Ny vecka...

Sol!!!! Hade nästan glömt hur den såg ut! Vaknade med huvudvärk imorse och blev kvar i sängen på förmiddagen fram till 10.15. Sen masade jag mig upp, hoppade in i duschen och tog lite yogurt innan jag satte mig i bilen o åkte iväg till jobbet. Kl. 11.50 var jag på jobbet. Ett möte inställt på eftermiddagen så blir en skriveftermiddag innan jag ska köra hemåt vid 16. Ska och rida ikväll igen. Hoppas det går lika bra som sist.... Tar inget för givet längre :) Ser ju ut som om det ska kunna vara hyfsat väder ikväll i alla fall. Sist fick vi ju rida i storm! Fy vad det inte var roligt! Hästarna blir ju så stissiga då också. Minsta lilla och de flyger högt! O har inte för avsikt att åka av igen inom snar framtid!!!

Kom och tänka på när jag imorse körde genom 2 rondeller,
att jag för några dagar sen läste en blogg där bloggerskan retade sig på rondellkörning och att folk inte kör genom rondellen på rätt sätt och struntar i att blinka. Håller verkligen med. Det är många jönsar som inte vet hur man ska köra i en rondell. Tyvärr just det där med blinkningen har det ju blivit ändrade trafikregler så nu ska man ju inte blinka när man kör in i rondellen. Först när man kör ut är det dags att blinka! Helt idiotiskt om jag får säga det själv! För det har ju bidragit till att de flesta gör lite hur som helst. Vissa blinkar och visar hela tiden vart de ska, förutom när de ska rakt fram då de inte blinkar (som det var förut). Vissa gör efter nya sättet, blinkar inte alls, förrän just innan de ska ur rondellen (om ens då). Så nu har man INGEN aning om vart bilen i rondellen ska ta vägen. Man får för sig att aha, den ska nog rakt på och så svänger den. Eller så tror man den ska svänga och sen kör den rakt på. Varför ändrade man reglerna undrar jag??? Är det inte bättre och mer säkert att visa med blinkersen hela tiden vart man ska ta vägen? (Det gamla sättet).

Igår blev det ett litet nytt collage här på bloggen också...webbtjejen har nog inte försvunnit helt ändå tror jag :) Lille kissen fick några poseringsbilder :) Den andra hade jag tröttnat på. Man behöver förnya sig lite då och då tror jag :) Men ska ändra några saker till här innan det får räcka för den här gången.

Ha en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Ida

Även om solen är helt underbar är det ju inte så skoj när man har huvudvärk.. :/ Men det var skönt att se den idag ändå :)



Det där med rondellkörning retar jag mej på VARENDA dag när jag kör. Jag blir helt tokig. Jag håller med dej. Bättre att blinka "för mycket" än inte alls. Att visa vart man ska är väl bara sunt förnuft? Dom gamla reglerna borde in igen!



Hoppas huvudvärken lagt sej och att ridingen går kalas :) Kram

Postat av: Mika

Himla fint här i bloggen nu!!! Hoppas ridningen ikväll gick bra! Har ingen åsikt om rondellkörning - har ju inte lappen själv....



Tack för peppen häromdagen!

Kram

Mika

2008-11-17 @ 23:23:38
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Ja fick ju se den ett tag i alla fall och det behövdes för det känns som det är mörkt hela tiden!



Håller med dig om att det är sunt förnuft att visa vart man ska. Önskar att alla tänkte så, och även dem som beslutat att man inte ska visa vart man ska i rondellerna förrän precis när man ska ur. Urkorkat!



Tack, huvudvärken ligger på lur fortfarande tyvärr, men är urnöjd med ridningen! Var ett extra kul pass idag, inte bara för övningarna vi gjorde utan för att "min häst" och jag kompade så bra idag....i alla fall tills på slutet när den fick lite egna idéer :) Men den var väl trött o ville gå hem :)

Kram på dig!



Mika: Tack så mycket!! :) Kul att du tycker det! :)

Nähä, du har inte tagit nåt körkort ännu. När du säger det så tror jag du kanske skrivit nåt om det nån gång... Kanske dags att ta ett sen då när bebben kommit o den blivit lite större och det är dags att skjutsa till fotbollsmatcher eller dans eller simning eller vad det kan tänkas bli :)



Du har peppat mig flera gånger också! Skönt att ha goa bloggvänner! :) Hoppas du mår bättre och att din syrra sköter sig! Kram!

2008-11-17 @ 23:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback