Nu har min helg börjat...

Har tagit ut en semesterdag imorgon. Ska bli så skönt! Mycket är för att jag måste in med bilen igen imorgon. De hade hittat en grej till som var i akut behov av att bytas. Slitagegrej. Har jag otur kommer det bli dyrt, har jag tur blir det lite billigare. Men hur som helst ingen rolig kostnad att lägga ut. Så nu får utomlandsresan vänta till nästa år. Bilen blev prioriterad istället. För utan bil vill jag då rakt inte vara. Och eftersom den inte är så gammal så är det ju värt att lägga ner pengarna också för att den ska fungera. Är snart dags för besiktning och hade jag inte fixat detta hade jag fått nedslag på det. Så lika bra att få det gjort. Tur hade jag också att de fått in ett återbud så jag kunde lämna in den imorgon eftersom jag ska åka upp till landet till vår lilla by och träffa C och käka middag och sen lite senare till C.D för filmkväll om allt går som det ska. Hoppas jag får höra lite av den nya gitarren också :)

Ikväll har jag varit iväg och tvättat bilen, handlat cider, solat och övningskört med Y. Har hunnit med mycket nu på kvällen :) Idag ringde det också en regionschef och undrade om jag fortfarande var intresserad av en tjänst som jag sökt som avdelningschef. Och det var jag såklart! Så ska på intervju om 1,5 vecka. Jag trivs otroligt bra där jag är, men har fortfarande en 50% tillsvidare och 50%vik så vill ju ha en 100% tillsvidare. Och kan de inte erbjuda mig det ännu så måste jag ju söka annat när det dyker upp nåt intressant. Men söker bara nära hemstan. Ska jag byta ska det vara närmre så det tar kortare tid att åka till jobbet. Finns en möjlighet att det kan bli en utökning av min tjänst ev. men inget som är säkert i dagsläget. Så ska gå på intervjun och sen får jag se hur det går. Ser det mest som en kul grej att få komma iväg på intervjun och tycker det var kul att jag blev utvald för en chefstjänst. En merit bara det. Annars sitter jag ju inte i sjön så kommer inte bli besviken om jag inte får den utan kommer vara nöjd ändå. Ska bli spännande i alla fall :)

Imorgon blir det som sagt inlämning av bilen till 7 och sen ska jag packa iordning hemma och sova en stund så jag är pigg till kvällen. Fredagar brukar annars inte vara någon hit att kolla på film! Vore ju synd om jag skulle slockna mitt filmen :) Så ska nog vara lite utvilad. Skönt också eftersom jag ska sitta och köra sen.

Ha en göttig och skön helg!

Kommentarer
Postat av: Mallis in real life

Det är skönt att ta ut semesterdagar ibland. Ha en riktigt skön helg, hörde det skulle bli hyfsat väder Här skiner solen lite grann i alla fall. Är oxå ledig i helgen ska bli gött.



Kram på dig

Postat av: Norpan

Mallis: Ja, visst är det skönt att ta ut en semsterdag ibland när man känner att man behöver. Inget att hålla på och spara på! Hoppas verkligen att det blir fint väder i helgen! Så tråkigt när det ska regna och ha sig hela tiden. Hoppas du får en skön helg också! Kram!

2008-09-12 @ 08:28:35
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag håller tummarna för att det inte blir sådär jätte dyrt då,. Det är ju en sån himla tråkig utgift det där med bilen!

Ha nu en fortsatt mysig fredagskväll!! KRAMAR

2008-09-12 @ 20:19:05
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Mika

Grattis till intervjun - det är ju skoj att det rör på sig! Härligt att du åker mycket till landet fortfarande - det muntrar upp hösten med miljöombyte. Håller tummarna att bilen ej blir för dyr.



Trevlig helg,

Kram

Mika

2008-09-12 @ 22:04:41
URL: http://msmika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback