Helgen...

I lördags kom goa vänner från byn där vi har stuga och hälsade på :) Jätteskoj! Det var första gången de var och hälsade på i radhuset! Oturligt nog så precis när de kommit så ringde det på dörren och så kom en underleverantör till Tele2 och skulle kolla på uppkopplingen med bredbandet varför det inte fungerar. Och strax efter det kom brorsan, svägerskan, brorsonen, svägerskans tvillingsyrra och hennes man på besök också. Mycket besök blev det och hur kul är det då att stå i sovrummet och greja med internet... Visst var det bra att de kom, men på en lördag och precis när jag fått besök. Blev borta i 1.5 timme med karln och efter det fortfarande internetlös. Suck! Så ärendet är med andra ord fortfarande felanmält efter 4 veckor och min undran är om det någonsin kommer att fungera. Jag är bra sugen på att försöka bryta det där kontraktet och ta något annat om det går. Det är verkligen under all kritik! Så vad ni än gör om ni ska ha bredband eller nåt annat, VÄLJ INTE TELE2 för guds skull! Mitt tålamod har verkligen nått sin gräns.

Men åter till besöket. Vi hade en jättemysig dag. Vi satt ute och käkade chili con carne, grekisk sallad, bröd och drack vin. Helt underbart härligt! Löve löve löve the sun! Sen tog vi en promenix hem till brorsan och fikade lite innan vi tog promenad hem igen och gjorde iordning lite mer ordentlig grekisk sallad med lite bulgur och annat då sällskapet inte vill ha något annat i matväg. Till blev det bröd och så lite mer vin. Sen blev det kladdkaka med jordgubb & limekesella till efterrätt. Det blev en mysig  och lugn dag i solen!

På söndagen var jag barnvakt till lilla älsklingsbrorsonen :) Han var rätt nyvaknad när han kom och så go! Han kröp upp i knät hos mig när jag satt på golvet och myste länge länge innan han var leksugen :) De tillfällen får man ta tillvara på, då han inte lika ofta har tid att sitta och mysa så. Blev mycket lek och bus sen medan det regnade ute innan vi kunde gå ut och gunga och leka i sandlådan. På kvällen kom svägerskan över med hämtmat bestående av grekisk sallad (man kan aldrig få för mycket av grekisk sallad ;)). Och så lite kladdkaka till efterrätt innan det var dags för henne och lilla H att gå hemåt.

Mycket nöjd med helgen! :) Hoppas nästa helg blir lika lyckad när det är dags för fest på lördagen! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sköööönt med en lyckad helg!!!! Låter toppen tycker jag mycket hinner du med.



Skulle bara säga att jag satt lösen på bloggen, vet inte om jag mejlade dig på FB. Anv. namn och lösen är "Acke"

;) KRAM

Postat av: Norpan

Sandra: Nope det gjorde du aldrig. Funderade på om det var nåt fel eller om du satt lösen :) Tack! :)

KRAM KRAM

2010-05-25 @ 19:44:05
Postat av: Daniel

Gos å kramar e ju så gulligt

Å du har rätt grekisk sallad får man ALDRIG för mycket av... eller kladdkaka!

2010-05-26 @ 00:32:55
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Visst är det :) Gos och kramar kan man heller inte få för mycket av precis som grekisk sallad och kladdkaka :)

2010-05-26 @ 08:17:47
Postat av: Billie

Låter som en jätteskön helg :) Och sällskap och umgänge är lätt bland det bästa! <3



Puss

2010-05-26 @ 22:50:18
URL: http://billiesflowers.blogspot.com
Postat av: Norpan

Bille: Ja, såna helger är mycket värda! Puss

2010-05-27 @ 00:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback