Tripp till landet och Mamma mia...

Lördagen har bestått av:

¤ Bilfärd till landet och stugan tillsammans med brorsan och Y med en massa grejor på släp. Även mamma åkte med egen bil dit också.
¤ En otroligt god sopplunch på caféet på landet (trattkantarellsoppa med fårost och tomat i + hembakat bröd med skinka eller ost).
¤ Besök och fika bestående av en jättegod ananaspaj (som jag vill ha recept på) hos C och ena dottern L. Lite gos med vovvsen Z förstås också.
¤ En liten pratstund inne hos C´s bror J och sambo M.
¤ Fika hos C´s föräldrar B och K + gos med vovvsingarna L och D. Vi hade med oss kladdkaka som mamma hade bakat.
¤ Hemfärd till stan.
¤ Snabbstädning med diskning, lite dammsugning, rengöring av toalett.
¤ Besök av kompisarna A och P för filmkväll. Kvällens film var "Mamma Mia". 
¤
Slutligen tror jag att jag har fått magkatarr igen (tycker mig känna igen symtomen sen tidigare). 

En liten recention av filmen:
En bra och underhållande film som man mår bra av. Jättekul att se skådisar som Meryl Streep, Pierce Brosnan och Stellan Skarsgård i såna annorlunda roller där de sjunger :) Skådespelarna är kanon i filmen! En lättsam handling och låtarna passar in till handlingen. Trots att jag inte är någon fan av ABBA så gillar jag filmen! Den är klart sevärd! Se den!



Imorgon blir det gymträning, mer dammsugning, förhoppningsvis uppsättning av nya gardiner i vardagsrummet som fortfarande inte blivit av. Sen ska det också bli övningskörning med Y. Ha en skön söndag! Natti natti!

Kommentarer
Postat av: vivan

Du har hunnit med en hel del ser jag!

Nu får vi håla upp med svampplck en vecka

för nu är skogen full med skjutgalna gubbar..

och vill inte få ett skott i ryggen av dem..ha,ha,ha



Idag blir det fläskfile med trattissås...kramiz:)

Postat av: Norpan

Vivan: Ja det är nog bäst att hålla sig från skogen när det är älgjakt! Man vet aldrig om man blir tagen för att vara en älg... :) Åh, det lät gott med fläskfilé och trattissås! För mig blir det laxfilé, wokade grönsaker och finskivad ugnspotatis.

Kramiz

2008-10-12 @ 13:50:43
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mika

Halloj!

Nu ska jag bli bättre på att kommentera igen.

Låter som du haft en mysig helg. Skönt att åka till landet.



Kram

Mika

2008-10-12 @ 20:21:08
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Norpan

Mika: Jepp det är alltid lika skönt att komma iväg till landet :) Hoppas du också haft en bra helg! Kram

2008-10-12 @ 23:44:34
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lejonhjarta

Jag blev medlurad på musikalen Mamma Mia för ett par år sedan av en kompis och gillade den verkligen. Har inte sett filmen, men kan tänka mig att det är en vara-glad-och-lycklig-film.



Sa till mig själv efter att jag varit på musikalen då att jag måste göra sånt mer för det är ju trevligt med teater/musikaler och liknande. Men, tyvärr så har jag inte kommit iväg på något ännu.

2008-10-14 @ 23:10:21
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Jag har inte sett musikalen utan bara filmen. Det är en typisk musikalfilm där det lyckliga blir lite överdrivet lyckligt, men ändå är den bra. Men den dög definitivt att se hemma i tv-soffan.



Musikal och teater är alltid trevligt, men som du säger, det är inte lätt att komma iväg, även om man borde ta sig i kragen och komma iväg oftare.

2008-10-15 @ 11:33:41
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback