Ridtur, stugan och Norpan i topp...

Igår låg jag 1:a men halkade ner idag :( Men nu har jag lyckats tagit mig upp till 2:a plats så nu kan jag sova lugnt i natt ;) Herre jösses så man håller på!... :)

Igår var jag och red med en kompis i 2 timmar. Sååååå jäkla kul! Så blir jag ju så sugen på att börja rida en gång i veckan igen. Men nu får det räcka med gym och annat ett tag här. Men vi ska ut igen i december har vi sagt. Jag fick en väldigt pigg och bångstyrig häst som nog testade mig en del först. I början kändes det som jag inte fick någon kontroll alls på hästen och det kändes lite halvbra sen jag ramlade av och slog mig ordentligt förut. Men sen efter ett tag blev vi kompisar och det gick jättebra :)

Antagligen blev jag kanske lite spänd när hon höll på som hon gjorde och o då påverkade jag henne också. Sen var jag säkerligen betydligt med avslappnad när jag kände att jag fick kontroll på henne. När vi kom tillbaka och hon fått på sig sin filt så kom keligaste kissen Anki och hoppade upp och lade sig på ryggen och myste. Så söt! :) (Klicka på bilderna för större format)

 

Vi galopperade flera gånger och det var såååå härligt! Som jag brukar säga: Vilken frihetskänsla! O pigg som hon var min häst, for fram som en raket. Galopperade om både kompisen, hon som har hästarna och en annan tjej som var med som också hade med en extrahäst i rep för att den skulle lära sig. Men höll på att trilla av vid ett tillfälle när min häst hoppade lite åt sidan när vi var på väg om just hästen utan ryttare då den inte höll sig helt i skinnet. Min sadel gled åt sidan och jag tappade ena stigbygeln. Men återfick balansen o tog tag i manen och lyckades hålla mig kvar :) Inte kul att åka av i full galopp...

Sen blev det en power walk på en mil efter det, så var lite mör i kroppen idag. Så idag blev det ett zumbapass förutom övriga steg. Vi har också varit upp till stugan för att fixa klart inför vintern. Så nu är jag trött och ska gå och lägga mig äntligen. Kommer nog somna som en liten gris :)
3 höstbilder jag tog idag i stugan:

  

Kommentarer
Postat av: Billie

Åhbåbå, jag vill ocksååååååååå!!! Rida alltså ;) Finns inget härligare än att flyga fram i galopp över en stubbåker. LOVE IT!



Herregud, vad du är igång med din träning btw. Jag kanske ska försöka samla din och Frökens motivation och energi så jävlar i mig ska det nog bli fart här också! Men orken har inte infunnit sig riktigt ännu.



Älskar sista bilden!!



Puss och kram

2010-10-27 @ 23:15:54
Postat av: Gissan

Hej där Norpan! :)

Jag vet..jag är kass på det här med bloggeriet.. :( Men jag ser dig på fb i alla fall...

Fotokursen har bara varit en gång än så länge och han pratar rena grekiska emellanåt..men det lossnar väl så småningom och polletten trillar ner :D Och kul som fasen är det...lärorikt.

Lycka till med dina steg. Du är duktig...kämpa på :)

Kram Gissan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback