AW-kväll eller valvaka som vi också brukar säga...

Pigg trots gårdagens AW :) Men blev rätt lagom för min del! Vilket jäkla drag det var på bandet, Rydell & Qvick. De rockade fett!...som man brukar säga ;) De kör mycket covers, men även egna låtar. Det blev Bon Jovi, AC/DC, Black eyed peas, Iron Maiden, 2 Unlitmited, KIZZ m.m Det är inte ofta det är kravallstaket kring artisterna de tar dit, men denna gången var det så.

Dansade mycket! O igår hade de även schlagerbaren öppen så vi var även in dit och shakade the boodies :) Men om det finns nåt jag tänder till på 2 sekunder på så är det när någon ställer sig och dansar bredvid och säger: "Se lite glad ut". För det första...Hur många står och ler HELA tiden de timmarna man är ute??? Och för det andra...Kan det vara så att man inte ser lika glad ut när det kommer en person och inkräktar där man står och dansar som man inte ens vill ha där???

Är inte speciellt ilsksint av mig utan snarare tvärtom, men han gick över gränsen, så när jag inte såg gladare ut och han dessutom gjorde den klassiska med att visa med fingrarna hur han drar upp ett leende vid munnen fick jag nog. Jag gjorde ett surt sådant tillbaka och då gick vände han och gick direkt! SKÖNT! Jag ser väl glad ut eller inte när jag vill! Vad visste han om varför jag inte såg glad ut just då. Kan ju vara så att man faktiskt inte mår så bra också, men ändå gör sitt bästa. Folk måste väl få vara som de är. Det är inte ofta som tjejer går fram till killar och säger: "Se lite glad ut" eller gör som han gjorde. Han var väl inte speciellt toppen själv, men skulle jag aldrig säga!

Nu ska jag snart åka iväg och handla för att göra jordärtskockssoppa ikväll. Har aldrig gjort det, men ätit det förut och det är jättegott! Hoppas jag lyckas med den! Blir en lugn hemmakväll ikväll med film. Blev tillfrågad om att hänga med ut ikväll igen, men en kväll får räcka. Avslutar med en fin låt som jag gillar:



Just nu läääääängtar jag också efter att jag ska kunna ta bort den där luktgrejen och att musen har mumifierats o likdoften försvunnit! Jag hoppas verkligen jag slipper några döda möss på vinden eller väggen framöver!

Ha en fortsatt skön helg!

Kommentarer
Postat av: Frk Svensson

Vilken mysig låt. Den laddades upp direkt på Spotify ;) Tack! Verkar som att du haft trevligt ute förutom den där killen. Han ville kanske ha kontakt fast gjorde på fel sätt minst sagt. Kram!

Postat av: Norpan

Frk Svensson: Ja, visst är den! :) Så fin! Japp, det var trevligt ute, men som sagt killen kunde jag gott klarat mig utan! Han trodde lite för väl om sig själv! O ibland får man bara nog! Ställa sig och dansa, visst, men vara oförskämd går bort! Det går inte hem hos mig iaf. Kram!

2010-10-11 @ 00:07:07
Postat av: Daniel

Känner rocktonerna, dans å tjohej ända hit!

Men jag skulle nog ha varit mer på schlagersidan, förstås!;)

2010-10-11 @ 12:08:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Stoffe

Håller med Daniel. Jag känner också partyvibbarna ända hit S Min lilla Norpa är visst ett litet party animal just like me



Jag har FAKTISKT bara tagit det lugnt i helgen. Underbart att bara få vädra magen från allt vin haha



Stor kram

2010-10-11 @ 20:30:36
URL: http://jag-har-ordet.blogspot.com
Postat av: Norpan

Daniel: :D Klart du hade varit på schlagersidan :)



Stoffe: You bet ya :) Ja, visst är det skönt att "bara" få ta det lugnt ibland också :) Lugnare helg för mig den här helgen :) Stor kram tebax

2010-10-17 @ 13:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback