Första dagen ute igen...

image85Idag är faktiskt första dagen jag varit ute på några dagar även om det bara är korta sträckor jag varit ute, typ ut till bilen på parkeringen, ur bilen och in till shoppingcenter, in i bilen, ur bilen och några meters promenad till mormor för att äta lite lunch, ut till bilen igen och sen ur bilen igen och in i lägenheten. Jag har också gått några meters promenad bort till brorsan och Y till nya lägenheten och hem igen. Så om man kan kalla det ute vet jag inte, mer lite luftning kanske :) Men höll på att krevera av att bara vara inne hela tiden. Igår ägnades i stort sett hela dagen åt bloggen att göra några små förändringar och sen reta upp sig på några detaljer som inte ville som jag ville. Envis som jag är så gav jag mig inte i första taget heller. Men till slut var jag tvungen att göra nåt annat så då blev det en film på kvällen istället.

Så idag blev det en liten shoppingtur och hittade några saker på H&M faktiskt. En kortärmad vit skjorta (eller blus) med nåt litet mönster på, en turkos topp och ett utsvängt festlinne i svart och vitt. Finns inget som kan få en på så bra humör :) Mår lite bättre idag, men det retar i luftrören hela tiden och ju mer jag pratar desto värre blir det. Astmahosta hela tiden. Men som sagt cortisonet som jag nu käkat för tredje dagen gör sitt, det märks. Så det är skönt! Det värsta är att jag ska iväg till en kompis ikväll som har en Norsk skogskatt också förutom en Cornish rex så jag hoppas att jag inte blir värre. Kom på det sen efter jag tackat ja till att komma dit. Skulle egentligen haft främmande hemma hos mig istället, men då kompisen inte hade någon barnvakt blev det hos henne istället. Ska kolla på någon film är det tänkt. I värsta fall får jag väl åka hem om det inte går. Jag klarar det annars, men när jag redan är i så dåligt skick så har jag sämre motståndskraft att stå emot andra saker jag är allergisk emot också. Det behöver inte slå till idag heller, utan det kan bli värre imorgon om jag har otur. Jäkla allergier! Det är så tröttsamt! Nästa helg ska jag ju ut i skogen på en heldagstur på islandshäst så jag hoppas för jösse nam att jag är bättre då! Inte bästa tiden så här i efterhand att rida ut bland pollenhärden i skogen och ut på ängar och annat, men det trodde jag väl aldrig jag skulle bli så här dålig heller. Har ju sett fram emot ridturen en månad nu så jag bara ska må bra då helt enkelt!

Få se vad det blir för en film ikväll då. Risken är att ingen av mina filmer funkar i deras DVD bara. Det har hänt förr. Men hoppas att det går. Tänkte ta med "National treasure 2" och "Jumper" så jag hoppas någon av dem går att kolla på. Kanske får ta med någon annan i reserv.

Nej, nu är det dags att käka nåt innan jag ska iväg. Tänk vad dagarna har gått snabbt. Det är redan söndag imorgon :( Vill ha MER ledigt!!!! Men har en rolig föreläsning att se fram emot efter jobbet på måndag i alla fall :)

image86Uppdatering: Det blev filmen "Jumper" till slut. Men måste säga att den var lite svår att hänga med i. Det hoppade från det ena till det andra. Så den var faktiskt lite av en besvikelse trots att det var en del action i den och hade Hayden Christensen, Samuel L. Jackson och Rachel Bilson med i den. Den får inte mer än 2 av 5. Eventuellt kan lite ha påverkats av att jag hade en liten knatte som fyller 2 år på onsdag bredvid mig och som är en riktig liten snackpåse :) och ville prata och visa mig sin skogsmaskin och traktor och ..... men nej, tror inte det hade hjälpt så mycket utan en liten knatte bredvid heller. P som tittade mer än oss förstod inte så mycket av den heller.

image18

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken mysig blogg du har!
Kram och ha en mysig kväller

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack för kommentaren!
Ha en bra helg! :)

2008-05-03 @ 22:07:18
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Norpan

Sandra: Tack :) Kram och hoppas du också hade en trevlig kväll!

Tumadre: Tack o detsamma till dig! :)

2008-05-03 @ 23:02:58
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: mallis

Har hört att Jumper är sådär, därför har jag inte sett den. Däremot såg jag Georgia Rule och måste säga att jag tyckte om den jättemycket. Bra tips där!

Ha en skön söndag och hoppas du kan njuta av vädret i morgon trots allergi. Kram

2008-05-03 @ 23:34:04
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Nä, Jumper var verkligen inget att rekommendera! Usch vilken B-film rent ut sagt! Kul att du gillade Georgia Rule! :) Misstänkte nästan att du skulle göra det. Hoppas du också får en härlig söndag i solen! Kram

2008-05-03 @ 23:45:42
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Sandra

Skönt att du kunnat vara ute lite...
Jag måste se "Georgia rules" Verkar kanon!
KRAM

2008-05-04 @ 10:43:39
URL: http://gudis.blogg.se
Postat av: Norpan

Sandra: Ja, man klättrar ju på väggarna av att vara inne när det är så fint ute. Tycker definitivt att du ska se Georgia Rules du också! Kram på dig

2008-05-04 @ 21:50:06
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback