Uppe för tidigt!

Steg upp som vanligt imorse när mobilen satte igång och duschade och gjorde mig iordning och det blev jättestressigt på slutet. Jag hade bestämt med brorsan att jag skulle träffas utanför vid bilarna för han skulle åka bort med mig till bilverkstan, då jag skulle lämna in min bil. Sen skulle jag skjutsa bort honom till hans jobb och sen låna bilen till jobbet. Klockan 6.25 hade vi sagt. Klockan 6.26 kommer jag utspringande till bilen och undrar var han tagit vägen. Jag ringer upp honom på mobilen. Det går fram några signaler innan det helt plötsligt börjar tuta upptaget. 2 sekunder senare ringer han upp mig:

"Jaaaa?" hörs en trött brorsa.
"Ja, var är du någonstans?" undrar jag.
"Sover", svarar han.
"Men, du skulle ju åka bort med mig till verkstan, klockan är ju 6.25 nu", säger jag.
"Nej, klockan är 5.30", svarar han.
"Nej, klockan är 6.30", säger jag.
"Nej, klockan är 5.30", svarar han.
"Men, det kan den ju inte vara! Jag kollade ju!", säger jag.
"Ja, men den är det i alla fall", svarar brorsan.
"Jaha, jag får väl gå in igen då", säger jag.

Så, bara att knalla in igen då! Typiskt! Pigg och allt konstigt nog trots uppstigning vid 4.30 istället för 5.30. Så var ju ingen mening att gå och lägga sig igen. Jag satte mig vid datorn istället och fnissade lite för mig själv :) Fick ju genast mycket mer tid på mig. Så nu kommer jag vara där ute i rätt tid i alla fall och inte en minut senare :) Så blev min morgon!

Det blir stugan i helgen i alla fall. Åker upp till C och hinner träffa henne ett tag och sen lite senare ska jag över till C.D för att kolla på film. Så jag hoppas det går bättre den här gången. Brorsan hans ska dit en sväng tidigare bara, men sen så. Synd bara att jag inte hinner träffa C lika mycket den här gången för hon jobbar på lördagen. Men blir förhoppningsvis mer nästa gång. Jag måste åka hem på lördag eftermiddag för sen ska jag på födelsedagsfirande hos kompisen P som fyller jämt. Så blir middag hos henne.

Nej, nu ska jag ta och bre på några smörgåsar och fixa det sista så jag kommer ut i tid så inte brorsan behöver ringa och undra var jag är nu då :) Hoppas ni får en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha! JAg har gjort samma sak några gånger men jag har lyckas hindra mig innan jag har kommit ut ur dörren och insett vad jag gjort. Alltid lika spännande.

Postat av: Norpan

Fredrik: Ja, hela dagen blir helt plötsligt förändrad.

2008-09-10 @ 07:40:15
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mallis in real life

Äh, fy fasen och gå upp en HEL timme tidigare så tidigt på morgonen. Usch, jag skulle bli galen på mig själv.



Kram

2008-09-10 @ 09:57:40
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Jepp, blev lite smått galen, men skrattade åt mig själv samtidigt. Tänkte hur lustigt det måste sett ut när jag kom springandes runt hörnet bort till min bil för att sedan stå och prata i telefon och sen knalla lugnt lugnt in till mig igen :) Och att jag inte märkt när jag kollade på klockan på väggen i köket! Men var väl så inställd på att klockan var det jag trodde. Kram

2008-09-10 @ 10:14:48
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mika

Snacka om rivstart - hur jobbigt som helst!!! Att du orkar gå upp så tidigt - det är en bedrift tycker jag - själv gnäller jag de få gånger som jag behöver gå upp sju - i normala fall går jag inte upp före nio - halv tio men å andra sidan är jag aldrig hemma före halv tio på kvällarna....så det jämnar ju ut sig.



Kram

Mika

2008-09-10 @ 22:43:49
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Lennart

Tänk, då fick du en timme extra att använda den dagen.

2008-09-11 @ 07:11:39
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: C

Men lilla vän,steg du upp en timme för TIDIGT???vad har hänt?:):)Gud vad jag skrattade när jag läste det där,inte likt dig....:)

Kanske är lite vimsig nu när du ska till landet i helgen...:)

Instämmer med en föregående talare att du fick ju en hel timme extra den dagen att spendera som du vill.(precis som man tänker så när det gäller SÅ tidigt på morgonen!:)

Kram C

2008-09-11 @ 07:31:27
Postat av: Norpan

Mika:Ja, det var rivstart kan man säga. Är van att stiga upp vid 5-5.15 annars så blev inte jättestor skillnad men det känns desto mer. Jag är ingen morgonmänniska alls egentligen, men börjar hellre vid 7 när jag pendlar än en timme senare för det blir så sent man kommer hem och då har man ingenting av dagen kvar. Det värsta är att det är svårt att sova länge på helgen sen också för man är så van att stiga upp tidigt. Det är slitsamt att pendla. Mer än man kan tro. Känner mig sliten och är tusen gånger tröttare än vad jag var när jag jobbade i stan. Så i längden hoppas jag att jag hittar nåt på närmare håll. Men inte kul att komma hem så sent som du gör heller. Då har man ju verkligen ingenting kvar av dagen när man kommer hem. Men skönt å andra sidan att få sova. Kram!

2008-09-11 @ 07:35:51
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Ja, en timme extra fick jag, men den försvann snabbt tycker jag! :)



C: Nej, inte så värst likt mig eller hur! Försöker sova så länge jag bara kan. Undrar hur jag tänkte! Väckte både brorsan och Y ju också. Y hade lite sovmorgon för en gångs skull då hon skulle till BVC för att lämna prover :) Cyklade ner med henne idag till stationen och hon trodde först de hade försovit sig ;) Kanske är det som du säger att jag är lite vimsig inför helgen igen ;) KRAM!

2008-09-11 @ 07:39:04
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahaha, men ååh, vad ovärt! Jag hade nog deppat ihop istället för att fnissa :P Ställde du klockan fel dÅ? Eller hur lyckades du? För vi har väl inte ställt om klockan ännu? :S



Mysigt med stugan i helgen :) Jag ska vara hundvakt jag, funkar det med :) Kram!

2008-09-11 @ 22:46:03
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Nej, jag visste att jag ställde den på 4.30, men tänkte nog lite fel... :) Till imorgon har jag ställt klockan rätt i alla fall!!! Ska ju in med bilen igen suck Bara hoppas det går fort så jag kan åka iväg så snart som möjligt. Ja, blir mysigt att komma iväg, men vet inte om det blir så mycket stugan då den är under renovering fortfarande. Blir nog mest att jag åker och tittar till. Men i vår by kommer jag i alla fall att vara även om jag ska göra annat. Mysigt att vara hundvakt! Det funkar absolut det med! Jag ska vara lite hundvakt på lördagen och gå promenix eller springa. Vi får se. Hoppas du får en trevlig helg! Kram!

2008-09-11 @ 22:58:17
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback