En liten tripp igen...

I övermorgon, fredag blir det bilen upp till stugan igen, eller till byn där vi har stugan rättare sagt, för ska bo hos kompisen C eftersom det är lite krångligt att bo i stugan just nu i och med att vi inte har någon toalett tillgänglig för närvarande. Vid det här laget har de nog nu rivit upp hela golvet i badrummet och satt in fläktar för att all fukt ska torka. C´s båda barn är hos sin pappa i helgen så då passar det ju bra. Förhoppningvis blir det lite bättre väder än sist så det blir både ridning, sol och bad och annat. Eventuellt kan det bli pubkvällsbesök också. De har pubkvällar i lokalen i byn så då brukar det bli livat :) En annan kompis E från Sthlm, kommer att åka upp till sin stuga som ligger utanför vår by. Så C och jag kommer säkerligen träffa henne också i helgen. Det är några år sen jag träffade henne sist. Så det blir kul. På söndag blir det hemresa igen. Sen har jag bara en veckas semester kvar för nu. Nästa vecka blir först i september när vi drar iväg utomlands.

Igår blev det bilköp för brorsan i alla fall. Blev en jättesnygg Passat 2,0 FSI Sportline (kombi). Påminner lite om Audi A4 kombi tycker jag. Skulle helt klart kunnat tänkt mig en sån själv. Y var så rolig då brorsan ringde till henne och hörde vad hon trodde om han skulle slå till. Y jobbade och kunde inte följa med och kolla. Han berättade väl lite om bilen och så vad han tyckte efter vi varit och provkört den. Y bad att få prata med mig en stund. Hon frågade vad jag tyckte om bilen och om jag hade kunnat tänkt mig att köpa den och så. Jag svarade att det var en bra bil och att jag mycket väl kunnat tänkt mig den själv och det var ju helt ärligt också. Så sen sa hon till brorsan att han kunde köpa den. Det är inte för att hon inte litar på honom, men hon ville väl höra en andra åsikt och hon vet ju också hur begeistrad J kan bli med bilar och inte alltid tänka praktiskt. Men i det här fallet tänkte han faktiskt familjebil, så är riktigt imponerad måste jag säga! Han tackade nej till att kolla på en likadan men som var med turbo! Tänk att tom. lillebröder mognar med åldern ;) Ska jag säga som kör med turbo och är lite halft bilgalen ;) Men jag får väl försvara mig med att jag i alla fall tänker säkerhet i första hand även om jag gillar bilar med lite drag i. Är ju därför jag har en stor bil och ingen liten bil, eller "tjejbil" som killar gärna kallar mindre bilar för (avskyr uttrycket!!!!). Sen finns det ju säkrare småbilar också, men då jag sitter och kör utanför stan en hel del och där det är mycket vilt så vill jag ha en större säkrare bil.

Idag har jag träffat C och varit runt i olika affärer och kollat runt. Först köpte jag en taklampa i all hast på ett ställe, men sen ångrade jag mig och lämnade tillbaka den. Impulsköp är aldrig bra. Så lyckades hejda mig själv till slut :) Istället blev det en svart tunnare kofta och ett par skor. Men det var något jag behövde mer än en taklampa. Sen blev det fika hemma hos C där jag även träffade P och lille J 2 år som numera pratar så man får skavsår i öronen nästan ;) Han blev så glad när jag kom lille gubben :) Skoj när han känner igen mig. När jag var på väg uppför trappen sa han till C att han hade inte fått nån kram av mig. Så då fick han en. Så söt! Att han kom på det själv! Sen var han väldigt bekymrad över det där med fikat också, för jag skulle väl också fika och sen att jag skulle få en smörgås också. Han visade vilken som var min och gick fram och gav den till mig sen också. När vi sen satt och kollade på "Bilar" (den tecknade filmen) ville han ligga i mitt knä och somnade och sov säkert 1 timme. Kul att han trivs med mig. Verkar ha tur med småkillar ;)

Imorgon ska vi försöka hitta något bra klickgolv till mormor så hon ska få lite nytt och fräscht hemma i sin lägenhet. Är ju heltäckningsmatta där, så kan behövas! Sen ska jag och klippa mig imorgon också. Ska bli så skönt. Är så trött på håret just nu, så får se om jag klipper upp luggen ännu lite till, men längden på håret blir kvar. Nu ska jag titta på "Sex in the city" på tv och sen nog lägga mig och läsa ett tag tror jag innan det är dags att sova. Undrar om jag inte har tvättid imorgon.....hmmmm. Måste nog gå upp och kolla imorgon bitti.

Uppdatering: Bloggen ser lite konstig ut just nu. Var meningen att jag skulle byta bakgrund och vad händer då? Jo, allt blir vitt. Få se om jag lyckas få ordning på det. Så under tiden ser den så här trist ut! :( Fy vad jag hatar när det ska krångla, fastän man gjort likadant som sist. Gick inte att lägga tillbaka den gamla heller, utan det ser fortfarande ut så här. *SUCK*

Uppdatering2: Yes, nu fick jag tillbaka allt till slut och den nya bakgrunden. Kanske måste jag ändra på headern också...

Kommentarer
Postat av: Albin

Tur att du fick till det med bakgrunden också :)

Postat av: Norpan

Albin: Ja, gäller att vara lite envis ;)

2008-07-10 @ 16:12:07
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Albin

Sv: Ja, det stämmer! Vi har bestämt oss för att åka :D

2008-07-10 @ 17:02:08
URL: http://abbbe.blogg.se/
Postat av: Ida

Bilden med solglasögonen var hiskeligt fin :) Har du tagit den?

2008-07-10 @ 21:38:57
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Nej, den är lånad. Men ska nog testa att ta en egen sån bild få se om man kan få till den som den där :)

2008-07-10 @ 21:41:15
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Jennie

taack :)

ärligt talat vet jag inte vad de är för färg.. haha.. färgat de så många ggr, sen har de blekts lite i solen. men sist använde jag en av märket mood. den billiga :P

2008-07-10 @ 22:58:14
URL: http://unreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback