Skumtomtarnas tid är här!

"Å när hon går förbi står skumtomtarna på rad. Dom visslar och ler och trugar och ber. Ta hem oss ikväll och ät oss i natt.... ", nä riktigt så går inte Orups text :) Vi pratade skumtomtar på fikat idag, jag och 2 kollegor. Jag fick syn på de första skumtomtarna förra veckan på Pressbyrån vid stationen, så jag visste allt att de redan hade kommit! Jag och A och en till nere hos oss på vår våning fullkomligt ÄLSKAR skumtomtar! Och efter att ha suttit och pratat om skumtomtar så var jag ju bara tvungen att åka förbi affären på vägen hem och köpa några :) Blev både de äkta (i alla fall vad jag kallar äkta) vanliga jordgubbstomtarna från Cloetta och tomteskum med chokladöverdrag. Lite besviken blev jag när det inte fanns min andra favorit, den gröna påsen från Cloetta utan jag fick nöja mig med Malacos tomteskum istället. Men det dög :) Så nu har jag släckt mitt skumtomtebegär för den här gången. Men det kommer säkerligen fler dagar. O nu finns de ju här för ett tag :)

Vad är det som är så gott med skumtomtar då? Ja, de är bara goda helt enkelt! De smakar äkta jordgubb och inte sådär konstgjort som visst skum kan göra. Det är viktigt att de är perfekt mjuka också så de bara smäääääälter i munnen. Inte hårda så man nästan blir av med några gaddar för att man får ta i så in i helsike för att bita av en bit! Har ni inte testat dessa underbara tomtar så har ni missat nåt! Det tillhör nästan allmänbildningen har vi konstaterat på jobbet! :) Men nu får jag nog sluta prata skumtomtar, för mår nästan illa av alla jag ätit :) Det var som A på jobbet berättade. De brukar köpa hem flera påsar skumtomtar och lägga i en stor skål vid jul hemma och det tar slut på en kvart! Ja, så lätt hänt är det!

Har spenderat kvällen hemma i soffan. Så skönt! Somnade t.o.m en stund med kissen bredvid mig :) Har kollat på "Ugly Betty" (som inte riktigt är lika bra som till en början), "Desperate housewives" (som fortfarande är bra, men kanske inte riktigt heller som från början) och sen "Christine" (som jag tycker är en rätt kul serie) och sen slutligen min favorit "Brothers and sisters" (en kanonserie som är så mysig!!!! Skådisarna i den serien är helt underbara!). Synd bara att den sistnämnda går så sent på kvällen! Det är ju förstås repris på söndagar, men det är så lätt att man missar det då.

Två snyggingar finns det med också i "Brothers and sisters". Dave Annable och Luke Macfarlane. Sen är i och för sig inte Rob Lowe så tokig heller :) (Bilder lånade från ABC)


Dave Annable                                                      Luke Macfarlane

Dags att sova! Sov så gott!


Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Gillar snyggingar på tv och skumtomtar.



=)



Kram

Postat av: Norpan

Malliz: Du med? :) Ja, det är inte dumt! Kram!

2008-11-19 @ 12:42:01
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Sandra

åHHHHH jag älskar de tomtarna!!! MUMS!!!

Allt som hör tll juen är väl helt sjukt gott!! Jag längtar till all go mat =)



Hoppas du har en bra onsdag.

Många kramar ti dig

2008-11-19 @ 14:03:18
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Daniel

Tack å oj så mycket gott godis du visar!

Godis affären nästa!

2008-11-19 @ 14:26:27
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Ja, visst är de goda!!! Ja, julskinka, köttbullar, julmust.... Inte dumt alls! Tack och hoppas du hade en bra onsdag du med! Många kramar tillbaka



Daniel: Det tycker jag! :) Passa på att ta med några skumma tomtar hem då om det finns ;)

2008-11-19 @ 22:53:02
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Åååh! Skumtomtar är så sjuuukt goda! Damn, jag längtar tills jag ska få äta skumtomtar, hihi! Inte för att jag har så mycket sug. Mest för att jag vill ha dom, jag vet ju att dom är goda :P

2008-11-20 @ 13:35:43
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Jepp, då har du något att se fram emot :) Skumma tomtar är en klass för sig :) Kram!

2008-11-20 @ 14:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback