Bilar och Idol...

Min lediga dag idag! :) Så skönt! Började dagen med att byta till vinterdäck. Brorsan som inte började förrän 10 var snäll och hjälpte till. Ganska tungt med de däcken jag har. De är lite bredare än vanliga däck och metallfälgar. Så inget man bara slänger upp och går iväg med :) Imorgon ska jag iväg och kolla på bilar och höra lite vad jag skulle kunna få för min i inbyte. Sen får jag se hur jag ställer mig. Älskar verkligen min bil som jag har! Byter jag blir det ju ingen turbo längre och några färre hästkrafter än nu, men inte FÖR få. Det lägsta jag kan tänka mig är 170, annars är det ingen rolig bil att köra. Det viktigaste för mig är:

Säkerhet - större bil
Rolig att köra - lite drag i den (inte för få hästkrafter)
Färg (inte det viktigaste men skulle inte köpa vilken färg som helst så nog är det viktigt)
ACC (som jag redan har idag också)
Antisladd
Gärna farthållare

Däremot tvivlar jag på att jag skulle få tag på en bil som är automat igen och det gillar jag med bilen jag har. Det är så bekvämt och praktiskt! Hmmmm, ska jag verkligen byta.... Men kolla runt skadar inte och kommer ju 2010 komma en ny kaross på S60 så kan ju vara bra att sälja den innan dess för annars kommer den att gå ner så i andrahandsvärde.

Idag är det dags för Idol igen. Blir intressant att se vem som åker ut. Kevin lär det inte bli i alla fall. Han är faktiskt min nya favorit. Gillade Lars bäst förut, men gillade även Kevin då och Robin E. Men Lars tycker jag gjorde bort sig lite sist. Jag tycker det är okej att spexa och jag gillade hans ABBA-version då han också spexade och hade sig, men det var på ett proffsigt sett och blev lite som ett musikalnummer! Det var kanon! Det blev lite för mycket sist och var tråkigt att missa hans fina och speciella röst som han faktiskt har! Han är så speciell ändå så han behöver inte överdriva så mycket. Till en viss nivå, är det kul, men det kan bli för mycket. Ska bli spännande att se vad han kommer med ikväll. Robin B tycker jag blir bättre och bättre också röstmässigt. Men behöver träna mer på scenframträdande. Han ser så spänd ut! Anna tycker jag valt alldels för trista låtar på sista tiden och tror hon förlorar på det. Gillade henne jättemycket i audition och tycker hon hade en cool röst. Men jag tycker hon tappat sen. Sist var det inte alls lika bra. Alice har en fin röst också tycker jag. Hon brukar kunna göra bra ifrån sig. Men tror faktiskt att Kevin har störst vinstchans i år! Han charmar alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback