Nöden har ingen lag...

Fick låna pappas SUV till jobbet idag. Det är jag glad för med tanke på vädret! Det här är nog det värsta eller bland det värsta väglaget jag har kört i. Det är ju på gränsen mellan klass 1 och klass 2-varning idag i de två länen jag kör. På vissa ställen såg man inte vägkanten. Det var bara vitt! Och knöglig is och tilltryckt snö. Kom försent till mitt morgonmöte. Är hiskeligt trött på vintern o all snö!


Efter att jag skrivit lite om Israelresan
igår på bloggen så mindes jag en grej till som var lite komisk. Vi stannade till för andra gången (men fikade denna gången) vid Döda havet på väg tillbaka till Eilat från Jerusalem och jag drack då kolsyrad läskedryck. Något som jag snart fick ångra bittert! Jag hann sova en liiiiten stund på bussen innan jag tvärvaknade och var i starkt behov av en toalett. Fanns ingen på bussen. Min dåvarande sambo försökte få mig att jag skulle somna om, men se det var ju omöjligt. Det slutade med att jag fick gå fram till reseledaren och tala om att jag behövde gå på toaletten.

Reseledaren översatte på engelska till tolken som sedan översatte på hebreiska till busschauffören. Jodå, de kunde stanna vid en rastplats som vi skulle komma till om 15 minuter ungefär. Jag gick tillbaka och satte mig och försökte knipa ihop så gott det gick. Väl framme vid rastplatsen så var toaletterna stängda meddelande de i högtalarsystemet. Inte skulle jag kunna hålla mig i 2-3 timmar till. Gick fram igen och sa att de fick stanna mitt ute i öknen om det var så, men jag var tvungen att gå på toa NU! 

Efter hela ledet med översättningar fram till busschauffören där jag lade mig i på engelska också så stannade äntligen bussen (bara för mig) och jag fick kliva ut, mitt ute i öknen, gå bakom bussen där det i alla fall var lite upplyst och sätta mig. Inte är det lätt att kissa när man hållit sig så länge och stressad blev jag när jag visste att ALLA på bussen satt och väntade på mig. Innan jag steg ut så skojade ett par killar så glatt, "Akta dig för prärievargarna"... Det var det minsta jag tänkte på just då. Däremot försökte jag titta lite fint omkring mig efter ormar, spindlar och andra otyg. Men det gick fint! Sen kunde jag lugnt luta mig tillbaka i stolen igen efter en massa leenden när jag steg på bussen igen :) Ibland har nöden ingen lag ;)

Kommentarer
Postat av: oskrivnablad

Vi borde skaffa oss varsin skoter!!! De här vintrarna tycks ju bli en vana =(

Håller helt och hållet med om att snön kan vara uppe i fjällen, inte här hos oss.



Din berättelse påminner mig om när jag och en kompis var på Kreta och hon var tvungen att be chaffisen stanna på "motorvägen" när toan på bussen var ur funktion =) nöden har som sagt ingen lag.



Ha en härlig helg nu. Kram!

Postat av: Norpan

OB: Ja det tycker jag! Vi skaffar oss en varsin skoter!!! Känns inte som det här är det sista vi kommer att se av vintern. Skottat snö så ryggen kvider. Längtan efter våren blir större och större...



Haha, ja på motorvägen är ju inte heller någon höjdare att stanna :) Men vad gör man! Måste man så måste man :)

Tack och ha en skön helg du med! Kram!

2011-02-11 @ 18:32:19
Postat av: Mattias

Det var någon som skrev efter bilder i ditt förra inlägg men jag tycker nog det är mer passande att skrika efter dessa bilder i detta inlägget, så det gör jag nu: "öken"bilder!!! ;)

2011-02-11 @ 19:29:00
URL: http://stationhades.blogspot.com/
Postat av: Norpan

Mattias: Hahaha, nja, så roligt ska vi nog inte ha ;)

2011-02-11 @ 21:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback