Tåg = rena rama dagis

Känns inte att jag haft långhelg i helgen. Är lika trött som vanligt. Måste köpa lite extra vitaminer och sånt idag få se om det kan hjälpa nåt. Ikväll blir det till att lägga sig tidigt när jag ska sitta och köra 80 mil imorgon! Är lite mer mörbultad idag i kroppen efter fallet från hästen. Får knappt upp armen, ryggen mår inte bra och låret ser ut som det gör. Men så kommer det väl vara några dar kan jag tro. Kan ju vara glad över att jag kan jobba i alla fall. För fy sjutton vad dyrt det är att vara hemma. Det dras 1200 spänn dras det på karensdagen om jag är hemma och sen över 233 spänn de andra dagarna. Så gäller att hålla sig på benen!

Idag var jag tillbaka på tåget igen. Jag måste säga att jag förvånas över vuxna människor som fullkomligt tränger sig på tåget trots att alla inte ens stigit av tåget ännu. Allt för att hinna få en sittplats på tåget! Och det var inga problem idag för var inte så mycket folk. Antar att det är höstlovet som spökar. Just när jag skulle hoppa in och sätta mig på en plats kom det en dam i 55-årsåldern och bara slängde sig in mitt framför näsan på mig. Först tänkte jag nästan säga nåt, men sen kände jag att nej, det var inte ens värt det!!!! Fanns tre platser där hon skulle sätta sig, så hon måste ha haft ett ENORMT behov av att sitta just vid fönstret trots sin ålder....Gick förbi henne och satte mig på ett annat ställe istället. *Suck*, vilka människor det finns!!!

Idag lyser solen i alla fall! Härligt! Men kallt som attans är det, minus 2 grader imorse och det ser ut som det ligger lite snö på taken och bilarna, men det är ju frost. Tur jag fick på vinterdäcken på våran företagsbil igår med tanke på resan imorgon. För risken finns ju att det är lika kallt imorgon.... Men vilken trist människa som bytte däcken! Först hittade jag förstås inte dit så fick ringa till stället och fråga. Och då hade jag ändå kollat på Eniro före, men det stämde ju naturligtvis inte! När jag kom dit så var det en som öppnade ett garage och viftade lite åt mig. För att vara säker på att det var mig han menade så ropade jag om jag bara skulle köra in. Då viftade han lite igen. Inte ett ord sa han. När jag kört in i garaget och klivit ur bilen sa han heller inte ett pip. Han gick bara iväg och hämtade vinterdäcken, öppnade bagageluckan och pumpade i luft i däcken. Sen bytte han utan ett ord, stängde igen bakluckan och öppnade garaget.... Inte ett ord fortfarande. Jag frågade då om jag behövde skriva på någonstans. Han skakade på huvudet mumlade nåt. Var tvungen att fråga vad han sa och då sa han: "5-10 mil skruva åt bultar".  Det var allt! Talförd kille!!! Så jag satte mig i bilen och backade ut och körde iväg.

Dags att jobba igen...

Kommentarer
Postat av: Mika

Vilka människor det finns!!! Man fortsätter alltid att förvånas.



Huh, vad jobbigt att ha ont efter hästfall - går det bra att jobba då trots värken? Hoppas det går över fort. Håller med om att det är dyrt att vara hemma med karensdagar.



Vänta nu inte utan köp vitaminer - snart är det ju november och då ännnu mörkare...



Tack för peppen hos mig.



Kram

Mika

Postat av: Anonym

Hej hopP! Tänkte bara fråga om min bakgrund är vit eller svart när du går in på min blogg?



KRAM

2008-10-30 @ 10:19:23
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Mika: Nä, visst finns det knäppa människor... Att barn gör så är ju en sak, men vuxna!!



Jo, det går rätt hyfsat att jobba ändå, men jobbigt att sitta mycket, som idag i bil när man blir stillasittande så länge. Körde 80 mil.



Köpte vitaminer igår, Gingsana eller nåt tror jag det hette. Så jag hoppas att det ska hjälpa något utöver mina multivitaminer som jag har också. Så nu jäklar :)



Hoppas det blivit bättre med syrran! Kram!



Sandra: Din bakgrund är vit. KRAM

2008-10-30 @ 18:30:31
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: matilda

tjaa! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-30 @ 18:38:04
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Ida

Stackare.. Men det kommer bli bättre! Så länge du inte har skadat nåt allvarligt.



Människor på tåg och bussar är alltid ett intressant fenomen. Jag tränger mej nu själv bara för att jag ska få en sittplats, skulle dock aldrig slänga mej ner på en plats om jag såg att nån tänkte sätta sej där. Men aja, dom enda gånger jag faktiskt kan göra sånt är när jag är på en parkering, då kan jag kasta in min bil FÖRST i ren panik efter parkering. Först till kvarn tänker jag då.. Djungelns lag :P



Vilken tråkig däckbytare. To bad for him. Hoppas resan gått bra! 80 mil är långt. Jag hoppas du kört försiktigt!

Kram

2008-10-30 @ 23:26:47
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Söderlund

Håller med fullt ut, det är lite sorgligt måste jag säga faktiskt.



2008-11-01 @ 00:41:46
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Norpan

Ida: Man brukar lära sig vart man ska ställa sig för att man ska få tågdörrarna ungefär när man står :)Då behöver man inte tränga sig särskilt mycket :) Men gäller att vara snabb ändå, för annars finns det andra som axlar sig fram ändå. En gång var det en som satte händerna precis vid mitt hår så jag satt fast.



När det gäller parkeringar. Då är det verkligen djungelns lag som gäller :)



Bildäcksbytaren behöver nog gå en charmkurs. Måste vara otroligt trist att vara tyst hela dagarna.



Tack! Bilturen gick fint, men det var jobbigt för det blev sånt oväder och hade dåliga vindrutetorkare! Kram!



Söderlund: Jepp, det är faktiskt lite sorgligt!

2008-11-01 @ 00:57:49
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback