Semesterdag, men snart semester på riktigt...

Tog en välbehövlig semesterdag igår och det var sååååå skönt! Har kommit in i någon slags trötthetsperiod igen. Jag tänkte jag skulle passa på och sova ut, men vaknade först redan vid 6.30. Som tur var lyckades jag somna om igen och sov i alla fall till 9. Sen var jag iväg och handlade mat, köpte en påse jord till och sen var jag hem och klippte gräset. Det var jättefint väder ute, men tyvärr hann jag inte sitta så länge i solen. Hann sitta en stund innan det var dags för lunch. För sen gjorde jag en rabarberpaj tills pappa och K skulle komma på fika och hjälpa mig ner med häckplantorna.

Längst ut har jag nu planterat ner 10 plantor, 3 kvar. Sen är det sidorna kvar också som jag och pappa ska ta idag efter jobbet. Hoppas bara inte det spöregnar för då vet jag inte om han blir så sugen på att plantera...
Det har varit lite bök med hur jag skulle plantera häcken för längst upp på tomten och längs med ena sidan så är tomten utmärkt med z som betyder zon. Även om det är min tomt så får jag inte stänga igen på de ytorna med planteringar och annat för att fastighetsägaren och angränsande grannar ska kunna passera. Jag har en hörntomt. Men har inte riktigt blivit klok på hur man får göra för står rätt luddigt i kontraktet. Försökte fråga fastighetsägaren, men ett lite nonchalant svar om att man inte får stänga igen helt och att det står i bilagan till kontraktet.

Hade skrivit precis vad jag hade för funderingar, men fick inget egentligt svar på det. Så nu har jag valt att tolka det på mitt sätt. Jag sätter längs med zonen allra längst upp eftersom det faktiskt är min tomt. Annars blir det en allmänning. Och för att kunna klippa gräset. Sen lämnar jag öppet på båda sidor genom att göra uppehåll med 2 plantor på vardera sida. Då har jag inte stängt igen helt utan man kan passera där uppe. Annars sätter jag plantor hela vägen men innanför zonen på ena sidan så det blir en gång emellan. Så får jag hoppas att det blir rätt. Det är en hyfsat stor tomt faktiskt i och med att jag har hörntomt. Det är säkert 3-dubbelt så stor som de som bor på mellantomterna. Rätt skönt! :) Men ändå lagom för att det ska gå rätt snabbt att klippa det.

Ska tidigarelägga min semester med en vecka. Resten av familjen har tidig semester i år och med tanke på att jag är så trött kan det vara skönt eftersom jag inte har något inbokat sista veckan. Gäller bara att jag hinner klart vad jag ska göra idag och under nästa vecka. Så  blir till att jobba järnet! :)

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback