Helgen redan slut...

Fredagen avslutades med ett gympass och sen åkte jag hem till brorsonen, då svägerskan skulle iväg en sväng till hästen hon är medryttare åt och brorsan var på kryssning. Men vi hade så mysigt så och tittade i böcker och målade... Sen när Y kom hem så gjorde vi grekisk sallad och drack lite vin medan vi tittade på Idol. Sov över till lördagen då jag skulle passa lilla H även på lördagen en stund medan Y skulle till hästen igen. Sen var vi iväg till IKEA där jag blev bjuden på mat och fika av svägerskan. Jag shoppade handdukar o badhanddukar till badrummet. Men nu fick jag byta badrumsmattor igen, för de gröna jag hade passade inte med de gröna färgerna som var på handdukarna så nu fick det blir vita badrumsmattor istället :) Får väl lägga upp en bild imorgon kanske :)

När man går och strosar på IKEA, jösses vad man hittar saker man vill ha! En vit lång bänk att ha tv:n på, en hylla att ställa mikron på, en vit byrå som jag länge gått och suktat efter som jag ska ha i sovrummet....It goes on and on.

Igår blev det en lugn lördagkväll hemma framför tv:n och idag har jag försökt skriva klart min tenta till kursen jag gick i våras. Den måste vara inne senast 30 nov. Men jag fastnade :( Måste fundera lite mer och få till det där. Börjar bli bråttom! Var ute och sprang en vända och tänkte att det skulle hjälpa att rensa hjärnan lite, men nä det var stopp! Så det var bara till att laga lite mat som även räckte till två matlådor och sen iväg och gratulera pappa på fars dag. Nu är det dags att gå och sussa! Tvättmaskinen har gått hela eftermiddagen! Tänk så skönt det är att ha en egen tvättmaskin :) Älskar´t!

Sov så gott! Och ha en bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Billie

Att du finns och kan hjälpa till med H måste vara en otrolig hjälp för brorsan och Y! :) Jag är säker på att de uppskattar det hur mycket som helst. Och mys för dig med såklart ;)



När det tar stopp i min hjärna med tentor, läsning osv brukar jag lägga ner tankeverksamheten. Det är ingen idé att försöka banka in något när man inte är alert. Det släpper en annan dag! :)



Puss kram

Postat av: Norpan

Billie: Jag hoppas det i alla fall och jag gör det ju så gärna! Det är ju mitt lilla solsken som alltid skiner upp mina dagar oavsett vad det är för väder och hur man än mår :)



Du har alldeles rätt, det går inte att tvinga fram saker. Men får verkligen hoppas det släpper för jag måste verkligen bli klar med den i helgen. För 30 nov är sista inlämning. O det är en viktig kurs att ha med i CV:n och viktig kurs för mitt arbete. Kanske ska börja skriva om min professionsdel för där tror jag ändå jag fått ett uppslag :)



Må så gott gumman! Puss o kram

2010-11-16 @ 13:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback