Idag...

...är det dags att dra iväg igen (ja om ett antal timmar för just nu är det ju mitt i natten). Det ser lite sådär ut med vädret tycker jag, men ser inte ut som det blir nåt regn än så länge just över dit jag ska nån av dagarna. På lördag ser det ut att bli hyfsat väder med sol och även på söndagen enligt SMHI. Däremot ser det inte ut att bli så varmt. Det visar sig. Åker så jag är uppe på kvällen. Är det hyfsat då så ska vi ut en tur på hästarna.

Kissen få åka hem till mormor över helgen. Svårt att ta med sig henne när C har hund. Stackarn, kommer inte kunna vara något uppe i stugan över sommaren. Hoppas hon kan vara där nåt i augusti i alla fall. Hon älskar att sitta ute på terassen och ha kolla på fåglarna.

Idag på kvällen var jag och klippte mig. Så skönt att få fräscha toppar! Blev kortare lugg, till kindbenen. Blir lite mer frisyr även med långt hår. Fick ny toning medskickad också för jag inte var 100%-igt nöjd med färgen jag tog sist. Få se om jag blir nöjd den här gången då :) Alltid svårt när man vill testa någon ny färg. Vill ha varma färger.

På kvällen var brorsan och Y över och hade med olika tropiska frukter som physalis, granatäpple, passionsfrukt, melon, vindruvor. Granatäpple tror jag inte att jag ätit förut, vad jag kan komma ihåg. Det var lite annorlunda. Den var liksom torr och otroligt saftig på samma gång. Varje kärna var så saftig så det bara rann om den. Men den var torr innan man tuggade. Svårt att förklara, ni får testa själva nån gång. Väldigt god i alla fall! Fick en långärmad jättefin skjorta av dem också från Peak som tack för att de fick duscha här i 1,5 månad innan deras lägenhet var helt klar. Väldigt gulligt av dem, men det är väl en självklarhet att de fick duscha. Hade ju inte behövt nåt bara för det, men den var uppskattad.

Jaha, var ju skönt att jag lyckades till slut med att byta bakgrund, nåt ska man väl klara som f.d webbare ;) men var lite klurigt. Man tycker att man gör likadant, men sen har man missat nåt mellanslag eller nåt annat i koden och så kommer det inte upp nåt. Jag är väldigt envis, men har dåligt med tålamod. Men antar att envisheten tar över så därför brukar jag ändå inte ge mig förrän jag lyckats.

Hmmmm, måste hinna städa upp lite här hemma imorgon också innan jag drar iväg. E som också ska åka upp till föräldrarnas stuga åker hem samtidigt med mig på söndag och skulle eventuellt mellanlanda hos mig innan hon drar vidare hem. Och jag har disk som står och det skulle behövas dammsugas av några drag. Hade ju varit smartare om jag hunnit med det idag, men som sagt envis som jag är fastnade jag istället med koden. Så nu blir det i sista minuten som vanligt istället.

Avslutar med en rolig länk från Aftonbladet från igår. Det är lite lustiga skyltar från alla möjliga ställen i världen där man kan undra hur de tänkt ibland :)

Kram och ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Albin

Sv: Kollade vädret precis och det säger SOL!! :D

Postat av: Albin

Sv: Tack så mycket. Det ska bli riktigt coolt :D

2008-07-11 @ 08:47:46
URL: http://abbbe.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha, jag såg också det där på aftonbladet :P Roligt! Det var klurigt med design till bloggen. Men vi kan tydligen :D Snyggt!



Hoppas kissen får det bra hos mormor och du en bra helg :) Kram!

2008-07-11 @ 10:14:18
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Albin: Ja, det förstår jag. Har inte riktigt vågat mig på att testa det ännu, men kanske kommer... :)



Ida: Tack! :) Ja, ibland går det inte riktigt som man vill! Hoppas du får en trevlig helg du med och roligt på bröllopet (för det var väl nu?) Kram!

2008-07-11 @ 10:19:01
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mika

Hoppas helgen blir härlig i stugan!!! På måndag sticker jag på min skrivarvecka uppe i värmland - härligt.



Kram

Mika

2008-07-12 @ 18:37:24
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Norpan

Mika: Jepp, helgen blev kanon! Hoppas du får trevligt på din skrivarkurs! Kram

2008-07-15 @ 00:04:42
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback