Stegtävling på ingång...

Snart helg! Skönt! :) Har tillbringat hela förmiddagen med att betygsätta en hiskelig massa delar på ett eventuellt nytt handläggarsystem efter våran kravspec. O det är inte den enda halvdagen utan har flera kvar och har också varit på flera tidigare. Hoppas det i slutändan verkligen blir ett system jag tycker är bra och är användarvänligt. Det är kul att vara involverad i arbetet, men samtidigt jobbigt, för det tar mycket tid och energi :) Men det är väl som det ska vara...

Känns så skönt att ha kommit igång med gymträningen igen! På måndag är det dags igen. Tänkte att jag ska köra ett litet pass med boxning också efter varje gympass för det är så bra träning för hela kroppen. Sen nästa vecka sätter våran stegtävling inom kommunen igång också. Den består av 3 delar. Första delen ska vi gå runt Hjälmaren, vilket innebär 10.000 steg om dagen minst för man ska komma runt inom den utsatta tiden. Del två är Mälaren och del två är Vättern. Borde vara i topptrimläge sen eller vad tror ni? ;)

Ikväll blir det Idol! Missade ju förra avsnittet helt då jag var på AW och även reprisen, men ikväll ska jag titta :) Jag håller förstås på Olle eller Alice i första hand :)

På vägen hem ska jag hämta ut 2 regummerade däck. Fy sjuttsiken vad dyrt det är med vinterdäck till bilen! Bara regummerade kostar 935 spänn styck. Så ska bara göra 2 nu och kanske de andra två sen. Sen i vår är det även dags för nya sommardäck. Bara en massa kostnade på bilar. Men skulle inte klara mig utan den heller.

Imorgon lördag ska jag vara hundvakt några timmar på eftermiddagen till vovven till vänster (Springerspaniel) och då blir det en runda i spåret vid Mälaren. Och på kvällen ska jag på middag! Söndagen blir myssöndag. Skönt att ha en vilodag att inte göra något speciellt på. Ha en skön helg! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: oskrivnablad

Så fort det blir lite tävling av träningen blir jag hur taggad som helst =)

Du kommer fixa det galant!

Ha en härlig helg.

Postat av: Norpan

OB: Japp, samma här! Och ibland kan man behöva en extra kick! :) Blir lite extra roligt då! :) Jag bara ska klara målen! Finns inga alternativ!

Tack! Och ha en härlig helg du med!

2010-10-16 @ 10:08:30
Postat av: stoffe

Wii! Vad duktig du är. För tillfället är min träning att tugga ;) Jag äter hela tiden och rör mig inte alls. Jag ska börja imorgon igen, på riktigt Yes!



Jag är så sugen på spinning, Tränar du det ibland?



Kraaaamis

2010-10-18 @ 19:29:51
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Stoffe: Nej, spinning har jag aldrig kört, men är inte så mycket för träningscykel utan kör mycket hellre roddmaskin! Det är min favorit när det gäller kondition. Så tror inte jag skulle bli något fan av spinning :) Men gillar man cykla, då är det säkert skoj! Och det är ju bra träning, inget snack om saken! :) Jag känner mig riktigt taggad nu när jag kommit igång på riktigt. Känns kanon! Du är nog igång snart igen du med :) Kram kram!

2010-10-19 @ 13:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback