Snart resdags...

Gissade ju rättså bra ändå på vilka som skulle gå vidare i denna Melodifestivalomgång :) Det blev EMD, Molly, BWO. Den enda jag missade på var att reaggelåten gick vidare och det hade jag verkligen ALDRIG trott! Det var inte en bra låt. Dessutom sjöng killen falskt i början. Gillade EMD´s låt och Velvet bäst i denna omgång efter att lyssnat igen på kvällen. BWO var riktigt trista och Molly blev inget bättre. Majas låt kändes larvig, typ reklamen för Ballerina (tror jag det är) "Booopboopidoop-låten".  Sofias låt var ju lite internationell, men ändå så har man hört det så mycket förut, så skulle behövt vara en lite annorlunda låt för att fall mig i smaken. Men den kommer säkert spelas en hel del på radio. Ingen tvekan!


Igår fick jag besök av en kompis och hennes syster.
De är jättegoa båda två! Ville komma och hälsa på kissen som kompisen blivit väldigt förtjust i. Hennes sambo är allergisk mot katter så de funderar väl lite på en sån i framtiden. Så en dag kommer nog sambon med och ska kolla läget hur det går :) Båda är otroligt lättsamma och vi babblade nästan oavbrutet i 2,5 timme innan de var tvungna att gå :) Hann käka lite citroncheese cake också i alla fall. Sen bestod resten av dagen av tvättning, lite soffläge framför tv:n, hämta bror, Y och lille H som varit ute och rest på varsit håll, men möttes upp på tåget. Och på kvällen blev det en sväng över till dem för att käka grekisk sallad och gosa lite med lilla H :) Han hade ju varit borta hela helgen så faster inte sett honom nåt ;)

En ny arbetsvecka är igång. Ikväll är det dags för ridning igen. På fredag slutar jag tidigt efter massage för då är det bara hem och skjutsa kissen till mormor, packa, sova och sen mitt i natten köra iväg till flygplatsen med brorsan för att ta flyget över till Riga. Vi ska över med farmors urna som ska ner vid farfars grav. De andra har åkt en dag tidigare. Men förhoppningsvis blir det lite nöje också! Måste växla pengar nån dag i veckan också. Men en grej jag funderat över är, hur sjutton folk klarar sig utan att kunna ta med sig shampoo, balsam och duschkräm? Räknas väl som vätskor. Ska man behöva köpa sånt på plats bara för att sen slänga det som blir över... Jag använder dessutom bara shampoo från frisören.

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Jag tyckte Mikael Rickfors och Maja var rena skiten. Det måste finnas bättre bidrag och framför allt måste det finnas andra textförfattare i Sverige än Pling, Bobby Ljunggren och han med det långa ljusa håret.



Tyckte Velvet var bäst och hon kom inte ens i närheten. Trist. EMD var väl ok men allt tjafs runtomkring blir lite too much och Petra Mede är fortfarande inte rolig för fem öre. Hennes skämt känns krystade och helt fel. Henrik Dorsin är rena skiten.



Kram

Postat av: Fredrik

Du får ju ha med dig lite och sen är det inte nyttit att tvätta håret för ofta heller. Jag gissar att om du bara ska vara borta så länge att du inte ska checka in några väskor så behöver du nog inte schampoo och balsam med dig egentligen. Duschcreame är det nog lite värre med och deo.

2009-02-23 @ 09:17:50
URL: http://www.egobloggen.se
Postat av: mia

Du får ta med dig vätskor i incheckat bagage :) Kramar!

2009-02-23 @ 11:09:18
Postat av: Norpan

Mallis: Ja, jag håller definitivt med dig!!! Det var ingen bra omgång :( Jo, visst kan det bli lite mycket kring EMD o det var inte deras bästa låt, men den var bra utav dem som var och som sagt Velvet. Så himla synd att den inte gick vidare istället för det andra skräpet. O Henrik Dorsin eller det andra musiktramset i jämförelse med Björn Gustavsson, hur tänkte man???? Kunde de inte haft med Björn igen?

Pling plong Forsman o de andra skulle väl kunna pensionera sig nån gång och släppa fram lite annat bra... O Petra, blir bara värre och värre. Vem ska man välja nästa år? Måste väl funnits någon bättre än henne... Man hade haft roligare med Bert Karlsson... Kram



Fredrik: Jag är tjej, alltså kommer jag ha packning med ;) Ska ju vara där i hela två dar!!! Måste ju ha ombyte, extra om det är kallt, kudden osv. Shampoo och balsam kan jag nog klara mig utan eftersom jag tvättar håret när jag åker, men annat ska med.



Mia: Perfa!!! Duschkräm, lotion och deo åker med! :), kanske även lite shampoo och balsam :)

Kramar!

2009-02-23 @ 11:50:38
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Daniel

å EMD var bra.

Tror fortfarande på Lili&Susie! ;)

2009-02-23 @ 14:28:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: EMD, ja var helt rätt att de gick vidare! Värst var du var envis med Lili & Sussie ;) Ja, vi får väl se hur det går för dem i andra chansen. Av dem som är med i den delen just nu så är de nog värda att gå vidare till final i alla fall :)

2009-02-23 @ 16:16:35
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback