Stockholmsdag...

Hade en jättemysig dag i Sthlm igår! Mötte upp två kompisar, M och V på stationen och tog tåget till Sthlm där vi mötte upp vår fjärde vän P som flyttat till Sthlm. Vi började med att köpa mat på ett ställe nära centralstationen. Blev en god hälsosallad för mig med fetaost, avokado, kyckling bla. Sen tog vi tunnelbanan och tvärbanan ut till Årstaberg där en av vännerna ville besöka nån ny affär som hade öppnat. M och P shoppade lite kläder. Var väldigt färglada kläder och lite annorlunda stil. Jag hittade inget som föll mig i smaken. Sen åkte vi vidare hem till P, då V och M inte hade besökt henne där tidigare. Där fick vi hemmagjord glass och rabarbersaft. Slutligen tog vi tunnelbana och sen buss längst ut på Kungsholmen vid Fredshäll där vi besökte Solstugan. Ett kanonställe med jättegod mat. Utsikt över vattnet hade man från deras soliga terass. Så mysigt! Jag käkade tacosbuffé och så ett glas vitt vin till det :)


Utsikt från Kungsholmen tagen med mobilkameran

Sen var det dags för hemfärd igen. Dagen gick alldeles för fort, men en härlig dag blev det! Hann kolla på Sex in the city när jag kom hem innan jag slocknade som en liten gris. Nu ska jag ta mig ut på uteplatsen och äta lite frukost innan jag ska förbi brorsan och svägerskan för att ta in deras post. Sen blir det ner till hamnen för att käka lunch med en gammal kollega och jämföra kameror o objektiv :) En härlig dag är det även idag, så blir nog hem och lägga sig i solsängen sen på eftermiddagen :)

Har haft en himlans spyfluga inne hos mig i tre dagar för jag inte lyckats få tag på den luringen! En snabb o smart en! Men igår ÄNTLIGEN!!!!! Bye bye fluga! :) Har ändå försökt släppa ut den vid ett flertal tillfällen, men närå. Så den fick faktiskt skylla sig lite själv. De är inte så trevliga att ha inomhus surrandes vid örat när man vare sig ska sova eller sitta och titta på tv!



Kommentarer
Postat av: Mallis in real life

Jag fångade en fjäril inne igår, efter många om och men. Viftade med en glasburk i säkert en kvart men till slut lyckades jag. Mozart hade nog gärna velat jaga ihjäl den stackaren annars.



Stockholm är fantastiskt vackert, jag ska dit också snart.



Må så gott. Kram

Postat av: Norpan

Ja, fjärilar har jag haft två stycken inne som jag också efter mycket om och men lyckades släppa ut. Sen idag två getingar!... Mindre kul! En kom ut, den andra vet jag inte... Kommer in lite annat när man bor så här :)



Ja, visst är Sthlm vackert! En riktigt mysig stad att besöka särskilt på sommaren. Blir nog nån mer vända innan sommarens slut för att besöka Grönan kanske... Ha det så gott o krama om lille Marlon så mycket! Kram!

2010-07-08 @ 16:18:02
Postat av: Sandra

åhh låter som en härlig visit i storstaden!! ;) Blir det PowerMeet i helgen? :)

KRAMAR

2010-07-08 @ 22:41:45
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Det blir lite Power meet idag, för imorgon åker jag till U-sala :) KRAMAR

2010-07-09 @ 08:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback