Utekväll i sommarvärmen och utflykt till havet...

Nu känner man igen den svenska sommaren igen! Det känns nästan som man är utomlands :) På eftermiddagen slutade jag lite tidigare, då mitt eftermiddagsbesök med en mamma inte tog så lång tid. Jag passade på att sitta ute en stund på balkongen och likaså kissen fick sig lite luft och kunde ligga och njuta i solen :) Sen tog jag cykeln ner till stan för att träffa kompisarna F och P. Vi satte oss på en uteservering och tog oss varsin cider förutom P som tog en öl. Så varmt och skönt trots att det är kväll! Härligt!

Vi hade också lite annan aktivitet där vi satt vid ett hörn. Det kändes om vi satt på rena rama Autobahn då en humlefamilj med respektive släkt och kompisar flög förbi oss med rena jetmotorerna och körde in i ett hål nere vid väggen. Vi gissade att de varit på After work efter dagens arbete och skulle hem på efterfest. En var nog lite på pickalurven för han hittade inte in tills det kom tre kompisar och susade in, då skulle de minsann tränga sig in samtidigt. Vi undrade hur många som egentligen fick plats där inne. Det var inte många som flög ut igen kan jag säga så måste varit ett riktigt häftigt party de hade där inne! Vi fick även en geting på besök men han var tydligen portad från festen för han hittade inte ens dit. Så de hade nog låtsats glömma bort att säga till honom vart festen skulle vara... Getingar är nog inte så välkomna kan jag tro. Kanske ska tillägga att vi faktiskt bara druckit ett glas var, fastän man kan fundera med tanke på våra humlebekymmer :)

    

Imorgon blir det en uflykt till havet med kompisen P, Vi åker tidigt på förmiddagen för att kunna få ut så mycket som möjligt av dagen. Vi ska till ett Naturreservat som heter Stendörren och ligger utanför Nyköping. Ska ändå till flygplatsen där för att lämna golfklubbor till en kille som kommer med flyget och passar då på att göra en avstickare till Stendörren under dagen. Det består av flera öar som knyts samman med hängbroar så man kan gå emellan. Det är klippor och det finns badvikar där man badar direkt i Östersjön. Ska ha med picknick bestående av baguette med skinka, fetaost, rödlök, tomat, gurka och paprika bla. Blir nog en fin tur. Har hört mycket positivt om stället där alla är lika begeistrade efter att ha varit där. Så ska definitivt ta med kameran :) Så länge får ni hålla tillgodo med de lånade bilderna från vyerna därifrån. Visst ser det vackert ut! Få se om det blir nåt dopp i havet också. Lär ju vara lite kallare i havet än hemma. Men ska förstås passa på att sola också :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

att det inte blev semester Norpan nu när du har semester igen. Jag måste åka in till jobbet på chans imorgon då det står i kalender att jag ska jobba men på schemat på jobbet att jag inte ska jobba. Tycker att det är bäst att åka och kolla så att de inte ringer och jag ligger kvar hemma i sängen. Ha det så jätte bra vid havet! Kram

Postat av: Mallis

Jag har oxå hunnit sola och bada, trots att jag jobbar. Nyköping är jättehärligt att vara i på sommaren. Stendörren har jag tyvärr inte upplevt, men bara staden i sig är jättefin.



Apropå din kommentar om tatueringar på min blogg, jag har inget tips på bra sidor på nätet. De tatueringar jag har, har jag hittat på skivomslag eller i tidningar. Det finns en uppsjö av tattoomagazin, tycker det är bättre att titta i sådana. Annars kan du ju alltid googla.



Är lite sugen på en ny tatuering (har fem), är inne på nåt New York-tema. Vi får se helt enkelt.



Ha det så bra i solen och njut av havet! Kram Mallis

2008-07-24 @ 19:46:13
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Fredrik: Att det inte blev semester nu när jag har semester igen? Att åka till havet är väl semester :)

Det blev en toppendag i alla fall. Ja, det är nog bäst att kolla när man själv skrivit upp att man ska jobba. Kram



Mallis: Ja, bäst att ta vara på solen medan den är här :) Vi var bara vid hamnen i Nyköping men där var det fint. Vi tog en vända till Mariefred också, men mestadels var vi i Studsvik och naturreservatet Stendörren. Det ligger ungefär 2,4 mil utanför Nyköping vid Östersjön. Dit kan jag verkligen rekommendera dig att åka nästa gång du är i Nyköping! Så vackert! Kommer förhoppningsvis bilder imorgon här på bloggen. Men har redan lagt upp bilder på Facebook :) En härlig dag blev det i alla fall. Tack för tipset ang. tatuering. Kramis

2008-07-24 @ 23:47:53
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: fredrik

aha! Så klumpigt uttryckt av mig... jag menar förståss på din underskrift... när du hade din semester så stod det ju semesternorpan och nu bara norpan... det var det jag menade.

2008-07-25 @ 00:18:19
URL: http://www.egobloggen.se
Postat av: Norpan

Fredrik: Aha, då förstår jag. Missade det faktiskt. Men klart att SemesterNorpan borde vara framme igen när jag har semester :)

2008-07-25 @ 08:29:24
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback