Snart på resande fot söderut...

Har under eftermiddagen/kvällen tittat på Wallander - Vittnet. Riktigt bra var den tycker jag, men har lite svårt för när det händer djur nåt i filmer och särskilt nu med tanke på två kissar som vi fått lov att låta somna in under våren så tårarna rann som floder ett tag. Hur som helst, gillar man Wallander så är den sevärd! Den var spännande. Den utspelar sig ju också i Ystad dit jag ska på tisdag så fick bekanta mig lite extra med miljön ;)

Ikväll skulle jag ha varit på tjejfest nu hos "bonussyrran" L, men är dåsig, trött och ont i huvudet. Är nog vädret.... Det var tänkt utgång också, men blev istället en lugn och skön hemmakväll. Å andra sidan blev det vin och Aquatini igår kväll med kompisen C när hon var och käkade middag hos mig.

På måndag åker vi till Västervik och hälsar på en kompis som har stuga där. På tisdagen drar vi vidare söderut så långt man kan komma till Ystad/Österlen där en annan kompis har stuga. 4 km från huset ligger Sveriges vackraste strand, enligt DN:s läsare 2010. Stranden heter
Sandhammaren och har kritvit sand. Där planerar jag att mysa omkring nästa vecka ;)På lördagen åker vi uppåt igen. Sen är det bara 1 dag kvar på min semestervecka och då ska jag vara hundvakt till en Bernen Sennen-vovve över dagen. Så det får väl bli långpromenader hela dagen ;) Någon bloggträff blev det inte den här gången som planerat då alla verkar ha andra saker för sig, men får väl skjutas på framtiden...

Igår gick jag totalt 1.5 eller 1.6 mil. Jätteskönt! Nu har jag kommit igång med träning igen och det känns så skönt! Bara att köra på. Ska faktiskt ta med stavarna och joggingdojorna på resan. Idag blev det en vilodag, men imorgon ska jag på´t igen :)

Morgondagen ska också ägnas åt att tvätta, packa, hälsa på lilla H och på kvällen kommer resesällskapet och ska sova över till måndag när vi drar iväg.



Kommentarer
Postat av: Billie

Vet inte om jag vågar se mer film efter Beck - levande begravd, haha!



Skönt att du kommit igång med träningen, jag håller på och försöker få upp motivationen. Har varit ute några rundor iaf :) Och jaaaa, jag är fortfarande avis för att du ska åka ;)



Bra förresten att bloggträffen är inställd. Såg att vi på jobbet ska åka till Eskilstuna på dagen och har ingen aning om när vi kommer därifrån. Men tråkigt att det är inställt ändå såklart :/



Ha det underbart!!



Puss

2010-07-25 @ 16:07:30
Postat av: Norpan

:) Nej, den är läskig! Nog den läskigaste hittills!



Ja, det är jätteskönt att ha kommit igång. Man mår så mycket bättre, särskilt min rygg! Men än så länge blir det stavgång och cykling. Så ska igång med Zumba igen och så springa nåt tänkte jag.



Ja, var nog lika bra just nu. Daniel verkar ha hamnat i GBG och de andra fullt upp också. Vi kanske kan ta det i höst eller nåt... Jag vet inte när jag kommer hem på lördag heller.



Aha, Etuna. Synd jag inte jobbade den här veckan då ;) Antar att ni kanske ska titta på lite djur eller så... Men vi kan väl ses nån kväll?

Tack och ha det så bra gumman du å! Ska bli skönt att komma iväg lite :) Puss!

2010-07-25 @ 23:59:00
Postat av: bara jag

Norpis! Så du ska åka (eller har redan åkt antar jag) Då blir det inga inlägg att gotta sig i tills på lördag alltså, men å andra sidan blir det ju mycket till rapport då antar jag

ha den bästa resan

KRAM

-you know who


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback