Hur orkar folk...?


Vi är inhysta på ett kontor
tillsammans med några andra företag, t.ex en ekonomibyrå, dataföretag osv. Nu har ekonomibyrån för 74:e gången retat sig på nåt när det gäller oss. De som kommer till oss är barn, ungdomar, föräldrar samt personal till barnen och ungdomarna. De har retat sig på ungdomarna för att de väsnas för mycket och för att de sitter i trapperna (och visst det är väl okej att reta sig på), men sen retade de sig på att vi hade besöksstolar som stod ett gäng nere vid entrén för att de skulle ha någonstans att sitta. Vad händer då? Jo, ungdomarna sätter sig ännu mer i trapperna (intelligent, men nu är stolarna borta).

Även besöksstolar på ett annat ställe har de retat sig på som vi nu fått lov att tagit bort. Var ska folk sitta när de kommer...? Men som tur är så får min verksamhet ha sina besöksstolar och soffa kvar i alla fall, för vid oss rör sig inte den här ekonomibyrån. Nu senast har de också retat sig på hemmagjorda skyltat som sitter i trappen för att folk ska hitta och skyller på att deras klienter inte tycker om dem och att skyltarna gör dem förvirrade. Herre gud! *suck* vad trött man blir! Det handlar alltså om små skyltar (inte speciellt många) som visar vart folk ska ta vägen för det varit så många som gått fel. Men nu måste vi ta ner dem. Lika några affischer som sitter upp mot våran högsta våning, där några av oss sitter och där de inte har något att göra egentligen. Men jorå, dem har de lyckats lokalisera också.

Är det nåt att reta sig på? Hur orkar man klaga hela hela tiden??? Bittra människor!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker folk retar sig på alldeles för mycket saker. Nu tex. De retar sig på ungdomarna och du retar dig på dem och på dig själv som drar upp det! Å jag retar mig på att folk retar sig på saker. Å de som läser min kommentar retar sig på mig!!! ;)



Hallelulja för yttrandefriheten! ;)

KRAM PÅ DIG TJEJEN

Postat av: Norpan

Sandra: Hahaha, alldeles riktigt! Det går åt alldeles för mycket energi på att reta sig på saker :)Fast jag tycker mest det är skrattretande faktiskt och undrar hur de orkar, är inte så värst arg på dem :) Vill de hålla på som de gör är det upp till dem, eller om våran chef vill ta den konflikten. Men känns som rena dagiset! Men visst är det trevligt med yttrandefrihet ;)KRAM PÅ DIG!

2008-11-12 @ 13:52:58
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha, alltså.. Det är nästan skrattretande! Folk är helt knäppa ibland juh.. Kan ju hålla med Sandra ovan, haha! Nu retar du med upp dej.. Men dom där nissarna som retar sej på era små skyltar tycker jag kan knipa igen, att deras kunder stör sej kan jag lova är bullshit.



Hoppas du har kommit ur "reta-upp-dej-fasen" nu :P

Kram!

2008-11-12 @ 15:30:21
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Jadå, för länge sen :) Inte ens värt att lägga ner nån energi på för att de vill att våra barn/ungdomar inte ska varken höras eller synas eller att våra verksamheter ska få synas. Tror inte heller det är kunderna utan dem själva som retar sig. Det är som sagt inte första gången och säkerligen inte den sista heller! :) Kram!

2008-11-12 @ 22:43:11
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback