Utgång för en gångs skull...

Imorgon blir det förfest hos en kompis som bor på stan och sen ska vi gå ut några tjejer. Ska bli riktigt kul! Var hur länge sen som helst som jag var ut hemma i stan. Tror det var typ våren 2007 (får jag skämmas nu eller??? ;)) Men jag har faktiskt varit på ett och annat på landet istället. Blev ju en del "utgång i somras" eller fester, vilket jag nog ändå föredrar. Men ibland kan det vara riktigt kul att komma ut och dansa av sig lite som imorgon :) Blir extra kul om man inte går ut var och varannan helg. Men kanske blir det lite oftare nu när det går mot vinter, vi får se.

Ikväll blev det köpmat hemma hos brorsan och Y. För mig blev det grekisk sallad. Var inte så hungrig, annars hade det nog blivit en pizza. Men hade börjat i fel ände och tjuvätit några chips innan så därmed var jag förstås inte lika hungrig :) Sen kollade vi förstås på Idol. Tycker det definitivt var rätt person som åkte ut! Sepideh hade gjort sitt för länge sen. Hon sjunger rätt bra, men värsta gången var när hon försökte sig på Bryan Adams "Everything I do" då fick jag nog! Och väljer man Carolas "Främling" kan man sjutton stå sitt kast. Var flera som valde trista låtar idag tycker jag. Och Lars, min favorit som sjöng "Det börjar likna kärlek banne mig".... Han fick inte fram sin fina och speciella röst och tycker bara det var ett trist famträdande. Endera ville han väl driva med temat eller så ville han helt enkelt åka ut... Var väl inte hans typ av tema idag alls. För övrigt gillar jag hans egna låt "Rejected love"! Skulle definitivt kunna köpa en skiva med honom om han släpper nåt sen.

Malta-Kevin var lika duktig som alltid. Vilken utstrålning killen har! Det glittrar om honom och det kändes faktiskt som man var i ett riktigt schlagersammanhang när han uppträdde idag. Det var stor skillnad mot de andra. Han utmärkte sig.
Gillade faktiskt Robin B´s framträdande också, eller hur han sjöng låten. Han behöver väl träna lite mer på sitt scenframträdande. Robin E gjorde bra ifrån sig, men trist låtval, Anna lät lite trist tycker jag. Alice sjöng fint, men också lite trist låtval. Johan var helt okej efter sin förmåga.

Känner av halsen. Jag hoppas verkligen inte jag ska till att bli sjuk nu! Jag ska på kurs i Sthlm på måndag så inte kul om jag blir förkyld lagom tills dess! Jag brukar vara förkyld 1 gång vart 4:e år ungefär. Inte ofta med andra ord. Så vore väl sjutton om jag skulle bli sjuk nu då när jag förutom tränar dessutom käkar både multivitamin och köpte Ginsana som extrasvung på piggheten eftersom jag är så trött hela tiden. Får hoppas på det bästa!

Vilket himla oväder det varit här igår och idag. Det började på vägen hem från Småland igår efter att jag och en kollega varit till ett boende för att träffa personal där. Det vräkte ner regn och ibland snöblandat. Inte kul att köra i med halvvissna vindrutetorkare. Men hem kom vi till slut. Hann precis missa tåget hem och fick sitta på jobbet en timme och ta tåget strax innan 19. Tåget var förstås försenat i vanlig ordning. När jag kom hem och skulle cykla från stationen össnöade det ute! Innan jag kom hem var jeansen dyngsura och låren var som isbitar. Guuuud så skönt det var att lägga sig i ett varmt bad med en bok då :) Det var snöstorm imorse när jag vaknade och bestämde mig då för att jobba hemma och läsa lite. Åkte iväg till jobbet först vid 11.30 och hann vara på jobbet i exakt 1 timme och 50 minuter då jag och en kollega skulle ha en intervju med en potentiell handledare som vi kanske ska ha till våren. Det var den fjärde och sista intervjun vi hade. Så strax innan 14 var jag på tåget hem igen :) Tänk om alla dagar kunde vara så ;)

Har ni också hunnit få nån snö? Roliga planer för helgen?
Happy Hallowen på er i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Konstigt hur det kan vara i livet, du går från att vara prima ballerina till att inte ens gå ut och dansa på krogen. =)



Idol är en rätt rolig sak tycker jag. Alla har olika åsikter och jag har nu sen igår kväll hört vad flera har för favoriter men alla har olika... intressant.



Halloween sittning ikväll även fast jag föredrar Alla helgona. Tycker faktiskt att dagis inte bode fira Halloween för jag anser att vi ska värna om de svenskatraditioner som finns.



Ha en bra helg!

Postat av: Söderlund

Ja men så är det, helt klart. Men, aja. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, haha. Vi kanske är likadana allesammans? ;)

2008-11-01 @ 11:11:43
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Norpan

Fredrik: Prima ballerina var väl att ta i hahaha :) men fattar vad du menar tror jag... På krogen skulle jag nog aldrig ställa mig och dansa t.ex. street ändå ;)



Ja Idol är något alla diskuterar. Många som tittar ju. I år däremot är det svårare tycker jag med favoriter. Ingen är helt självklar som det varit de föregående åren.



Kan hålla med dig om All helgona. Det har blivit lite väl amerikaniserat. Ha så trevligt ikväll och resten av Allhelgona! :)

2008-11-01 @ 11:37:37
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Söderlund: Ja, vem vet :)

2008-11-02 @ 12:06:10
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback