Valborg och helgen...

Valborgsmässoafton firades med goa vänner som kom på besök hos mig och käkade middag. Det blev kött, klyftpotatis, ajvar (stavas det så?)/chilibearnaise till och så grekisk sallad förstås. Det var så pass varmt ute att vi kunde sitta ute och äta :) Jättemysigt! Sen gick vi några meter bort till brasan och sen intog vi efterrätten hemma igen som var kladdkaka med jordgubb- och limekesella.

Lördagen var jag barnvakt till lilla H och så kom kompisen M på besök med lilla E. Blev promenix och sen lite lek hemma hos mig :) På kvällen blev jag bjuden på grillkväll hemma hos M. Entrecot, ungspotatis, persiljesmör och så tomatsallad till. Efterrätten bestod av vanilj- och blåbärsglass, maränger och hemmagjord chokladsås! Mums! :)

Söndagen så blev det tvättning, långpromenad med bror, svägerskan, lilla H och pappa i solen. Vi stannade till och hade picknick efter vägen också. Mysigt! Sen spenderade jag resten av kvällen med att rensa ogräs, ta bort mossa och maskrosor! Vuxenpoäng va? ;) Det var lite action under tiden för det var fartkontroll precis utanför där jag bor och de fångade in både motorcyklar och bilar som körde för fort! På kvällen gjorde jag också klart ett skolarbete som var kvar. Ett kvar att göra idag. Suck! Men funderar på att ut och springa en sväng också om jag hinner. Annars så blir det inlinestur imorgon kväll! :) Känns som jag kan känna mig lite som Bambi för var några år sen jag åkte sist :)

Kommentarer
Postat av: Billie

Här var det mat och efterrätter på schemat må jag säga :D Jag får ju hunger så här på kvällskvisten trots att jag smällt i mig en massa Nutella, hihi!



Visst är det lite körigt när skolarbeten hänger över en? :/ Du är duktig som kämpar på bredvid jobbet! :)



Kramar

Postat av: Sandra

Godmorgon tjejen!

Va mycket god mat du skriver om, blir ju jätte hungrig ;)



Huset på bilden är inte huset som skulle hyras ut, men visst såg det mysigt ut ;)

Ha en härlig dag! KRAMAR

2010-05-04 @ 07:04:45
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback