Att flytta tar på krafterna...

I fredags var jag på AW och hade en helt pack- och körfri dag gällande flytten! Var rätt skönt och kände att jag behövde det. Träffade två goa vänner och det blev tacos och några cider. Riktigt trevlig kväll!

I lördags lyfte jag ut lite saker från vindsförrådet för att köra hem med dem till mormor. Rätt tungt att göra sånt själv när möblerna inte direkt står så bra till alla gånger och det är tungt att få ner dem alla våningar ner till bilen. Det var både möbler och en låst cykel. Dessutom blev det till att köra grejor bort till Återbruket. Jag känner mig rätt mör idag. Ändå är det massvis kvar. Får hjälp av familjen och några vänner på långfredagen när flyttlasset går. Känner mig lite besviken på min familj faktiskt.

Igår var jag så trött och slut att jag började grina när jag var hem till mormor. Flytta är jobbigt och det blir alltid en viss stress, särskilt med tanke på att jag var sjuk mitt i allt också när jag skulle behövt packa. Allt måste ju vara nerpackat i lådor tills på fredag när flyttlasset går och jag måste veta vad jag ska ha kvar och vad som ska slängas i källarförrådet och vinden. O hela tiden orkar man inte hålla på heller.

Idag får jag i alla fall mina nycklar till lägenheten och det ska bli spännade att få komma dit och se hur det blev med nya tapeterna och få börja köra bort lite grejor i veckan innan fredag. Ska bara jobba imorgon också sen är jag ledig ända fram till nästa tisdag. Ska bli jätteskönt! Har fått ont i halsen igen, så jag hoppas verkligen inte att det är en elak bacill på gång igen!!!

Igår kväll var jag iväg och gratulerade mamma som fyllt år på kvällen så då blev det också en paus från flytten. Tänkte först inte åka iväg. Men hade nog inte orkat hålla på nåt mer igår heller. Istället blev det god mat och så kladdkaka till efterrätt.




Kommentarer
Postat av: stoffe

Lilla Jenny! Jag förstår att det är jobbigt med flytt och allt. Tänk vad roligt nu när du får nycklarna!! Du kommer att känna dig så glad och lycklig när du får komma till ro :)

Ser fram emot fina bilder på din blogg sen

Ha den bästa veckan

KRAM

Postat av: mallis in real life

Det kan vara riktigt jobbigt att flytta. Det är så mycket att ta tag i och planera. Det allra bästa är dock när allt är klart, man är väldigt nöjd med sig själv efteråt trots att en flytt gärna bjuder på träningsvärk.



Kommer ihåg en vindsvåning jag flyttade in i en gång. Hade sån träningsvärk i vaderna att jag höll på att dö. Men bra blev det!!



Kram på dig.

2010-03-29 @ 10:57:27
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Astriid

Det är mycket i huvudet för dig nu och en en flytt på det ÄR jobbigt. Är nog ingen som tycker att det är konstigt om du bryter ihop.



Du är jätteduktig som kämpar på och fixar för dig själv. Tråkigt att du känner så med familjen.. :/ Det är tyvärr inte alla gånger man får den hjälp som man faktiskt förtjänar!



Väntar med spänning på att få se bilder från nya lyan.. :)



Kraam!

2010-03-29 @ 11:32:41
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Norpan

Stoffe: Ja, det kändes som en lättnad när jag kom in i radhuset idag och fick ställa in lite grejor! Snart är flytten över och jag kan börja njuta :) Självklart kommer det bilder sen! KRAM och tack! Ha bästaste veckan du med!



Mallis: Vindvåning lät fint! :) Ja, mör i kroppen blir man och träningsvärk jajemän det har jag också fått! Det hör väl lite till vid flytten. Man springer i trappor och gör lyftövningar man inte normalt brukar göra. Ska bli så oerhört skönt när allt är på plats där det ska! Kram kram



Astriid: Tack gumman! Det värmer!♥ Idag på kvällen fick jag lite hjälp med att köra bort kartonger och lite grejor till radhuset i allafall. Så det var skönt! Lite som försvunnit härifrån! Visst är det jobbigt att flytta på det andra och då hamnar man lätt i gråtläge emellanåt :) Känns nog lite bättre bara jag får komma till ro! Kraam!

2010-03-29 @ 23:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback