Påskafton

image24

Skönt att kunna sova ut ordentligt! Vaknade 9.30 mot igår som jag vaknade redan klockan 7! Är väl för jag stiger upp så tidigt i vanliga fall som jag blir inställd på att det är tidig uppstigning som gäller. Men ack så fel kontoret hade :) Var skönt att ändå kunna ligga kvar och läsa i sängen och bara ta det lugnt. Så det har jag gjort idag också. Legat och läst med en gosig kisse som är morgontrött som gärna ligger kvar i sängen och myser. Men till slut tog jag mig i alla fall upp och har varit och hjälp min farmor som bor rakt över gatan med att lägga upp hennes hår. Om en timme ungefär blir det lunch hos mormor och senare på eftermiddagen blir det ett besök hos 2 vänner. Är nog första året som det inte blir något storslaget just på påskafton. Brorsan och Y åker iväg  ungefär en timmes reseväg till hennes föräldrar och mamma är kvar i grannstan. Släkten var hos henne igår och firade hennes födelsedag. Hon fyllde år i veckan. Blev lax med jättegod sås, pressad potatis och sallad till.  Till efterrätt blev det kladdkaka och grädde. Jag körde bil så för mig blev det en alkoholfri kväll medans de andra drack mitt vita favoritvin och Bailys. Kan nämna att mitt favoritvin heter De Bortoli (Semillion). Det är ett torrt vin som bara smälter i munnen, precis lagom syrligt och fruktigt . Mmmmmmm! Så man slipper att hela tungan knollrar ihop sig för att det är så torrt och beskt. Avskyr såna viner. Isch!!!!!  Detta vinet finns både som lådvin och på flaska. Helt perfekt!
Vi hade en trevlig kväll igår med mycket skratt. Vi berättade gamla historier med en massa tokigt som hänt oss och andra bla. :)

Imorgon ska vi hem till pappa och hans sambo K tillsammans med K´s dotter L och dotterdotter. 2 påskägg med godis har jag hunnit få och kan tänka mig att det blir ett till imorgon. Nog för att jag älskar lösgodis men till påsk kan till och med jag tycka att det blir lite mycket :) Finns det hemma blir man ju också sugen. Jag brukar hålla mig till helgen i vanliga fall annars. Men imorgon ska jag och Y träna i alla fall, så blir skönt att smälta ner lite av påskmaten och påskgodiset :)

Nu har jag börjat få lite mer ordning på designen i alla fall, men blir säkert fler förändringar innan jag är helt nöjd :) Även om jag aldrig kommer att jobba inom databranschen igen var det riktigt kul att hålla på igen :) Blev sittandes några timmar. Lätt hänt! Men kan irritera mig lite när man sitter med koderna och allt inte går precis som man vill!

Nu är det dags att diska lite och sen iväg till mormor! Skönt att ha 3 dagar till att vara ledig sen. Tog ledigt på tisdag :)

Ha en fortsatt skön påsk!

image18

Kommentarer
Postat av: mia

Hej stumpedumpan! Glad Påsk!!! Vad mkt gott du fått att äta. Lite avis hihi. Jag jobbar hela veckan och nu i helgen men är lite ledig i nästa. Sköönt och bra för
Saga är ju påskledig.

Föressten hur gör man en sån där snygg signatur som du har inlagt (Norpan)?? Äre svårt och tar lång tid

Kramis

2008-03-23 @ 00:39:26
Postat av: Norpan

Hej vännen! Glad påsk till dig med! Vad tråkigt att jobba i helgen, men tur att du får vara lite ledig i veckan i alla fall sen när S är ledig.

Att göra en signatur är döenkelt och går på två röda! Ni lär ju definitivt ha ett bildhanteringsprogram hemma så bara att öppna nytt med valfri storlek. Fylla rutan med vit färg om det inte är så redan. Fin ny design du hade förresten och vilka fina bilder på dig och barnen! Sen skriver du texten på den lilla vita rutan, går ju att välja vilket typsnitt som helst och sen spar man den i gif-format så den blir en bild. Går ju att beskära den om man startar med lite större vit fyrkant först. Sen infogar man den ju bara som en bild i slutet av varje inlägg.
Kramar

Postat av: Lejonhjarta

Aha, så då har jag också hittat hit då :)

Jag har märkt att det varit problem med sprayblog och att komma åt din och andras bloggar sista tiden. Har min epost där också... men går nu över till gmail istället. Spraymail suger också alltmer!

En fortsatt skön påskhelg önskar jag dig!
Kram

2008-03-23 @ 14:42:38
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Välkommen! Ja visst är det tröttsamt när saker och ting inte fungerar som det ska. Spray har nog förlorat en hel del på det! Om det inte fungerar ska det inte dröja en vecka innan det fixas! Deras support verkar ha ledigt över helgerna, men då får man ta konsekvensen av det också. Fortsatt trevlig påsk till dig med, även om den snart är slut :) Kram

2008-03-24 @ 10:11:00
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback