Avslutningslunch, trädgårdsarbete och foto

Igår hade vi sommaravslutning på jobbet och var ute strax utanför stan vid vattnet vid en friluftsstuga. Jättemysigt! Även om det inte var strålande solsken så gick det att sitta ute. Det blev planka med en massa gott som rostbiff, kalkon, frukter, brieost, potatissallad och sallad. Till efterrätt blev det jordgubbar med vaniljglass! Så gott! Fick nästan lite associationer till midsommar :) Det är ju inte långt kvar tills dess!

Igår tillbringade jag kvällen på Plantagen. Köpte lite perenner att ha i rabatten ute hos mig. Det blev två olika sorters Riddarssporrar, Axmalva och Rosenstav. Blommorna går i lila, knallblått, vitt och stark rosa. Hittade också häckplantor som jag förmodligen ska köpa idag innan de tar slut för det var lite billigare just nu. Amerikans hagtorn blir det och de var hyfsat höga redan nu så det blir nog bra! Skönt att få lite mer inramat. Sen ska Rönnen äntligen ner (vilket jag nu fått tillstånd till). Ska man ta ner något som varit där från början måste man fråga, men annars får jag göra vad jag vill med tomten (ja inte förstöra den förstås ;)). Ska också ta bort 3 buskar och ta med en vit rosenbuske från stugan istället. Älskar vita rosor! Så jag har lite pyssel framför mig i trädgården.
Det är så rogivande och mysigt att hålla på och greja ute i den lilla trädgården :)

Har fått låna ett 70-300-objektiv av min kompis sambo J. Så det ska jag utforska i helgen förhoppningsvis med herr K. Hoppas på att det blir hyfsat väder. Sen ser det ut som det kan bli en fotokurs för mig del också framöver. J skulle hålla kurs framöver. Han är en jätteduktig fotograf (
www.fotamera.se)! Jäklar vad skoj det är att fota! Ska införskaffa ett nytt objektiv nästa vecka, men först testa J:s och så även herr K:s ena för att jämföra innan jag bestämmer mig för vad det ska bli :) Lyckades faktiskt med att få med regnbågen på bild igår! Den var så vacker!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Billie

Fyyyy, vad gott med jordgubbar och glass :D Mums! Efterrätt måste vara det bästa på hela måltiden, hihi :P



Jag vill också plantera blommor. Hmm, kanske ska passa på att misshandla mammas rabatter lite när jag ska ut på landet :D Man måste ju börja nånstans om man ska lära sig ;)



Ha det så superkul med objektivet! Det är sååå roligt när man får leka med något annat!



Puss och kram

Postat av: Daniel

Ja gud va skoj det e med blommor å växter.. sån avkoppling att hålla på i trädgården!!!

Snart e du proffsfotograf på allvar vetja!!!

2010-06-10 @ 21:10:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Frk Svensson

Jag vill också börja fota, det är ju såå kul. Dessutom ser jag att du har fallenhet med tanke på tidigare bilder, jättesnygga! Ska nog också kanske gå en kurs, blev ju inspirerad nu =)

Kraaam

2010-06-10 @ 22:54:32
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Billie:

Japp, glass och jordgubbar är en höjdare! Fick det som var kvar igår också på jobbet. Mums! :)



Ja, det är riktigt kul att planera och fixa som man själv vill ha det. Planerade ju om tidigare i vår, när jag satte över växter från en annan rabatt som jag inte ska ha kvar till denna och då blev allt i en enda röra tyckte jag. Så nu tog jag bort lite lökar, satte ihop alla violer och sen planerade lite nytt. Så nu är det ordning och reda och som jag själv vill ha :) Nu ska jag bara ta lite växter från stugan också och planera dit :)



Inte så svårt egentligen, så länge man vet var blommorna trivs och var de ska sitta för att de ska må som bäst.



Hoppas bara det blir fint väder i helgen så det går att fota!!!! Men tror det skulle bli bättre imorgon och även på söndag! Puss o kram!



Daniel: Visst är det! Älskar att greja i trädgården. Speciellt när man har sitt eget :)



Jag hoppas att mina kunskaper förbättras hela tiden så jag blir en bättre och bättre fotograf för jag tycker verkligen det är roligt! :) Kram



Frk Svensson: Tack gulliga du! :))) Bara att börja! :) Aldrig försent att börja fotografera! Kraaaaaam!

2010-06-11 @ 08:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback