Redan torsdag...

Igår var jag ledig och var på min första intervju angående jobbet jag sökt. Det verkar så himla bra och som något som skulle passa mig jättebra! Så jag hoppas verkligen att det blir jag som får det i slutändan. Ska på en andra intervju på måndag och träffa arbetsteamet. Nu var det en rekryterare och chefen som jag träffade. Intervjun tog ungefär 1 timme och 20 minuter. Fick svara på massvis av frågor, men det var inte något som jag hade problem att svara på. Utan jag gjorde så gott jag kunnat göra tycker jag.

Nästa helg kan min dejt bli av eventuellt. Har chattat med varandra ett längre tag härom dagen. Han är rätt bestämd måste jag säga. Han berättade ganska så snabbt att han inte kunde tänka sig att flytta till min stad, så jag skulle veta det. Han var ingen storstadsmänniska och det är väl inte jag heller på det viset. Jag bor ju inte i stan jag bor utanför på landet och skulle gärna fortsätta att bo så. Men sen kanske jag inte skulle vilja bo som vi har vår stuga året om där det är en bra bit till närmsta stad. Inte så lätt heller att få jobb. Det är väl lite väl tidigt att snacka om vart man ska bo innan man ens träffats.... En sak i taget! O sen sa jag att det kan ju vara bra att se hur det faktiskt är där jag bor innan han är så negativ mot min hemstad. Som sagt bor jag ju utanför stan, lantligt så. Och det höll han med om. O trivs vi inte i varandras sällskap så kommer det ju inte ens bli en fråga :) Annars är vi nog både lika och olika. Vi får se.

En sak jag märker med åren är att man blir ganska så kräsen och jag vet vad jag vill ha och vad jag inte vill ha. Mycket pga. det jag haft tidigare också. Ett förhållande tycker jag handlar mycket om att ge och ta och att tänka på och vara mån om den man är tillsammans med. Och sen måste det ju finnas en attraktion såklart och ha ungefär samma mål med livet! :) Det är mycket som ska stämma för att det verkligen ska funka.

Tentan fortfarande inte klar! Så segt det ska vara då! Men lätt att man fastnar då och då. Men snart så ska jag väl ändå bli klar hoppas jag! Skulle behöva storstäda hemma också känner jag :) När ska man hinna allt?

Idag ska jag iväg och bli sminkad :) Ska bli skoj! Lite sotade ögon har jag tänkt mig för att få lite tips om vad jag passar i. Annars blir det ju lätt att man gör som man alltid gjort :) Har gått en kurs tidigare, men kan ju alltid vara skoj att förändra och göra nåt nytt med kanske lite annan ton på färgerna :)

Kommentarer
Postat av: stoffes

Hej vännen. Vad roligt att höra om din intervju. Det är riktigt roligt att gå på intervju. Man berättar saker om sig själv som man inte visste :-) din dejt? Oj mitt i all min stress har jag missat det? Vad är det för en spännande kille :-D uppdatera mig! Kram

Postat av: oskrivnablad

Känner på mig att det kommer gå bra med jobbansökan =)



Angående "dejten" så minns jag att jag sa till basisten att jag inte kunde se mig bo här där han bor... och hur gick det nu med det? ;-)



Kram

2010-11-25 @ 17:35:55
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: Frk Svensson

Kanske vi har dejt samma helg mao ;) Får se om min blir av, vågar inte hoppas!

Ja visst är det svårt att hitta rätt! Mycket som ska stämma men finns känslan där så går det nog vägen till slut med nån för oss hihi. Lycka till med andra intervjun och killen ;)

Kram

2010-11-25 @ 22:42:28
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Stoffe: Ja, på nåt sätt gör man nästan det! :) Intervjuer är spännande! Hoppas det går bra också på måndag, för skulle tro att det är lite avgörande med tanke på att de tillhör arbetsteamet jag i så fall ska jobba med...



Kan nog inte berätta så mycket om honom i nuläget, men vi har en gemensam bekant men känner honom inte alls sen förut. Han lade till mig som vän på FB och sen har vi börjat snacka. Vet inte alls vad jag tycker än så länge. Får nog se när och om dejten blir av. Jag är alltid skeptisk till nya personer, men det är väl pga. saker jag har med mig i mitt bagage... Kram!



OB: Tack! Jag hoppas du har rätt :) Vore så himla kul om jag fick jobbet :)



Ja, du har säkert rätt att man kan ändra sig om man träffar rätt person. Tyvärr är jag lite skeptisk ändå... o vet inte om det är för det är just den här personen eller om jag skulle varit det mot vem som helst... hmmmm! :) Jaja, vi får se vad som händer! Ha det gott! Kram!



Frk Svensson: Jasså har ni siktat in er på den helgen också. Vad spännade! Det kommer nog gå bra med den där dejten för dig känns det som :) Lycka till!!!! Ja, det är verkligen mycket som ska stämma och minsta lilla grej man lägger märke till så blir man osäker. Som sagt, man vet vad man vill ha och önskar hos en kille. Tack! Jag hoppas det går bra med intervjun, verkligen! Detta är ett jobb jag verkligen verkligen vill ha! Kram!

2010-11-25 @ 23:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback