Lite smått fanatisk?

Jäklar vad taggad jag blir av tävlingar märker jag! Blir nästan lite smått fanatisk :) Alla som är med i tävlingen har ett eget login och en egen sida hos företaget som håller i det hela. Där finns också såklart topplistor hur man ligger till, en stegsida när man lägger till sina steg + en lista där man kan omvandla annan träning till steg, en kalorikoll sida där man kan ha koll på sin kost man äter också.

Topplistan ja, där ser man ju på den individuella hur man ligger till och när man ser hur mycket som behövs för att hoppa upp ett steg på listan, tror ni jag nöjer mig med mina steg jag har fått ihop då eller? NEJ! Då jäklar ska jag ju upp ett steg till på listan. Och hur gör man det? Jo, en annan har ju öppen planlösning hemma så är väldigt smidigt att promenera runt, runt här hemma och få ihop lite fler steg :) Annars kan man ju också stå och trampa på med lite höga benlyft och svängande armar framför tv:n :) Den lilla gröna gubben på bilden nedan är jag :)


Tappa.se

Igår förutom de steg jag fick ihop på jobbet tog jag en liten promenad på lunchen, körde gymträning + 10 min rodd + 10 min boxning och avslutade sen med en power walk på kvällen med stavar och fick då totalt ihop strax över 23000 steg. Idag tog jag efter jobbet en lång power walk igen med stavar och sen har jag knallat lite extra här hemma också och har nu hittills fått ihop 22266 steg.

Imorgon ska jag rida 2 timmar och gå milen ute i spåret vid Mälaren med en kompis. Det ger en hel del steg när man omvandlar (ca 28800 steg). Just nu ligger jag på plats 9 av 255 stycken individuellt. Den före mig ligger 400 steg före mig. Mitt lag ligger på plats 11 av totalt 67 lag. Kanske kommer jag upp en plats till på topplistan innan jag kommer i säng ;)

Fanatisk??? Ja, lite smått kanske :)
Men när jag ger mig in i nåt, gör jag det aldrig halvdant. Sen gör det inget om jag tappar nåt kilo på köpet heller :) Nu jäklar ska jag tillbaka till min vanliga form igen!

Norpan is taggad! Hoppas ni får en skön helg! Kram på er

Kommentarer
Postat av: stoffe

God morgon solstråle!

Åh vad duktig du är. Haha tävlingar? Hm, dem brukar jag hoppa över eftersom att jag alltid förlorar ;)



Kan du inte sätta stegmätaren på hästen? Då tjänar du ju extra steg, eller kallas det för fusk? :D



Bästa dagen till Dig fina norpan

Kram och kram

Postat av: oskrivnablad

Hahaha jag kan inte annat än skratta och sitta här och känna igen mig =)

På förra jobbet hade vi en tävling som gick ut på att vara flest gånger på gymmet under ett visst antal veckor.

Jag inledde tävlingen med att så gott som bo där ;-)

Behöver jag skriva vem som vann tillslut??



Jag hejar på dig!!

2010-10-23 @ 09:43:17
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: Frk Svensson

Hahaha! Så där är jag också, jag blir förbannad på mig själv om jag inte vinner något jag gett mig in på haha. Jag tror att du kommer vinna om du kämpar så här. GOOOOOO girl!!!



Kram

2010-10-24 @ 18:43:04
URL: http://frksvensson.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Stoffe: Haha, jasså ingen tävlingsmänniska i dig inte? ;)

Ja, det hade ju varit bra om man kunnat sätta fast stegmätaren på hästen, men ja det hade nog räknats lite som fusk då det blev en hel del poäng på omvandligen till steg :) Så blev en bra dag ändå!

Tack och detsamma till dig vännen! Ha det bäst! Kram kram



OB: Hahaha! Nä, kan nog gissa vem som vann....Vad skönt att jag inte är ensam iaf ;) Börjar nästan bli lite orolig över mig själv :) Men är man tävlingsmänniska så är man :) Tack, känns skönt med lite stöd! :D Kram



Frk Svensson: Tack gumman! Gör mitt bästa! Som du säger, har man gett sig in på nåt och särskilt när man ligger i topp, då vill man inte förlora i första taget! Men vad tid det tar.... :)



Kram!

2010-10-25 @ 00:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback