Begravning, fortsatt träning och en riktig hallowenfest...


Var ledig i fredags, vilket var jätteskönt då jag skulle på begravning på eftermiddagen. Egentligen skulle jag ha jobbat på förmiddagen, men då mitt besök avbokade tog jag ledigt hela dagen istället. Det var en vacker begravning och faktiskt ganska så lättsam för att vara en begravning. Jag är jättekänslig av mig gråter alltid på begravningar. Men denna var ändå annorlunda. Hon hade levt i 90 år och mådde inte bra på slutet. Det var på något sätt dags. O hon hade levt ett innehållsrikt liv och fått leva ut sina drömmar! Men när alla skulle fram och lägga sina rosor på graven  o säga hejdå kom det ändå en liten tår.

Känner mig lite ledbruten idag, typ som någon legat på min bröstkorg under natten. Ändå tog jag mig i kragen när nattgästerna hade åkt hem. Då tog jag mig ut och sprang 3 km på 20 minuter (har ett litet program som mäter i mobilen :)). Först kändes det lite tungt, men efter ett tag lättade det och sen gick det rätt bra ändå. Spurtade lite på slutet :) Sen gick avslutade jag med att gå och varva ner den sista sträckan innan jag var hemma igen. Nu sitter jag i soffan och det känns som jag inte vill röra på mig i första taget :) Men dags att äta lite mat, köra ett zumbapass så jag får ihop lite fler steg idag, njuta av ett varmt bad i badkaret och så ska jag hinna med att se "Ensam mamma söker" också.

Gårdagens hallowenpartaj var jätteskoj! Tror vi blev ungefär 17-18 stycken. Det blev jättelyckat med maten. Jag hade gjort en lista på vad var och en skulle ta med sig så det blev blandad plockmat bestående av kyckling, olika sorters skinka, kalkon, brieost, bröd, kex, vindruvor, grekiska sallader, potatissallad, melon.... Mums! Nästan alla var utklädda. Flera häxor var det och sen lite blandad. En kille, M såg nästan ut som Harry Potter när han inte hade sin höga hatt och skägget på sig :) Han var nog tjusigast och mest utklädd av alla. Han hade tom. en fin hatt som blinkade :) Men eftersom jag inte frågat om det är okej att lägga ut dem på bloggen så gör jag inte det. Mycket lyckad fest i alla fall :) Alla var nöjda, vilket var jätteskoj! :)

Nä, dags att fixa lite mat innan jag hungrar ihjäl. Bara käkat frukost idag än så länge....

Ha en skön söndag och en bra början på veckan! Tänk att helgerna går alldeles för snabbt jämt!

Kommentarer
Postat av: Billie

Jag är så jävla känslig nu att jag nästan börjar gråta bara av att läsa att du varit på begravning.. :S Men vad skönt att den kändes så. Och även om man är ledsen är det helt klart en stor skillnad när en gammal människa går vidare.



Vad roligt att festen blev lyckad :) Och vad snygg du blev, haha ;) Hur du kan ta dig ut och springa dagen efter hajar jag dock inte. Skulle jag aldrig orka, hihi! Bra jobbat!!



Puss på dig!

Postat av: oskrivnablad

Vilken bra helg, även om fredagen innehöll begravning. Men som du skrev, så hade hon levt ett långt och innehållsrikt liv och det gör det hela lite enklare.

Springa, zumba och partaj.. ja inte konstigt att helgen försvann i ett nafs :-)

Kram på dig.

2010-11-08 @ 18:04:36
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: Stoffe

Man kan gå bort "värdigt" Om man är i 90-årsåldern och inte behövde lida på slutet är det underbart. Beroende vad man har för relation så är det ju många gånger en människa man kommer att sakna. Det är det som gör ont..



Haha, vilken underbar bild. Lova mig att inte bli en häxa Du klär inte som det ;D Snyggast som Norpis



PUSS!

2010-11-08 @ 19:53:12
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Billie: Det blev inte så röjigt på festen utan mådde faktiskt bra på söndagen, mer seg bara. Och är jag i träningstagen så är jag :) Bara att köra på så man får ihop lite steg :)



Begravningar är alltid känsligt tycker jag! Är alltid lika spänd som en fiolsträng och det tar så mycket energi av en oavsett vem det är man går dit för. Men som sagt känns det ändå nåååågot lättare när det åtminstone är en gammal människa som fått uppleva en massa i sitt liv. Puss o kram



OB:Ja, det var skönt med en så innehållsrik helg. Det behövs på hösten och nu vintern.... för det har ju snöat väldigt idag och nu med. Kram!



Stoffe: Ja visst är det så. Oavsett så saknar man självklart personen! I det här fallet så var det skönt för henne också för hon hade bara legat i ett år rakt upp och ner i en säng och började bli lite dement.



:) Eller hur! ;) Nä någon häxa hoppas jag att jag slipper bli. Man kanske kan ha vissa tendenser ibland när man är på dåligt humör, men mestadels får jag nog hoppas att jag får fortsätta att vara fröken Norpis ;) Puss!

2010-11-10 @ 01:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback