Bio och gymträning...

Nyss kommit hem från bion "I rymden finns inga känslor". Sevärd film om två bröder, varav den ena har Aspergers syndrom. Den var mysig! Vet man inte så mycket om Asperger så kan man nog få en förståelse hur det kan vara. Sen är ju alla individer och alla fungerar inte helt lika.



Det bästa av allt var att jag fick gå på bion på arbetstid och får den dessutom betald. Vilken förmån va? :) Är bra att vara LSS-handläggare ibland :) Men det var för den handlar om det den gör och för att vår chef hört att den skulle vara bra. Jag vet ju rätt mycket redan, men det är intressant att se det som film. De har ändå lyckats rätt bra med att visa hur det kan vara att leva med en person med Asperger, även om det kanske inte är riktigt lika extremt för alla. O bra för många andra att få se. Nog rätt många som inte vet vad Asperger är kan jag tänka mig.

För övrigt har jag verkligen fastnat i "Brothers and sisters"-träsket :) Så jäkla bra serie! Har ju inte den kanalen så jag kan se det, men nu har jag ordnat det på annat sätt :) Man skrattar och gråter om vartannat. Kan det bli bättre? ;) Ska faktiskt avsluta kvällen med att se ännu ett avsnitt innan det är dags att sova. Är jättetrött!

Vi hade friskvårdaktivitet på förmiddagen idag och då fick man gå och provträna på gymmet på kommunhuset. Jag var på förstås :) Så nu kommer jag äntligen igång med min gymträning igen. 2 gånger i veckan ska jag gå på det. Vi fick lite introduktion eftersom det var maskinerna var lite annorlunda mot de jag kört på förut. Sen tränade jag ett pass och avslutade med att boxa på boxningssäcken. Det är ju så jäkla jobbigt! Tar som attans på rygg, armar och mage. Skitbra träning!

Kommentarer
Postat av: oskrivnablad

Vilken jäkla bra dag =)

Bio på arbetstid och sen gymet. Fram för fler såna dagar!!

Postat av: lovisa

Hoppas du har en bra kväll:)

2010-10-13 @ 19:51:48
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: ellie

Nice att du fick gå på bio på arbetstid ;)

2010-10-13 @ 20:01:24
URL: http://elliesss.blogg.se/
Postat av: linda - EN GOTT&BLANDAT PÅSE

Åh, den filmen är riktigt bra!! :)

2010-10-13 @ 20:18:34
URL: http://mylifeaslinda.blogg.se/
Postat av: Jenny

Superfin blogg du har! Den filmen verkar rolig ;) ♥

2010-10-13 @ 20:42:24
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha den vill jag se!:P

2010-10-13 @ 20:44:34
URL: http://ninass.blogg.se/
Postat av: Norpan

OB: Japp, såna dagar kan jag gärna ha några fler av :) Ha en skön helg! Kram



Lovisa: Tack! Det hade jag säkert :) Trevlig helg!



Ellie: Ja, det kändes lite lyxigt! Inte tackar man nej till det inte :)



Linda: Ja, den var klart sevärd! Man fick en myskänsla efteråt :)



Jenny: Tack så mycket! :) Ja, filmen var både rolig och tänkvärd! Se den! :)



Ninass: Tycker jag absolut att du ska göra! :)



2010-10-15 @ 13:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback