Semesterdag efter en kanonhelg!

Helgen gick lika snabbt förbi som vanligt! I fredags blev det en lugn hemmakväll med bland annat Idol och en väldig massa pratande i telefon. Tycker inte riktigt jag fastnar på samma sätt för någon i år i Idol som jag gjort tidigare i Idol. Gillar fortfarande Lars E allra bäst. ABBA var väl inte riktigt hans grej för hans röst, men tycker han gjorde ett häftigt framträdande ändå. Det blev nästan som en musikal! Så gillade det ändå måste jag säga. Han har en skön stil! Sen tycker jag Malta-Kevin är riktigt duktig både sångmässigt och på scenen. Han känns lite pojkbandsaktig, men han är proffsig! Sen missade jag tyvärr Robin E (tror jag det är) som jag brukar tycka är bra också, men honom kan jag inte uttala mig om den här gången. Tjejerna har jag inte fastnat för nån. Tycker Alice är duktig, men berör inte särskilt mycket. Johan Palm sjöng inte bra alls den här gången. Det lät skrikit och falskt. Låter okej i verserna och han är rätt charmig, men det är det många som är.

Lördagen åkte jag och brorsan upp till landet och till C för att ha en sen kräftfest och lite återträff om man kan kalla det så. Jag är ju uppe där stup i ett, men brorsan har inte varit uppe alls mycket och då inte träffat C och hennes bror så mycket mer än i förbifarten. Brorsan och J (C´s bror) hade mycket att prata om. De har mycket gemensamt som motorcyklar, cross, löpning (båda har sprungit Sthlm Marathon). Båda var snaggade så såg rätt roligt ut när de satt bredvid varandra ute på hörnet med ungefär samma färg på håret också :) Blev en jättetrevlig kväll! Vi käkade kräftor för fulla muggar, tacospaj, grekisk sallad, bröd och så blev det förstås cider/öl/vin till :) Till efterrätt hade vi chokladpudding! Mums! Det var år och dar sen jag åt det så kände att det var dags. Blev mycket snack om gamla och nya minnen, lite Guitar hero och en hel del musik. En hellyckad kväll med andra ord! Vi var sammanlagt 12 stycken med barnen. Jag har nog inte skrattat så mycket på länge. När jag skrattar rinner tårarna så lilla A blev så bekymrad och frågade mig: "Varför gråter du?" Svårt att förstå det där att tårarnarna kan rinna trots att man är glad. Blev en sen kväll, 2.30-3.00 nånting sånt.
Uppe igen vid 10 på morgonen, eller 9 då eftersom det var dags för vintertid. Varför ställer man om klockan egentligen....till vilken nytta??? Varför kan man inte köra samma tid hela tiden istället. Är ju inte överallt i världen som man faktiskt ställer om klockan.

På söndagen blev det bla. sopplunch (helt underbar soppa och nybakat bröd som vanligt!!) på byns cafée innan vi körde 11,5 mil till stan igen. Och idag har jag en ledig dag igen. Sååååå skönt!!!! Tog lång sovmorgon och låg och läste ett tag innan jag steg upp och duschade. Sen blev det lunch hos farmor. På eftermiddagen ska jag klippa mig. Blir inga stora förändringar, utan ska bara toppa håret. Färgade om håret i lördags, tvåfärgat. Gjorde dock misstaget att ta överfärgen till det undre håret och hade precis haft i halva flaskan innan jag insåg mitt misstag och fick skynda mig att skölja ur allt och tvätta med shampoo två gånger innan jag kunde börja om. Tur jag hade halva flaskan kvar med färg i alla fall så det räckte. Hade jag haft otur kunde det har skurit sig också eftersom jag använder två olika märken. Men det gick bra och jag shamponerade ju noggrannt så vore ju själva sjutton om jag skulle råkat ut för det också. Kommit till middagen i någon trevlig organge eller grön ton eller nåt :) Hade varit just fint! Få se om jag hinner iväg och handla lite också på eftermiddagen innan jag ska iväg på ridning ikväll sen.

Förresten måste höja FB (Facebook) lite extra. En släkting till mig från Toronto, Canada (farmors systers dotter) skickade ett mail till mig via FB. Har ALDRIG pratat eller haft någon kontakt med henne i hela mitt liv. Snacka om kul! Så nu har vi skrivit lite till varandra och lagt till varandra också som vänner. Skitkul! FB öppnar verkligen möjligheter! Och två bloggkompisar har jag fått på FB också, både
Sandra och Mallis. Det tycker jag också är lite extra kul! Nya bekantskaper är alltid roligt. Tänk vilka möjligheter det finns ändå med dagens teknik med FB och MSN och Skype t.ex. (Skype använder jag dock inte själv...ännu).  Men viktigt ändå att inte glömma bort att det ändå är något speciellt med att prata o träffas i verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, så bra du verkar ha haft det :) Det förtjänar du! Hoppas att du får lite mera energi. Jag har gått med i det dära nu, FB. Men du får inte skvallra för nån :P Jag har haft såå många föreläsningar om varför jag vägrar FB. Men jaja, shit happends :P Nu vet du att jag finns där :P



Ta hand om dej och hoppas att ridningen går fint.

Kram!

Postat av: Norpan

Ida: Tack min gulliga bloggvän!!! :) Jo, helgen var verkligen kanonlyckad. Man behöver verkligen få skratta ordentligt ibland :)



Kul att du skaffat FB också, ska inte skvallra, så jag kan lägga till dig också!!!! :)



Ridningen gick det lite värre med idag. Åkte av, men hade kunnat bli värre, så får väl vara glad över att jag inte bröt nåt. Men får kurera mig lite ikväll och hoppas på det bästa imorgon när jag ska o jobba igen :) Nån gång ska vara den första och lär sannerligen inte vara den sista heller!!! Ta hand om dig också! KRAM



2008-10-27 @ 21:44:58
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback