Norpan eller Sari....

Just nu heter jag även Sari. En inom kommunen har vänt fel på en siffra när hon skickade ut ett brev om någon föreläsning eller nåt så får en massa samtal med frågor och anmälningar och sånt. Imorse hade jag en man på telefonsvararen som ville anmäla sig. Tänk så tokigt det kan bli! Men ringde faktiskt upp och hänvisade honom till ett annat nummer. Sen är ju vissa så envisa också när man säger att de ringt fel. "Nej, det är det här numret som jag har fått". "Jo, men det här är en helt annan verksamhet, så det är fel nummer". "Nääää, det står det här numret i brevet vi har fått". "Ja, men då står det fel nummer i brevet, för jag sitter ju på det här numret".

En kollega till mig har en son som är 17 år som just nu rest bort utomlands för första gången. Det var så roligt härom dagen när hon pratade med honom innan han precis skulle åka iväg. Kunde ju inte låta bli att tjuvlyssna ;)
"Det kostar x kr att ringa när du är där, så ni behöver INTE ringa till varandra när ni är där, ni är ju med varandra hela tiden". " Och det kostar x kr att sms:a, så ni behöver INTE sms:a till varandra för ni är ju vid varandra hela tiden!" "Ja, nåt i nödfall kan ni ju skicka, men annars inte!" "Och tänk på att inte ställa ifrån er några glas! Köp bara på flaska!" "Och så lämnar ni inte varandra någonting utan är vid varandra HELA tiden!" Inte lätt att vara mamma i alla lägen! Kan dock tänka mig att det gick in genom ena örat och ut genom andra. För det hade tydligen upprepats några gånger dagen innan också :)

Kommer själv ihåg hur det var när jag skulle åka utomlands på charterresa första gången med min pojkvän. Iofs hade jag varit på språkresa då i tre veckor innan, men det var ändå. "Ring direkt när ni kommit fram!" O vi ringde inte förrän dagen efter för vi hittade inte någon telefon. Var ju inte så vanligt med mobil då. Ujuj vad oroliga de hade blivit och våra föräldrar hade ringt till varandra och så. Oftast sköter man det där alldeles galant. Man tänker sig ju för själv också naturligtvis. Men såklart kan man förstå oron. Skulle säkerligen vara likadan själv :)

Idag hade jag lite ny musik i bilen och vad bra det går att köra då! Jag är en sån som knappt kan köra bil utan att ha musik i bilen :) Fastnade för en så fin låt igår med John Mayer, "Say". Den var slutlåt på filmen "The bucket list" med Jack Nicholson och Morgan Freeman. Det var en riktigt mysig film! Båda skådisarna är ju så himla bra också. Handlar om två personer som finner vänskap i en jobbig situation och reser jorden runt tillsammans för att göra olika saker de skrivit upp på en lista tillsammans. Här är låten och en snutt från filmen.



Ha en skön tisdag!


Kommentarer
Postat av: Stoffe

Åh! Vad du är duktig som har godkänt ditt nya namn Skrattar



Jag såg ditt mail idag, jag ringer om ngn dag ska bara fixa lite på jobbet innan det är såå galet mycket just nu Suck Behöver lite vila tror jag :)



Hörs snart

kram

Postat av: Norpan

:) Visst är jag! Få se om det ringer några fler idag... Det är lugnt, ingen brådska!

Kram!

2010-06-16 @ 08:24:52
Postat av: Daniel

Ja e man inlove så klart man ringer etc för svindyra pengar då man e utomlands. Minns min första södernresa i grekland, var 17 bodde hemma. Hade en "dejt" hemma i finnbyn, och som man ringde... och flera tusens räkning hem till stackars mor.

2010-06-16 @ 13:45:45
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, känner också igen det där från när man var bortrest i "unga år" ;) Men som sagt, man kommer säkert bli likadan. Hellre för "mammig" än inte alls ;)



KRAM PÅ DIG TJEJEN

2010-06-17 @ 21:42:47
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Billie

Haha, skön kommentar. "Nä, men då har dom skrivit fel i brevet", som du påpekat hela tiden... :D



Tänk om mina föräldrar varit oroliga för mig första gången jag åkte själv :P Dom skulle bara ha vetat hälften, herregud. Sex tjejer på 16-17 år på Kos. Mm, good luck ;)



Superfin låt! :)



Puss och kram

2010-06-17 @ 21:59:03
URL: http://billiesflowers.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback