaren tycker jag. Ska ju inte behöva vara så att vissa i stort sett tappar sina tänder till slut eller får så dålig andedräkt pga. en massa tandsten och karies och annat. Stackarna! Men man drar sig ju verkligen för att gå iväg för det är så dyrt!



Japp, elräkningen är ingen dans på rosor. Elvärme är ju det värsta också... Synd det inte finns öppen spis... Japp, det var skoj med tjejfesten! Dejten som du vet fick ju vänta lite... Puss o kram



Stoffe: Hej vännen! Ja helt sjukt dyrt! Tänk vad mycket annat skoj man kan göra för de pengarna! 9000 var ett strå vassare än mig! Fy sjutton! Som att lämna in sin bil ungefär!!!



Skrev lite i nåt inlägg nedan som svar på din kommentar som svar på info om dejten. Väntar fortfarande på om den blir av eller ej... Fortsättning följer! Puss o kram

2010-12-06 @ 12:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback