Lite puttrig idag...

Då det inte finns något stadsnätet där jag bor nu fick jag lov att skaffa mig ADSL istället.  Tog sin tid innan jag fick det och under tiden för att inte vara helt utan internet har jag kört med mobilt bredband. Hade jag vetat att det skulle ta 4 veckor innan jag skulle få det andra så hade jag slagit till med månadssurf på en gång. Så blev lite dyrt att välja veckosurf hela tiden istället.

Men nu tog det slut i lördags och eftersom jag nu fått mitt riktiga så behövdes det ju inte trodde jag.... För när jag kopplat in det så fungerade det ju naturligtvis inte! SUCK! Ringde supporten och de insåg att det var därifrån det var fel, TELE2 (bara så ni vet...). Så de gjorde en felanmälan och trodde det skulle komma igång till på måndagen. Jomän visst! Inte då!!! Ringde igen och var lite tjurig på telefon men hon bara sa att de skulle höra av sig på mitt mobilnummer inom 48 timmar.

Idag fick jag ett sms där det står: "Bäste kund! Ditt ärende ....... är under behandling, vi återkommer med vidare information inom 5 arbetsdagar. Mvh Teknisk support TELE2 AB". Tror ni jag blev gladare av det sms:et? NÄÄÄÄÄÄ, inte direkt! Kul när det blir krångel direkt när man bytt till något annat! Tele2 står inte högt i kurs hos mig. Deras support är heller ingen höjare. Ska man prata mobilt bredband så är det en person man måste prata med, telefoni ja då är det en annan, fast bredband då är det en tredje, tv en fjärde osv osv. Finns inget som är enkelt med dem!

När jag ringde angående att jag inte fick in TV3 längre på tv:n i förra veckan så sa han att det förmodligen var fel på min antennsladd. Och när jag sa att jag testat med en annan, då var det nog fel på den också. Då frågade jag om han allvarligt tror att det skulle vara fel på 2 antennsladdar och de andra kanalerna fungerar. "Jo, men det har ju med frekvensen att göra och det kan ju faktiskt vara fel på båda antennkablarna". och var det så att de skulle åka ut och kolla vad felet var och de upptäckte att det var mina kablar som det är fel på, ja då skulle jag få stå för kostnaden. Det är service det!

När jag kom hem fungerade TV3 igen! Fel på antennkablarna my ass! Vad är det för pellejönsar som de har anställt där??? Positiva nya tag imörrn! ;)


Kommentarer
Postat av: Billie

Jag är säker på att du kommer ha världens bästa onsdag idag gumman! :D



Kraam

Postat av: Daniel

Ush varit med om liknande grejer gällande tv-kanaler, mobil och internet och datorproblem.



Attans va de måste vara underbemannad för servicen är usel. Timmats telefonkö och veckotal innan servicemän kommer på besök. Får man erstättning för denna väntan? Åh nej

2010-05-05 @ 09:36:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Gissan

Ja så är dom... Tyvärr så är det nog inte bara Tele2 heller...

Hoppas dagen idag varit något bättre :D

Kram från Gissan

2010-05-05 @ 11:05:44
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Billie: Ja, onsdagen blev något bättre, men fortfarande internetlös :( Hoppas du får en skön helg vännen! Kramelikram



Daniel: Nä, det suger verkligen! Och man kan bli tokarg till slut när man inte får någon respons! kram



Gissan: Kanske inte, men tror Tele2 tillhör värstingarna. Har hört fler som haft problem med dem. Kommer ihåg en viss Gissan som hade lite internetproblem ett tag också, men det var kanske inte Tele2... Kram kram

2010-05-07 @ 12:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback