3:e semesterveckan...

Vilken sommar säger jag bara igen! Igår trodde jag faktiskt att det skulle komma lite regn ändå när man såg på molnen så jag åkte iväg med en kompis och tog det obligatoriska kvällsbadet lite tidigare på kvällen. Och tog också en cykelmotionsrunda istället för att gå utifall att det skulle bli åska och regn rätt som det var och då kändes det lättare att snabbt komma hem på cykel än att gå. Men icke, inget regn kom och inte på natten heller. Jag som tom. struntade i att vattna för jag var säker på att det skulle regna.

Så det blir till att ut och vattna nu på morgonen istället då efter lite frukost. Sen väntar Återbruket på mig. Har några säckar med trädgårdsavfall som ska bort och rester från Rönnen. Sen blir det nog ännu en soft dag i solen och lite pysslande hemma, bad ikväll och en motionsrunda igen. Imorgon bitti blir det nog färd mot stugan tror jag. Hade hoppats på lite fotografering den här veckan också, men blir nog inget som det ser ut nu. Kameran får väl följa med upp till stugan istället och så får jag se om jag hittar nåt nytt att ta på där :)

Härliga sommarkvällar har det varit. Underbart att bada på kvällen i 24-25 graders vatten och sen sitta med en kall cider på uteplatsen o bara njuta! Semester is da thing!!!! :) Men nu är det bara 1.5 vecka kvar av den. Så gäller att ta vara på den med omsorg ;)

Såg en ny Beckfilm härom kvällen, "Stormens öga". Gillar Beck! Hoppas det kommer nån ny snart igen och framför allt hoppas jag att det kommer någon ny Johan Falk-film snart! Wallander går också bra.

Bilden är på min lilla älskade brorson på 30-årsfirandet härom dagen :) Ett riktigt litet charmtroll! :) Ha en skön sommardag!

Kommentarer
Postat av: Frk Svensson

Låter som att du kommer att sitta och le då du tänker tillbaka på din underbara semester, som det ska vara: man ska få kraft och energi av den.



Så sööt pöjk du hade släkten :D

Kram!

Postat av: stoffe

Håller med Mia vilken sötnos :D



Jag håller också med om att införskaffa sig energi och kraft på sin semester. Dock hur gör man när man inte har semester då? Dåjobbar man på reserven :(



Stor kram

stoffe

2010-07-18 @ 23:45:40
URL: http://words-by-stoffe.blogspot.com
Postat av: Billie

Fy, fy, fyyyy på mig! Det var så längesen jag läste och kommenterade :/



Du verkar iaf ha det hur bra som helst på semestern och jag ser fram emot fler bilder från dig :) Sen du köpte objektiv har jag fått dille på att göra det jag med :P Det är som att det inte är roligt att fota längre, haha!



Roligt att du var på power meet, jag var på väg att följa med grabbarna från byn på det men avstyrde, vilket nog var tur :D



Puss och många kramar!

2010-07-19 @ 11:27:38
Postat av: Norpan

Frk Svensson: :) Ja han är go lilla brorsonen :) Han har inte svårt att charma faster inte :) Ja, det kommer jag nog att göra tror jag :) Härligare semesterväder kan man ju inte få. 2 kvällar har det regnat någon timme allt som allt under mina 3 veckor. Helt okej tycker jag :) Och en vecka har jag ju kvar också och då får jag dofta på havet :) Kramar!



Stoffe: Ja, visst är han! En liten sötis är han!

Nä, tråkigt att behöva jobba på sommaren! Det är känslan av att alla andra är lediga också som blir ännu mer jobbigt. Hoppas du får lite energi om helgerna i alla fall. Verkar ju hitta på mysiga saker på kvällarna och helgerna i alla fall :) Kramar!



Billie: Ja, har det hur bra som helst på min semester, men nu är det jobb en vecka som gäller innan jag tar min sista vecka :) Lite tungt att jobba faktiskt!



Visst blir det mycket roligare att fota med ett nytt objektiv! Har redan sug efter ännu ett. Eller egentligen 2! ;) Sen vill jag ha det å det å det... Finns ju så mycket grejor att köpa som man vill ha!



Ett tips är att bli medlem på fotosidan.se. Där kan man få lite feedback från andra som fotar om man lägger upp bilderna i kritikpoolerna som finns. Och även kommentera andras. Samtidigt kan man ju få lite uppslag och tips också. En bra sida helt enkelt om man gillar att fota! Går du med så kan du söka på mig. Finns redan där förstås :) Går att lägga till vänner där också.



Power meet är faktiskt riktigt skoj att gå på! :) O bra tillfälle att få fotografera lite bilar :)

Må så gott! Puss o många kramar tebax!

2010-07-19 @ 12:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback